Moderator: webmasters
AlexanderB wrote:Hm, voorbanden recent laten omdraaien of kauwt ie echt zo de buitenkant dr af? Indien dat laatste: beetje meer uitspoor mag dan wel, stuurt ie ook gelijk wat lichter.
Wel mooie foto's, en ziet dr zeker nog prima uit, stuk beter dan de mijne.
Fruit wrote:Ziet er goed uit!!
AlexanderB wrote:Hm, voorbanden recent laten omdraaien of kauwt ie echt zo de buitenkant dr af? Indien dat laatste: beetje meer uitspoor mag dan wel, stuurt ie ook gelijk wat lichter.
Wel mooie foto's, en ziet dr zeker nog prima uit, stuk beter dan de mijne.
citrofenwick wrote:
Of misschien gewoon een leuke rijstijl?
Ziet er goed uit hoor Michaël. (Staat ze zelf ook nog wel eens voor de lens? )
Hoe ist met de andere ax ?
Glen wrote:Mooie foto's van een nog steeds strakke AX
lummelke wrote:Mooie foto's van een mooie AX!
Gewoon prachtig met die witte velgen eronder!
lummelke wrote:Dat kan wel kloppen!
Heb je de kop met carb's indertijd nog gebruikt voor een project ofzo, ben wel nieuwsgierig wat er toen mee gebeurd is.
lummelke wrote:Hulde voor het werk!
Ik krijg nog altijd schele koppijn van de laatste kop die ik heb bewerkt, was een Honda CRX V-tec kop. Na een paar weekends frezen, polijsten en vergelijken was ik die 16 kanalen beu gezien en toen moest ik de collectors nog blueprinten en bewerken!
Let er wel op dat je niet te enthousiast gaat werken aan de diameters vd kanalen, het is zeker zo belangrijk om de gaten vd in en uitlaatcollector perfect op de kop te laten aansluiten. Probeer voor de fun maar eens hoeveel je een spruitstuk in zijn tapeinden op en af kan bewegen, dit kan er makkelijk voor zorgen dat er scherpe overgangsranden blijven bestaan, sowieso passen de overgangen en diameters vd kop en de spruitstukken af fabriek al niet geweldig.
Om hierbij een vaste positie te hebben bij het bewerken en achteraf monteren heb ik bij die Honda kop de collectors voor het bewerken eerst in positie gebracht en toen voor zien van fixeerpennen, op die manier blijft alles altijd perfect op de zelfde plaats zitten.
Ondanks dat het een priegelwerk is dat veel geduld vergt is het wel ook een dankbaar werkje qua eindresultaat, die Honda kop bracht het met een standaard blok en een DTA van 150 naar 199,6pk, niet slecht toch voor een atmosferisch motortje!
norman24 wrote:Ik vermoed dat er ook wat aan mijn sport is veranderd in die aard .
Omdat deze van mij enorm gaat in hoge toeren( boven de 3000toeren) maar in lage toeren sputteren en inhouden .
mss andere nokkenas of grotere sproeiers erin maar dat heb ik nog niet bekeken .
De ax is alle sinds al goed gebruikt geweest aangezien er een koperen koppeling , sport spruitstuk en stalen remleidingen in zitten .
Return to Wie is wie/You and your car
Users browsing this forum: No registered users and 61 guests