Motorenlijstje

LET OP: Eigen vragen stel je in Technisch, Interieur, Exterieur, ICE, Elektrisch

Moderator: webmasters

Motorenlijstje

Postby kevin.broke » SunMar27, 2005 6:17:45 PM

Nou, ik krijg net even een lijstje binnen.. heb de interessantste dingetjes hier even overgenomen. Het eerste dat me opvalt is: Visa/Axel-motoren lijken qua code e.d. NIET op die van de AX... Verder: Peugeot = vaaaag... in '99 nog motoren zonder kat? een 306 1.0? Nou ja, 't zal wel. Dit komt iig uit een niet nader te noemen, maar erg betrouwbare bron...

Visa-motoren:
0,7 >> V06/644/655 >> 25 kW (35 pk) @ 5500 r/min
1,0 >> 108C-XV8 >> 32 kW (45 pk) @ 6000 r/min
1,1 >> 109/5 >> 36 kW (50 pk) @ 5500 r/min
1,1 >> 109/5 >> 42 kW (57 pk) @ 6250 r/min
1,1 >> 109/5F >> 37 kW (50 pk) @ 5500 r/min
1,1 >> 109K/5F >> 35 kW (48 pk) @ 5750 r/min
1,2 >> 129/5/5E >> 47 kW (64 pk) @ 6000 r/min
1,4 >> 150B-XY8 >> 58 kW (80 pk) @ 5800 r/min
1,4 >> 150D-XY7 >> 44 kW (60 pk) @ 5000 r/min
1,6 >> 180A = XU5J >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min
1,7D >> 161A = XUD7 >> 44 kW (60 pk) @ 4600 r/min
1,8D >> 161/161A = XUD7 >> 44 kW (60 pk) @ 4600 r/min

Axel-motoren:
1,1 >> G11 >> 41 kW (56 pk) @ 6250 r/min
1,3 >> T13 >> 44 kW (60 pk) @ 5500 r/min

AX-motoren:
1,0 >> C1A/C3A >> 30 kW (41 pk) @ 5200 r/min ('86)
1,0 >> CDY = TU9M/Z >> 33 kW (45 pk) @ 6000 r/min ('92, U9!)
1,0 >> CDZ = TU9M/Z >> 37 kW (50 pk) @ 6000 r/min ('92, U9)
1,0 >> C1A = TU9 >> 33 kW (45 pk) @ 5200 r/min ('91)
1,1 >> H1A/B >> 40 kW (54 pk) @ 5800 ('86)
1,1 >> HAZ = TU1CP >> 40 kW (55 pk) @ 5800 r/min ('88, carb.)
1,1 >> HDZ = TU1M/L >> 44 kW (60 pk) @ 6200 r/min ('89, inj.)
1,1 >> H1A = TU1 >> 40 kW (54 pk) @ 5800 r/min ('91, carb.)
1,1 >> HDZ = TU1M/L >> 45 kW (61 pk) @ 6400 r/min ('91, inj.)
1,1 >> HDY = TU1MZ >> 40 kW (55 pk) @ 6200 r/min ('92, inj.)
1,1 >> HDZ = TU1MZ >> 44 kW (60 pk) @ 6200 r/min ('92, inj.)
1,3 >> M4A >> 76 kW (103 pk) @ 7200 r/min ('86, carb.)
1,3 >> M4A >> 70 kW (95 pk) @ 6800 r/min ('87, carb.)
1,3 >> M4A >> 69 kW (94 pk) @ 6800 r/min ('89, carb.)
1,4 >> K1A/B >> 44 kW (60 pk) @ 5400 r/min ('86-'88 )
1,4 >> K1F >> 49 kW (67 pk) @ 5400 r/min ('88-'91)
1,4 >> K1G >> 51 kW (70 pk) @ 5400 r/min ('88-'91)
1,4 >> K2A >> 62 kW (85 pk) @ 6400 r/min ('88-'90)
1,4 >> K2A >> 63 kW (86 pk) @ 6400 r/min ('91-'92)
1,4 >> K2B >> 62 kW (85 pk) @ 6800 r/min ('90-'91)
1,4 >> K2D >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('91-'93)
1,4 >> KDZ = TU3MZ >> 55 kw (75 pk) @ 6200 r/min ('89-'90, U9)
1,4 >> KDY = TU3M/FM/L >> 55 kW (75 pk) @ 6200 r/min ('90-'92, U9)
1,4 >> KDX = TU3FMC/LZ >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('92-'97, U9)
1,4 >> K6B >> 72 kW (100 pk) @ 6800 r/min ('91-'93, multipoint inj.)
1,4 >> KFY = TU3FJ2/Z >> 66 kW (90 pk) @ 6600 r/min ('91-'97, U9, multipoint inj.)
1,4 >> KFZ (TU3FJ2/L >> 70 kW (95 pk) @ 6600 r/min ('91-'97, U9, multipoint inj.)
1,4D >> K9A = TUD3 >> 38 kW (53 pk) @ 5000 r/min ('89-'94)
1,4D >> K9Y = TUD3Y >> 37 kW (50 pk) @ 5000 r/min ('93-'97)
1,5D >> VJY = TUD5/Y/L3 >> 40 kW (55 pk) @ 5000 r/min ('94-'97)
1,5D >> VJZ = TUD5/L/Y/L3 >> 42 kW (58 pk) @ 5000 r/min ('94-'97)

Zo... eindelijk dat lijstje eens in z'n compleet op 't net. Nu nog even wat andere TU-motortjes erbij:

Citroën C3:
1,1 >> HFX = TU1JP >> 44 kW (60 pk) @ 5500 r/min ('02-'04, U9)
1,4 >> KFV = TU3JP >> 54 kW (74 pk) @ 5400 r/min ('02-'04, U9)
1,6 16V >> NFU = TU5JP4 >> 80 kW (109 pk) @ 5800 r/min ('02-'04, U9)

Citroën Xsara:
1,4 >> KFX = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('97-'00, U9)
1,4 >> KFX = TU3JP/L4 >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('98-'00, U9)
1,4 >> KFX = TU3JP+ >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('98-'00, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP >> 65 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('97-'00, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP+ >> 66 kW (90 pk) @ 5800 r/min ('98-'00, U9)
1,6 16V >> NFU = TU5JP4 >> 81 kW (110 pk) @ 5800 r/min ('00-'04, U9)

Citroën Xsara Picasso:
1,6 >> NFV = TU5JP/L4 >> 70 kW (95 pk) @ 5700 r/min ('00-'04, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP+/L3 >> 66 kW (90 pk) @ 5500 r/min ('99-'00, U9)

Peugeot 106 Phase 1:
1,1 >> H1A = TU1/K >> 46 kW (63 pk) @ 5200 r/min ('91-'93)
1,3 >> MFZ = TU2J2L/Z >> 72 kW (100 pk) @ 7200 r/min ('94-'97, U9)
1,3 >> MFZ = TU2J2L/Z+ >> 79 kW (107 pk) @ 7600 r/min ('94-'94)
1,4 >> KDY = TU3M/Z >> 55 kW (75 pk) @ 6200 r/min ('91-'93, U9)
1,4 >> KDX = TU3M >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('93-'96, U9)
1,4 >> KFZ = TU3FJ2 >> 69 kW (95 pk) @ 6800 r/min ('91-'96, U9, multipoint inj.)
1,4 >> K6B = TU3FJ2 >> 72 kW (100 pk) @ 6800 r/min ('91-'93, multipoint inj.)
1,4 >> K2D = TU3,2/K >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('91-'93)
1,6 >> NFY = TU5J2 >> 74 kW (100 pk) @ 6200 r/min ('94-'96, U9)
1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('94-'96, U9)

Peugeot 106 Phase 2:
1,4 >> KFX = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('97-'03, U9)
1,4 >> KFW = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5400 r/min ('00-'03, U9)
1,4 >> KFX = TU3JP/IFL4 >> 55 kW 75 pk) @ 5500 r/min ('98-'03, U9)
1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('97-'03, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP >> 66 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)
1,6 16V >> NFX = TU5J4/L3 >> 87 kW (120 pk) @ 6600 r/min ('97-'03, U9)
1,6 16V >> NFX = TU5J4/L4 >> 87 kW (120 pk) @ 6600 r/min ('00-'01, U9)
1,6 16V >> NFX = TU5J4/IFL4 >> 94 kW (128 pk) @ 6800 r/min ('98-'99)

Peugeot 206/206 CC:
1,4 >> KFX = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('98-'04, U9)
1,4 >> KFW = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5400 r/min ('00-'04, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP >> 65 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('98-'02, U9)
1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('98-'99, U9)
1,6 16V >> NFU = TU5J4 >> 80 kW (110 pk) @ 5800 r/min ('00-'04, U9)
1,6 16V >> NFX = TU5J4/IFL4 >> 94 kW (128 pk) @ 6800 r/min ('98-'99)

Peugeot 306:
1,0 >> CDZ = TU9M/Z >> 37 kW (50 pk) @ 6000 r/min ('93-'94, U9)
1,1 >> HDZ = TU1M/Z >> 44 kW (60 pk) @ 6200 r/min ('93-'01, U9)
1,4 >> KFX = TU3JP/L3 >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('96-'01, U9)
1,4 >> KDZ = TU3M/Z >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('93-'97, U9)
1,4 >> KDX = TU3MCZ >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('94-'97, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP/Z >> 65 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('93-'97, U9)
1,6 >> NFT = TU5JP >> 72 kW (98 pk) @ 5700 r/min ('00-'01, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP/L3 >> 64 kW (87 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)

Peugeot 307:
1,4 >> KFW = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('01-'05, U9)
1,6 16V >> NFU = TU5JP4 >> 80 kW (110 pk) @ 5500 r/min ('01-'05, U9)

Volgens mij was er hier en daar wel gewoon een schrijnend motortekort... Dit lijstje is trouwens wereldwijd, dus het kan zijn dat bijv. een 306 1.0 alleen in Afrika afgezet is. En dan kan je lang zoeken naar zo'n motortje... (als je het al wil)

- Ik had op een gegeven moment geen zin meer om de diesels ook nog toe te voegen, dus als je daar info over wil: Pb...
- Oh ja, ik heb van al deze motoren ook afstelgegevens enzovoorts... dus wat dat betreft: ook pb.
- Ik heb zelf bij een paar motoren de tekst "carb.", "inj." of "multipoint inj." toegevoegd, om het duidelijk te houden...

Voor meer informatie...
...is het internet natuurlijk een ideale bron. Er zijn diverse sites die informatie geven over allerlei modellen van Peugeot en Citroen. Hieronder zijn er een paar die ik er even uit wil lichten:

:arrow: autoelectric.ru Een russische site, gelukkig met engelse en leesbare elektrische schema's van o.a. Citroen AX/Saxo, Peugeot 106/206/306 enz. Klikken linkt direct door naar die schema's ;)
:arrow: masterbase.nl Een site met wat meer info over de kosten van bepaalde onderdelen van onze favoriete modelletjes.
:arrow: MyPugClub ID-pagina Een pagina met allerlei motorcodes van Peugeots.
Last edited by kevin.broke on TueDec20, 2005 11:32:54 PM, edited 3 times in total.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10136
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby bz10 » SunMar27, 2005 6:59:29 PM

als je toch bezig bent gooi de 205jes, 309ens, zxjes, bxjes er nog ff bij :lol:
volgens mij wordt t dan redelijk kompleet!
bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 399
Joined: MonOct11, 2004 6:01:19 PM
Location: Hilversum

Postby kevin.broke » SunMar27, 2005 9:40:40 PM

jah, en als je een fatsoenlijke PDF hebt.. deze dus niet.

moet sowieso filteren, over iedere verschillende motor heb ik een paar pagina's info. is wel copyrighted info volgens mij :$ dit is nog redelijk te doen, maar we moeten niet de complete inhoud op het forum dumpen, dat weet ik wel.

ennuhm... snap jij het? een 1.6 16V zonder kat met 128 pk?

een 306 1.0 met 50 pk? dat kan niet vooruit te branden zijn, dat laatste.. also.. zou er een 206 XSi of GTi 1.6 geweest zijn ofzo? >> 128 pk in een 206 is vrij veel vind ik.. vooral omdat de originele GTi 2.0 138 pk heeft.. maar het kan ook een motorentekort zijn geweest.. dat er dus gewoon een paar 206jes rondrijden met 18 pk meer dan eigenlijk de bedoeling was..
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10136
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby gertjuh » SunMar27, 2005 10:17:01 PM

Ik moet eerlijk zeggen dat je echt een leuke bezigheidsterapie hebt.
Nee ik vindt het wel stoer hoor.

Maare nou snap ik alleen een paar dingen ff niet :

1,3 >> M4A >> 76 kW (103 pk) @ 7200 r/min ('86, carb.)
1,3 >> M4A >> 70 kW (95 pk) @ 6800 r/min ('87, carb.)
1,3 >> M4A >> 69 kW (94 pk) @ 6800 r/min ('89, carb.)

Het zijn alle 3 1300cc, toch?
Maare waarom krijgen ze naarmate ze nieuwer worden minder pk?
Je zou toch zeggen dat dat andersom is juist???
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
User avatar
gertjuh
AX Master
AX Master
 
Posts: 1262
Joined: SatOct09, 2004 8:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Postby IceByte » SunMar27, 2005 10:18:39 PM

gertjuh wrote:Ik moet eerlijk zeggen dat je echt een leuke bezigheidsterapie hebt.
Nee ik vindt het wel stoer hoor.

Maare nou snap ik alleen een paar dingen ff niet :

1,3 >> M4A >> 76 kW (103 pk) @ 7200 r/min ('86, carb.)
1,3 >> M4A >> 70 kW (95 pk) @ 6800 r/min ('87, carb.)
1,3 >> M4A >> 69 kW (94 pk) @ 6800 r/min ('89, carb.)

Het zijn alle 3 1300cc, toch?
Maare waarom krijgen ze naarmate ze nieuwer worden minder pk?
Je zou toch zeggen dat dat andersom is juist???


emissie eisen misschien?
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2625
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby gertjuh » SunMar27, 2005 10:19:49 PM

IceByte wrote:
gertjuh wrote:Ik moet eerlijk zeggen dat je echt een leuke bezigheidsterapie hebt.
Nee ik vindt het wel stoer hoor.

Maare nou snap ik alleen een paar dingen ff niet :

1,3 >> M4A >> 76 kW (103 pk) @ 7200 r/min ('86, carb.)
1,3 >> M4A >> 70 kW (95 pk) @ 6800 r/min ('87, carb.)
1,3 >> M4A >> 69 kW (94 pk) @ 6800 r/min ('89, carb.)

Het zijn alle 3 1300cc, toch?
Maare waarom krijgen ze naarmate ze nieuwer worden minder pk?
Je zou toch zeggen dat dat andersom is juist???


emissie eisen misschien?


wtf is dat dan?

Wat betekent dat dan weer? Emissie eisen???
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
User avatar
gertjuh
AX Master
AX Master
 
Posts: 1262
Joined: SatOct09, 2004 8:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Postby kevin.broke » SunMar27, 2005 10:24:30 PM

gertjuh wrote:
wtf is dat dan?

Wat betekent dat dan weer? Emissie eisen???


Hahah.. grapjas.. denk idd ook emissie eisen.. In die jaren werd de katalysator zo'n beetje uitgevonden.. Begon met S6 en U6 volgens mij.. uiteindelijk U9... en die laatste is de vermogensvretende geregelde katalysator die we tegenwoordig hebben..
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10136
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby gertjuh » MonMar28, 2005 4:48:39 PM

kakanox wrote:
gertjuh wrote:
wtf is dat dan?

Wat betekent dat dan weer? Emissie eisen???


Hahah.. grapjas.. denk idd ook emissie eisen.. In die jaren werd de katalysator zo'n beetje uitgevonden.. Begon met S6 en U6 volgens mij.. uiteindelijk U9... en die laatste is de vermogensvretende geregelde katalysator die we tegenwoordig hebben..


Ow okeej, dus het komt eigenlijk door de katalysator?
Dus als je die eraf haalt, dan moet je ongeveer op het zelfde uitkomen???

(ik wist dit echt niet hoor, sorry) :?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
User avatar
gertjuh
AX Master
AX Master
 
Posts: 1262
Joined: SatOct09, 2004 8:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Postby arnie » MonMar28, 2005 8:56:48 PM

gertjuh wrote:
kakanox wrote:
gertjuh wrote:
wtf is dat dan?

Wat betekent dat dan weer? Emissie eisen???


Hahah.. grapjas.. denk idd ook emissie eisen.. In die jaren werd de katalysator zo'n beetje uitgevonden.. Begon met S6 en U6 volgens mij.. uiteindelijk U9... en die laatste is de vermogensvretende geregelde katalysator die we tegenwoordig hebben..


Ow okeej, dus het komt eigenlijk door de katalysator?
Dus als je die eraf haalt, dan moet je ongeveer op het zelfde uitkomen???

(ik wist dit echt niet hoor, sorry) :?


Jij hebt een GT carburateur, dus je hebt standaard al geen kat.

Leuk lijstje, maar snap sommige dingen toch niet helemaal.....
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby kevin.broke » MonMar28, 2005 9:12:06 PM

nee, ik snapte ook niet alles arnie. wat k op zich wel logisch vond is dat die carbs minder vermogen gekregen hebben: de kat is er pas onder gekomen toen het echt niet meer anders kon, maar het zou goed kunnen dat de emissie-eisen gedurende de jaren gewoon gestegen zijn en er daardoor iets andere/iets meer geknepen carbs zijn gemonteerd.

ook bestond er over de eerste sports de klacht dat de auto alles behalve rijdbaar was bij normale toerentallen, ondanks dat ie als een idioot liep als ie w?l op toeren gehouden werd. Denk dat Citroën zich daar toch een beetje op aangepast heeft, dus waarschijnlijk een iets minder wilde nokkenas gemonteerd.

Mijn oude Sport was namelijk ook echt niet fatsoenlijk te rijden bij lage toerentallen, ging heel snel bokken, vaak al in de 2 onder de 2000 r/min, en files waren helemaal een crime. Je merkte ook dat ie volgens mij eigenlijk gewoon verzopen werd als je laag in de toeren bleef, hij stotterde toch regelmatig wat.. kwam ie dan boven de 4000 dan was de beer ineens los en was het stotteren over...
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10136
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Re: Motorenlijstje binnen gekregen!!

Postby Kakelbont » TueMar29, 2005 8:42:03 AM

kakanox wrote:AX-motoren:
1,4D >> K9A = TUD3 >> 38 kW (53 pk) @ 5000 r/min ('89-'94)
1,4D >> K9Y = TUD3Y >> 37 kW (50 pk) @ 5000 r/min ('93-'97)
1,5D >> VJY = TUD5/Y/L3 >> 40 kW (55 pk) @ 5000 r/min ('94-'97)
1,5D >> VJZ = TUD5/L/Y/L3 >> 42 kW (58 pk) @ 5000 r/min ('94-'97)


Kan iemand mij vertellen waarom mijn dieselmotor (K9y) zo'n 3pk minder heeft dan de TUD3 K9A motoren?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3518
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)

Postby kevin.broke » TueMar29, 2005 9:33:46 AM

Goeievraag... hoog tijd voor een K9A!

Of een VJZ...?
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10136
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby Kakelbont » TueMar29, 2005 10:02:46 AM

vjz dan, dat is gelijk een bosch rotatieinjectiepomp en die slikt slaolie stukken beter :lol:

Ontopic; ik zat te denken aan wel of geen catalysator, zou dat kunnen ?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3518
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)

Postby arnie » TueMar29, 2005 10:58:54 AM

hij stotterde toch regelmatig wat.. kwam ie dan boven de 4000 dan was de beer ineens los en was het stotteren over...


Hou op over stotterende AX sports die van mij deed niet anders.... Die carbs zijn idd gewoon te groot voor een 1.3tje, de auto verzoop zichzelf. Totdat je gas gaat geven dan gaan ze als een malloot....
Freude am Fahren.
User avatar
arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6111
Joined: SunSep14, 2003 8:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam

Postby Marc01 » TueMar29, 2005 8:53:48 PM

kakanox wrote:en volgens mij wil ik een:

1,6 16V >> NFX = TU5J4/IFL4 >> 94 kW (128 pk) @ 6800 r/min ('98-'99)

liefst m?t turbo :P


Dat kan nog sneller!! http://www.student.kun.nl/p.oonincx/xs16vt.html
Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 382
Joined: MonSep20, 2004 6:52:48 PM

Postby kevin.broke » TueMar29, 2005 9:41:44 PM

maar origineel kan het niet sneller!!

hoorde overigens dat de 206 GTI in Argentini? geleverd is z?nder kat, met de 1.6 16V met 128 pk erin. Zo ook voor de 106. Die auto's hebben de rode streep op de toerenteller dus staan bij 7750 r/min, maximumvermogen is er pas bij 7600 r/min!! Hij is waarschijnlijk aardig wat langzamer dan de 2.0 GTI die we hier hebben.. maar wel leuk om mee te rijden, zo'n zenuwachtig ding!

Misschien kan M?xima er op haar volgende vakantie er een paar voor ons meebrengen..?
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10136
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby denny » MonApr04, 2005 12:17:22 AM

master-arnie wrote:
hij stotterde toch regelmatig wat.. kwam ie dan boven de 4000 dan was de beer ineens los en was het stotteren over...


Hou op over stotterende AX sports die van mij deed niet anders.... Die carbs zijn idd gewoon te groot voor een 1.3tje, de auto verzoop zichzelf. Totdat je gas gaat geven dan gaan ze als een malloot....


hij snapt het. poot onderin op het pedaal en verder niet zeuren. das sport rijden
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

OP ZOEK NAAR:
dikke torsieestaven
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3152
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby kevin.broke » TueDec20, 2005 11:26:21 PM

bovenstaande tip is een geniale toevoeging aan ons motorenlijstje vind ik.. heb er al e.e.a. vanaf getrokken!!

Zal de link naar de bronsites opnemen in mijn starttopic.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10136
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby TTF » TueDec20, 2005 11:45:12 PM

klopt niet echt helemaal staat bijvoorbeeld dat de 106 1.6 rallye is uitgerust met een bosch systeem.. wat dus niet klopt....
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'


Image Image
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5420
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby kevin.broke » WedDec21, 2005 12:32:16 AM

dat moet bij mijn weten idd ook de Magneti Marelli 8P zijn.

Ach ja, zo maken ze allemaal fouten... ik vind het een vrij sterke infobron.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10136
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Next

Return to Technische/Technical F.A.Q. (eerder gestelde vragen met antwoorden!)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest