Waar makkelijker aan te komen is, een elektrische 106 en die hoeven volgens mij ook niet zo heel veel geld te kosten. Collega heeft er tijd terug een verkocht voor 800e of zoiets, weliswaar met dode accu's...
Grootste probleem is inderdaad de nieuwe regels zoals alexander al zei, anders is het niet zo heel erg ingewikkeld. Regelingen en motoren kun je namelijk gemakkelijk uit een oude heftruck halen
Al is het nog best lastig een SEM regeling te bemachtigen waar je als leek wat mee kan voor een goede prijs
Oude transistor regelingen werken ook wel maar zijn minder krachtig en moeilijker nauwkeurig te regelen.
AC kan ook, maar is al helemaal niet interessant, duur en energie inefficiënt, beter eens per 2jaar koolborstels wisselen voor een paar tientjes.
Dat natte loodaccu's niet gebruikt mogen worden vind ik persoonlijk volkomen terecht al was het maar om te voorkomen dat er bij een ongeluk electroliet (38% zwavelzuur 62%water) vrijkomt. Verder komt er bij het laden waterstofgas en zuurstof vrij, samen een zeer explosief gas waar maar weinig voor nodig is om een mooie knal te krijgen. Een brandende peuk is al genoeg om het te ontsteken met als gevolg een accu die uit elkaar klapt.
Gelukkig zijn er ook nog veel andere oplossingen maar vaak duur of zeer gevoelig
En met een voltage van 48volt kun je al wel redelijk wat in een lichte auto, en is veel voor te krijgen. 80volt is ook een optie, wat weer als nadeel heeft dat je 40 accu cellen in serie ergens in de auto gepropt moet zien te krijgen.
Mocht je echt opzoek zijn naar motoren, regelingen of info je kan altijd even een pb sturen.