aankoop Citroën AX

Post a reply

Confirmation code
Enter the code exactly as it appears. All letters are case insensitive.

BBCode is OFF
Smilies are OFF
Topic review
   

Expand view Topic review: aankoop Citroën AX

Re: te koop AX eind 1992

Post by jancitron » FriMar23, 2012 7:50:59 PM

Edit bestuur:

Te koop staande AX'jes kunnen worden aangeboden in het "Te koop" gedeelte van dit forum, voorzien van een vraagprijs en een type-aanduiding of omschrijving.

Re: aankoop Citroën AX

Post by Joost » FriApr15, 2011 10:51:09 PM

blijft een slome 1.0 die niet veel kan leiden

Re: aankoop Citroën AX

Post by Punaxio » FriApr15, 2011 10:00:17 PM

even wat anders wat betreft aankoop Citroën AX!

Een AX 1.0 Furore, iemand ervaring met de 1.0 injectiemotoren uit de tweede serie AX'en? Rijdt dat goed? Komt het fatsoenlijk mee?
Ik wil heel graag weer een AX en ik heb een 1.0 Furore aangeboden gekregen. Direct 1 op 1 ruilen met mijn BX......

Re: aankoop Citroën AX

Post by Losroyos » FriApr08, 2011 8:57:00 AM

7 :O

Re: aankoop Citroën AX

Post by Sanderv » FriApr08, 2011 8:13:17 AM

Oh verven met een kwast is toch weer +6 Pk of niet?

Re: aankoop Citroën AX

Post by Losroyos » ThuApr07, 2011 2:28:50 PM

Ik wil hem wel verven met een kwast voor je :P

Maar het is nog even na denken wat ik precies wil ik kijk even aan hoe de belangstelling voor de auto is, als dat tegenvalt dan blijft die ook.

Re: aankoop Citroën AX

Post by Sanderv » ThuApr07, 2011 2:03:19 PM

Nee, hij is wat ik op de foto heb kunnen zien helemaal origineel, dus ook originele koplampen. En volgens de RDW al geen apk meer sinds november 2006. Is op handelskenteken gezet op augustus 2006. Dus hij bijna 5 jaar stil.
Ik zie nu die van Roy ook te koop, maar dat is helaas de verkeerde kleur, en ik denk dat Roy zijn auto gewoon moet houden en een half jaar schorsen.
Zaterdag eerst even bij de Bordaux kijken.

Re: aankoop Citroën AX

Post by Joost » WedApr06, 2011 10:07:36 PM

is dit de bordeauxrode met ronde koplampen? (die is nl. al enige jaren niet meer gezien en is binnen de club geweest)

Re: aankoop Citroën AX

Post by Losroyos » TueApr05, 2011 2:27:22 PM

Als die gekocht is verwacht ik wel een wie is wie. Succes met afronden van de mogelijke koop.

Re: aankoop Citroën AX

Post by Sanderv » TueApr05, 2011 1:37:02 PM

Nee die heb ik niet gezien, die ik heb gezien had een duplicaatcode in zijn kenteken. Het was trouwens wat later, voor de kerst. Hij is hier wel aan een clublid verkocht. Darkangel of zoiets.
Dat was echter ook geen Bourdeaux rode. Ik vind persoonlijk dat Bordeaux rode mooi met die zwarte skirts en lm velgen.
Vraagprijs van de eigenaar is 750 euro. Maar hij staat in een loods op zijn handelsvoorraad dus staat totaal niet in de weg. Ik heb hem nu meerdere keren gesproken, wel een geschikte man geloof ik. Ik heb al een keer 250 geboden, dit verhoogt naar 500. Wellicht dit zaterdag ophogen naar 600/650, maar dan moet het stoppen er zit ook wel degelijkj wat werk aan wat ook nog zat kost.

Re: aankoop Citroën AX

Post by Losroyos » TueApr05, 2011 12:50:18 PM

Dan heb je wss in November of mijne gezien, of net na dat ik hem kocht een andere.

ik heb er 850 voor betaald, Eigenlijk veel te veel. Voor een niet roestende wel allang stilstaande GTi ik vou rustig beginne zoiezo niet hoog. 400 ofzo. Of laat hem eerst is vertellen wat die ervoor wilt hebben en dan daar je prijs zo laag mogelijk maar wel goed mogelijk op aan passen ;)

Re: aankoop Citroën AX

Post by sanderv » TueApr05, 2011 12:16:30 PM

Dank je wel Roy. Ik heb de howto uitgeprint, maar het blijft natuurlijk een gok. Maar sinds november 2010 is dit de tweede GTI die ik te koop heb zien staan, daarom weet ik ook niet zo goed wat de prijs moet zijn van deze auto. Als de roest mee valt denk ik tussen de 650 en 750 euro te betalen, dit is toch wel redelijk?
En tja, zonder echt de auto gezien te hebben blijft het lastig. Ik ga zaterdag dus gewoon kijken, maar neem alvast een autoambulance mee :P

Re: aankoop Citroën AX

Post by Losroyos » TueApr05, 2011 11:35:17 AM

Waar je de roest kan ontdekken, Goed bij de skirts zoeken, achter de hoeken van de bumper, in de hoeken van de kofferbak, Achter de koplampen en de dorpels owja en onder de klapraampjes. Dat zijn de plekken die bij mij GTI roesten veel weinig maakt niet uit roest is roest.

Veder kan ik je doorverwijzen naar deze Howto: viewtopic.php?f=42&t=10580

prijs technisch, kan ik er niet veel van zeggen.

Maar het zou wel mooi zijn als deze GTI gered wordt :D

Succes ;)

Re: aankoop Citroën AX

Post by Sanderv » TueApr05, 2011 11:09:52 AM

Hallo,

Ik ben sinds ik mijn eerste auto kocht helemaal gek van de citroen ax (overigens naast een mehari de enige citroen die mijn hart sneller doet kloppen, dus ik ben geen citrofiel). Mijn eerste auto was een ax 1.1 first fase 2 uit '92. Ik was altijd bezig met die auto, alleen door gebrek aan geld altijd low budget, dus verlagen met alleen veren, zelf mistlampen in je bumper zagen, etc. Ook het internet was nog niet zo groots als nu, dus voor onderdelen ging je naar de lokale sloop waar je altijd te veel betaalde.
Echter na verschillende bumperbenders en technische mankementen had ik 3 axen in de schuur staan een reed er niet 1. Papa was niet blij dat zijn schuur vol stond dus alles in 1 keer naar de sloop en ik kreeg een nieuwe (oud model) fiat panda. Hiernaast ook als hobby terrein gereden met een japanse Suzuki Samurai. Echter na het afstuderen geen tijd meer voor de Samurai, en hij bleek zeer krokant te zijn geworden door het misbruik. De panda was inmiddels ook op, krukas was krom. Via de dealer een goede deal gemaakt en een nieuwe nieuw model Panda gekocht. Hierbij ook een motor, suzuki sixteen motorscooter voor mijn woonwerkverkeer.
In de tussentijd vader geworden, een hond gekocht en de panda werd te klein, dus terug naar de Fiat dealer en een Fiat doblo 1.4 8v dynamique gekocht.

Echter kijk ik toch altijd wel uit naar een ax, en dan niet zomaar een AX, maar een bordeaux rode GTI. Nu kom je deze volens mij niet zo vaak tegen, maar ben er nu eentje tegen het lijf gelopen. Echter zit er wel wat werk aan.
Nu ga ik aanstaande zaterdag kijken bij de auto, en ik verwacht ook wel een bod te gaan doen. Het is een GTI u9 van november 1993 met 190k op de teller. Staat nu al 6 jaar ongebruikt in een loods.
Wat mankeerd eraan?
Kachelradiateur is lek
koppakking is lek
remmen achter werken niet
En na 6 jaar zullen de banden ook wel krokant zijn en kan hij wel wat groot onderhoud gebruiken zoals; distributieriem en spanrol, olie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter.
Dus er zit redelijk wat werk aan de auto, maar volgens de verkoper alleen roest achter de bumpersteunen (ik zal zaterdag zien of dit ook zo is). Kan iemand mij tips geven waar ik op moet letten en een indicatie geven wat deze auto ongeveer waard zou zijn?
Ik begrijp namelijk dat een GTI niet zoveel meer voorkomt en de goede auto's staan vaak al bij liefhebbers.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Sander

Re: aankoop Citroën AX

Post by Jasmijn » SunApr03, 2011 8:49:39 AM

test

Post by Nanny » ThuApr13, 2006 6:38:29 PM

Hallo, ik heb een ax 1.4 tzx te koop waarvan de koppakking sinds gisteren stuk is. Moet door een verhuizing meer dan 100km per dag naar mijn werk rijden en wilde hem niet weg doen, maar nu dus een reden. Ik wil hem niet eerst vervangen en dan verkopen.

Het is een 1.4 tzx uit 1991. Luxe versie, 5 deurs, 5 versnellingen, toerenteller, centrale deurvergrendeling, luxe bekleding en achterbank is er helemaal uit te halen. Hij heeft 154.000km gereden en een APK tot februari 2007. Hij heeft in zijn hele leventje altijd om de 10.000km een beurt gehad en 2 weken geleden een grote beurt!

Ik heb hem 30.000 km geleden gekocht (ruim een jaar geleden) en in al die tijd heb ik 2 problemen gehad. Nu dus de koppakking en 5000km geleden een probleem waarvoor hij 6 weken bij de citroengarage is geweest. Ze konden het niet vinden dus hebben de onstekings- en injectiemodule, de lambdasonde en 1 of andere sensor vervangen, verder hebbben ze alle contacten en zekeringen gereinigd of vervangen. Ze hebben dus 6 weken lang alles zitten na te kijken en uiteindelijk was het een kabelbreuk. Dus hij heeft een hele goede conrolebeurt gehad... ;)

Aangezien hij nu weer bij de garage staat kan ik geen foto maken, maar hij ziet er super uit. Wit met witte bumpertjes en getinte ramen. Ook de bekleding en het dashbord zien er spik en span uit, hij ziet er niet uit alsof hij uit 91 is.
Altijd prima gereden en goedkoop, 1 op 17/18.

Ik wil nu echt een nieuwere auto omdat ik zo'n lange afstanden moet rijden. Dus als je er een nieuwe koppakking in (laat) zet(ten) heb je een superautootje. Wil je nog wat weten of heb je interesse mail dan even naar nhuismans@hotmail.com. Mijn autootje staat nu in Venlo.

Post by TB » FriMar10, 2006 11:12:19 AM

Ik ben nu aan m'n tweede AX bezig. En qua remmen doen ze t zelfde. Maar koppelen voelt weer anders aan. Maar ze zijn allebei gewoon OK.

Ik zou er persoonlijk eentje particulier kopen. Een garagebedrijf lult toch maar wat over het onderhoud, terwijl de particulier vaak nog wat kan aantonen dmv rekeningen enzovoort. En dan zie je gelijk wat voor iemand erin heeft gereden en hoe ermee omgegaan is. En het scheelt echt veel geld!!

Ik weet er hier nog een te staan, dat is een 1.1 First uit 92. heeft maar iets van 127.000 km gelopen. Is nu van m'n buren maar is ook van m'n zwager geweest. De auto heeft al een nieuwe koppakking en koppeling volgens mij. Zit klein beetje schade aan omdat er een keer iemand tegenaan was gereden maar is niet storend, maar die AX is gewoon goed :)

Post by kevin.broke » TueMar07, 2006 10:31:14 AM

Liesbeth: Remmen kunnen heel erg verschillen, dat hangt een beetje van de auto af. Suggestie: Rijd eens in een paar AXjes en kijk hoe het voelt, dan merk je vanzelf of het goed zit of niet.

Als je een beetje in de buurt van Utrecht woont mag je die van mij wel een keer proberen...

Overigens wel grappig: Ik en m'n vriendin hebben in principe dezelfde AX (allebei GT, allebei '89, zelfs op dezelfde dag geproduceerd). Die van m'n vriendin doet de eerst 4-5cm niks, en heeft daarna een h??l gevoelig pedaal. Voelt vrij "zacht", maar zodra je een beetje trapt gaat ie echt hard remmen.

Die van mij remt bijna direct (1-2cm na intrappen al), heeft een vrij "hard" pedaal, maar je moet 'm verder intrappen om dezelfde remkracht te bereiken als bij m'n vriendin :)

Het kan dus ook nog van AX tot AX verschillen.

Het is algemeen bekend dat de koppeling van een AX vrij licht gaat. Dit komt omdat het in de regel hele lichte autootjes zijn met een klein motortje. Als je echter in een kleine Japanner stapt (bijv. Honda Civic 1.3) zal je merken dat die nog veel lichter koppelen.

Nogmaals: Ga gewoon hier en daar eens een auto proberen! Als je uit de regio Utrecht komt: Toon interesse in de HT-DP-62, dat is een rode AX Furio die bij Van Oord in Maarssen staat. Die rijdt prima :D

Post by q01z » SunMar05, 2006 11:05:40 AM

AX_Powah wrote:Bannen die gast!!


ja ik blijf m bannen zeker!

maar vooruit, omdat jij het zegt..


@liesbeth, de remmen van een ax kunnen in het begin even wennen zijn.. net als de koppeling, die heel erg licht gaat in vergelijking met andere auto's.

waarom vertrouwde je m niet?

Post by AX_Powah » SunMar05, 2006 9:50:49 AM

Bannen die gast!!

Top

cron