"banner" in de uploadjefoto foto

Stel hier je vragen, hints of opmerkingen over de website en het forum.

Moderator: webmasters

"banner" in de uploadjefoto foto

Postby Joost » ThuJun18, 2009 2:51:36 PM

Sinds vandaag staat er een tekst Powered by AXClub WWW.AXCLUB.NET in alle uploadjefoto foto's.

Het is gebleken dat er veel meer dan alleen axclub/axjes afbeeldingen over het internet gaan.

Opzich niet erg voor af en toe eens een foto.
behalve in de wat extremere gevallen.
Er is iemand op een Forum over Citroëns die het meer gebruikt als wij allemaal bij elkaar :roll:
En dat noemen ze hotlinking en in zo'n geval ook Bandwdith theft

In ieder geval is het nu ook duidelijk waar de foto's vandaan komen EN is er weer wat gratis reclame op diverse fora erbij.
Als het te extreem uit de hand gaat lopen dan gaan we het blokkeren.

Verder hoop ik dat iedereen zoveel mogelijk de uploadjefoto gebruikt.
Deze bestanden staan voor de club veilig (het adres wijzigt niet)
en de imageshake en andere fotoloaders zijn vaak vele malen trager.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby denny » ThuJun18, 2009 4:19:21 PM

misschien gewoon een berichtje ssturen dat ie er geen misbruik van moet maken. vind dit aardig groot zeg maar :S
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby Punaxio » ThuJun18, 2009 5:24:35 PM

alleen www.axclub.net rechtsonderin was voldoende geweest.
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby grietje » ThuJun18, 2009 5:40:25 PM

nouja, opzich vind ik groot wel beter/goed maar moeten we dan niet ff een wat opgemaakt logo er overheen zetten?

Bij de peug 306 forum hebben ze t zo: (foto opgeslagen en dan weer geupload want hotlinken kanbij hun niet):

Image

hotlinken helemaal uit vind ik niet handig en erg jammer want zoals ook met de 306, dit waren nota bene fotos van een 306 die ook op het 306 forum gezet worden, dusja en ook fotos van de AX verspreid ik ook, via msn en ook via andere fora's
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Punaxio » ThuJun18, 2009 6:00:01 PM

@ Grietje

... voor het terugvinden wat je eerst typte.
Daar krijg je als het goed is mailtjes van :D maar daarom paste je zeker ook je post aan :D
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby grietje » ThuJun18, 2009 7:07:04 PM

Punaxio wrote:@ Grietje

... voor het terugvinden wat je eerst typte.
Daar krijg je als het goed is mailtjes van :D maar daarom paste je zeker ook je post aan :D


haha nee daar paste ik hem niet voor aan

Maar ik heb zon 200 fotos online staan. DIe mailtjes zijn vage codes waar ik verder niet uithaal welke foto t is ;)

Bij photobucket kan ik gewoon folders maken enzo, en ben ik nooit wat kwijt :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Punaxio » ThuJun18, 2009 7:36:04 PM

grietje wrote:
Punaxio wrote:@ Grietje

... voor het terugvinden wat je eerst typte.
Daar krijg je als het goed is mailtjes van :D maar daarom paste je zeker ook je post aan :D


haha nee daar paste ik hem niet voor aan

Maar ik heb zon 200 fotos online staan. DIe mailtjes zijn vage codes waar ik verder niet uithaal welke foto t is ;)

Bij photobucket kan ik gewoon folders maken enzo, en ben ik nooit wat kwijt :P


Kopieren en in adresbalk plakken en nagaan welke foto het is! :twisted:

haha, nee. Photobucket is zeker makkelijk, en nu zeker i.v.m. de logo's er in :P
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby Johannus » ThuJun18, 2009 9:05:56 PM

Wow, die van dat 306forum is echt heel gaaf!

Dan vindt ik een banner zelfs een enorme pro! De foto ziet er meteen een stuk professioneler uit en het is goede reclame voor het forum.

Als je wil kan ik voor het AX forum ook wel zo'n balkje in elkaar fotoshoppen!

ik vindt deze oplossing eigenlijk een beetje lelijk ;)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Joost » ThuJun18, 2009 9:32:18 PM

Johannus wrote:Wow, die van dat 306forum is echt heel gaaf!

Dan vindt ik een banner zelfs een enorme pro! De foto ziet er meteen een stuk professioneler uit en het is goede reclame voor het forum.

Als je wil kan ik voor het AX forum ook wel zo'n balkje in elkaar fotoshoppen!

ik vindt deze oplossing eigenlijk een beetje lelijk ;)


is ook,

ik ben behoorlijk lang bezig geweest om het functioneel te krijgen.
Mooie banner volgt nog wel.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Punaxio » ThuJun18, 2009 9:35:01 PM

Joost wrote:
Johannus wrote:Wow, die van dat 306forum is echt heel gaaf!

Dan vindt ik een banner zelfs een enorme pro! De foto ziet er meteen een stuk professioneler uit en het is goede reclame voor het forum.

Als je wil kan ik voor het AX forum ook wel zo'n balkje in elkaar fotoshoppen!

ik vindt deze oplossing eigenlijk een beetje lelijk ;)


is ook,

ik ben behoorlijk lang bezig geweest om het functioneel te krijgen.
Mooie banner volgt nog wel.


.. en.. ook kleiner? :oops:
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby Johannus » ThuJun18, 2009 9:40:43 PM

kleiner hoeft niet per se, is niet altijd beter, bij die peugeot is het best mooi.

Zou zoiets niet iets zijn bijvoorbeeld?

Image

Image
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Joost » ThuJun18, 2009 9:42:48 PM

en toen had iemand een avatar via de fotoupload :roll:(dan heeft hij alleen nog maar een clublogo :lol: )
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Johannus » ThuJun18, 2009 9:44:43 PM

Werken avatars ook via upload je foto?

die zou ik dan aleen via kentekenregister doen eigenlijk...

Nu krijgt iemand dan toch ook grote rode letters door zijn avatar?
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby grietje » ThuJun18, 2009 9:48:41 PM

ja psies, avaters gewoon niet daarlangs laten lopen.

Vind t wel grappig, wat johannus heeft gemaakt :P beter als letters:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Joost » ThuJun18, 2009 9:50:01 PM

http://www.axclub.net/forum_phpbb/profi ... ile&u=1639

ik ga vast nog wel sleutelen,
ideeën zijn in ieder geval mooi.

avatars moeten we gewoon via een avatar upload laten verlopen.
Hebben we er geen last meer van.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Mastenhose » ThuJun18, 2009 11:49:36 PM

Goed bezig, die Johannus!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: "banner" in de uploadjefoto foto

Postby XBXG » FriJun19, 2009 11:19:37 PM

Joost wrote:Sinds vandaag staat er een tekst Powered by AXClub WWW.AXCLUB.NET in alle uploadjefoto foto's.

Het is gebleken dat er veel meer dan alleen axclub/axjes afbeeldingen over het internet gaan.

Opzich niet erg voor af en toe eens een foto.
behalve in de wat extremere gevallen.
Er is iemand op een Forum over Citroëns die het meer gebruikt als wij allemaal bij elkaar :roll:
En dat noemen ze hotlinking en in zo'n geval ook Bandwdith theft


Ik heb lang gezocht naar dit onderwerp, maar nu pas gevonden.

Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat ik de persoon ben die word bedoeld wanneer er wordt gesproken over "iemand op een Forum over Citroëns". :roll:
Niet dat ik me daarvoor schaam, maar ik vond het altijd een geweldige service om foto's te uploaden.

Nu die afschuwelijke rode tekst ineens in al mijn duizenden geüploade foto's is verschenen, ben ik bezig geweest om een groot deel ervan te uploaden via andere sites. Dit voornamelijk omdat de tekst vaak over de gefotografeerde auto heen staat (en dat lijkt me niet echt de bedoeling...), maar ook omdat al mijn foto's een persoonlijke signature hebben, die nu niet meer is te lezen vanwege de rode banner.... :shock:

Zoals eerder aangegeven zal ik nooit meer gebruik maken van de service van de uploadfunctie van de AX Club.

Jullie bezorgen me bergen met werk om al die foto's te vervangen...... :roll:

PS: Ik ben me van geen kwaad bewust dat de uploadservice van de AX Club enkel bedoeld was voor dit forum.
Ik zit op meerdere forums, waar ook een eigen uploadfuntie is. Daar wordt echter niet de naam van het uploadsysteem verveld over de foto heen. :roll:
User avatar
XBXG
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 159
Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
Location: Haarlem

Re: "banner" in de uploadjefoto foto

Postby Joost » FriJun19, 2009 11:30:11 PM

XBXG wrote:[ maar ik vond het altijd een geweldige service om foto's te uploaden.
maar ook omdat al mijn foto's een persoonlijke signature hebben, die nu niet meer is te lezen vanwege de rode banner.... :shock:

Zoals eerder aangegeven zal ik nooit meer gebruik maken van de service van de uploadfunctie van de AX Club.

Jullie bezorgen me bergen met werk om al die foto's te vervangen...... :roll:

PS: Ik ben me van geen kwaad bewust dat de uploadservice van de AX Club enkel bedoeld was voor dit forum.
Ik zit op meerdere forums, waar ook een eigen uploadfuntie is. Daar wordt echter niet de naam van het uploadsysteem verveld over de foto heen. :roll:


* de Uploadservice die MBA gemaakt heeft is ook geweldig :D
* Ik vind dat een gratis dienst als deze best zijn signature mag achterlaten als masker over de orginele foto's
*jouw keus, (ik denk niet direct nodig) er komt nog een nettere versie zoals hierboven geschreven
* Hoor je mij klagen over de rekening van de webhost? (ik wil je best een rekensommetje voorleggen wat voor kosten je zou kunnen veroorzaken als we dit niet zo ruim geregeld hadden) We lappen nu een slordige 150 euro per jaar voor hosting :wink:
* dat het enkel voor het forum is, is nergens beschreven dus niet verwijtbaar. Sterker nog een beetje reclame is nooit weg in de Citroën wereld. En als dat op duizende foto's is. Is dat mooi meegenomen :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby 2Black » FriJun19, 2009 11:38:04 PM

Nu ben ik natuurlijk een zeikerd (officieel; "critisch denker"), van beroep, maar het zou werkelijk tegen mijn principes indruisen om andermans systeem te benutten om mijn duizenden foto's te openbaren.
Iedereen die een beetje internet snapt toch dat ruimte geld kost maar vooral dat bandbreedte geld kost?
Elke foto is al snel zo'n 50-75kB, dus reken maar uit wat duizenden foto's over een paar honderd bezookers via diverse websites voor datatraffic tengevolge heeft.
Houd gewoon de eer aan jezelf en gooi je foto's op een eigen domein, is niet eens duur en dan kun je gelijk je eigen foto-weblog gaan bijhouden.
Binnen nederland zit ik bij Mijndomein.nl, kost verdorie minder dan €30 per jaar!


[edit] want ik lees ondertussen de simultaan posts...[/edit]
Ik bedoel dit vooral in z'n algemeenheid.
Als je zonodig duizenden foto's wilt publiceren ben je niet meer incidenteel aan het posten.
En XBXG (Wouter) is een duidelijk voorbeeld van iemand die, net als ikzelf, veelvuldig en op diverse fora berichten achterlaat met foto's.
Dat maakt je tot een veel-internetter en dat geeft ook een bepaalde verantwoordelijkheid.
En ik vind dat je dan, net als bijvoorbeeld AZU (Martijn van Well) dat doet, voor je eigen bandbreedte moet zorgen. Je bent namelijk een van de veelvraten wanneer vergeleken met de 'gemiddelde' gebruiker.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
User avatar
2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
 
Posts: 4825
Joined: SatJul16, 2005 12:14:48 PM
Location: Rheden

Postby XBXG » FriJun19, 2009 11:47:39 PM

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik verder niks tegen de AX Club heb (ik blijf de AX een fantastische auto vinden, ook al heb ik momenteel geen even geen AX. Die komt er zeker ooit wel weer eens. :) ).

Ik heb zelf al een domein (www.citroen2cv.nl), maar heb er nooit tijd in gestoken om daar foto's te kunnen uploaden of een website aan vast te koppelen, wegens tijdgebrek maar voornamelijk wegens het niet weten hoe dat allemaal werkt. Ja, ik weet het, ik moet maar eens een versnelde cursus gaan volgen. :lol:

Het enige waar ik me over verbaaste was de enorme tekst in felle rode letters. Had dat niet wat netter gekund in witte letters in een hoekje van de foto...? :roll:

Ik gun de AX Club alle publiciteit, laat dat ook even duidelijk zijn. :wink:
User avatar
XBXG
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 159
Joined: TueDec12, 2006 12:58:27 AM
Location: Haarlem

Next

Return to Vragen over Website & Forum

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron