onderschrift

Hier kan je dingen testen hoe het forum werkt....

Moderators: Rock's, webmasters, moderators

onderschrift

Postby bluecalou » SatSep15, 2007 8:47:49 AM

niet dus
User avatar
bluecalou
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 9242
Joined: SatMay05, 2007 7:53:53 AM
Location: helmond

Postby bluecalou » SatSep15, 2007 9:04:14 AM

nu dan?
Image
User avatar
bluecalou
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 9242
Joined: SatMay05, 2007 7:53:53 AM
Location: helmond

Postby bluecalou » SatSep15, 2007 9:06:33 AM

nu nog de foto's die ik wil en niet die oude...
Image
User avatar
bluecalou
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 9242
Joined: SatMay05, 2007 7:53:53 AM
Location: helmond

Postby Rio97 » SatSep15, 2007 1:38:32 PM

En nog een iets kleinere foto als avatar gebruiken ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby bluecalou » SatSep15, 2007 6:35:19 PM

Hm dus deze worden wel verkleind voordat ze op kenteken axclub worden geplaatst maar zij dan nog te groot als avatar ?
Ik dacht gewoon die link copieren dan klopt alles prima...Er staat tenslotte avatar en onderschrift apart vermeld zodat de leken onder ons alleen de link/url hoeven te plakken...
Mag ik dan zo brutaal zijn te vragen waarom ze niet meteen in het juiste formaat op kentekens.nl worden gezet ? :oops:
Voor die leken onder ons ? :wink:
Image
User avatar
bluecalou
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 9242
Joined: SatMay05, 2007 7:53:53 AM
Location: helmond

Postby MBa@NL » SatSep15, 2007 7:01:41 PM

bluecalou wrote:Hm dus deze worden wel verkleind voordat ze op kenteken axclub worden geplaatst maar zij dan nog te groot als avatar ?
Ik dacht gewoon die link copieren dan klopt alles prima...Er staat tenslotte avatar en onderschrift apart vermeld zodat de leken onder ons alleen de link/url hoeven te plakken...
Mag ik dan zo brutaal zijn te vragen waarom ze niet meteen in het juiste formaat op kentekens.nl worden gezet ? :oops:
Voor die leken onder ons ? :wink:


Als je DEZE link als avatar gebruikt dan heb je nog eens een random avatar ook en issie netjes het forum formaat ;)
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Aspeve » SatSep15, 2007 7:29:54 PM

Even voor de duidelijkheid ik weet niet hoe kenteken.nl enzo gebouwd zijn. Maar normaliter maak je gebruik van tools als ImageMagic of on-the-fly-thumbnails. Veel info te vinden op Google.

Er is gewoon 1 plaatje, die wordt aangepast aan de hardcoded (vastgesteld door designer) maat. Voor elk onderdeel wat je zelf definieerd kun je dus andere maten opgeven.

Waarschijnlijk is bij kenteken.nl de size van het plaatje anders opgegeven als bij die van de avatars en onderschriften. Zoals al gezegd is er maar 1 plaatje en het copy/pasten van de image url heeft dan geen zin, omdat de hardcoded waarde anders zijn.
Overigens zit hier ook het gevaar van deze techniek, als je alles hardcoded zet dan zie je op bijv. een pocketpc alle plaatjes veel te groot in verhouding. Hier zijn een heleboel oplossingen voor maar dat gaat volgens mij ver buiten het bestek van deze site.

Samengevat:

De vastgestelde maten van de onderdelen (kenteken/avatar etc) zijn anders. Er is maar een plaatje met 1 maat, naar gelang de wensen van de designer wordt het plaatje als het ware aangepast. De truc zit hem erin dat je dit doet met behoud van de oorspronkelijke maten van het orginele plaatje zodat je niet voor alles een knallend grote imagesmap hoeft te hebben. Denk maar eens aan fora zoals tweakers/FOK/pocketinfo en heel veel webwinkels.

Nogmaals ik neem aan dat de mensen achter de techniek hierzo zoiets dergelijks hebben gebruikt. Zij kunnen en/of willen dit misschien we'll bevestigen c.q. ontkrachten.
Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 689
Joined: MonMay28, 2007 7:09:14 PM
Location: Veghel

Postby Losha » SunNov25, 2007 5:36:27 PM

ik hijack even :P heb ik nu wel mijn ondertitel ?
dacht dat ze hier automatisch geupdate worden zoals bij andere site's
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby Losha » SunNov25, 2007 5:39:15 PM

nu wel ? vreemd
maar hij doet t :)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
User avatar
Losha
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 197
Joined: FriNov16, 2007 5:37:03 PM
Location: West-Friesland NH

Postby Glenn@nl » TueDec11, 2007 8:05:38 PM

En bij mij lukt t onderschrift in 1x natuurlijk :)
User avatar
Glenn@nl
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3231
Joined: ThuMay19, 2005 4:04:40 PM
Location: Zuid-Holland


Return to Test Forum

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron