ax wordt automatisch AX in BBCode

Stel hier je vragen, hints of opmerkingen over de website en het forum.

Moderator: webmasters

ax wordt automatisch AX in BBCode

Postby Pgoddijn » ThuJul30, 2009 1:22:19 AM

Ik krijg hier een beetje een punthoofd van (oei, hoe politiek correct):

Het forum maakt vrijwel altijd hoofdletters van het woord "ax", (nu ook getypt met kleine letter)!

Dit is SUPER irritant, aangezien ik meestal foto's vanaf mijn eigen server (Linux, dus hoofdlettergevoelig) host om het forum te sparen qua verkeer...

Soms doet hij het trouwens ook gewoon andersom, dus van hoofdletters naar kleine letters.

Kan dat nou niet anders?
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Bossie » ThuJul30, 2009 8:01:12 AM

Ik had hier ook last van aangezien al de meuk voor het forum in de directory 'ax' (lower case) staat. In de directory waarin deze directory staat heb ik een symbolic link gemaakt naar de 'ax' (lower case) directory met als naam 'AX' (upper case).

For me, problem solved.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Postby Pgoddijn » ThuJul30, 2009 8:19:21 AM

Kijk, da's idd wel een handige. Alleen weet ik niet of het dan voor andere mensen die iets minder handig zijn met computers dit ook werkt ;-). Helemaal niet als ze ergens webspace huren waar de mogelijkheden beperkt zijn...

Tnx though
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Joost » ThuJul30, 2009 8:34:31 AM

als ik naar het onderwerp kijk denk ik logisch toch dat ax als ax geschreven wordt :dontknow:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby q01z » ThuJul30, 2009 8:34:38 AM

mensen die niet zo handig zijn met computers, draaien geen linux server :D

we hebben dit probleem al vaker besproken.. ook met 'citroen' en nog wat andere dingen, vooral met marktplaats links ging het vaak fout

je zou in je bericht BBCode uit kunnen zetten (vinkje onderin) maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing :P

ik denk dat je gewoon je naamvoering moet aanpassen!
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby denny » ThuJul30, 2009 9:03:37 AM

Je kunt je ook afvragen waarom je bepaald beleid wilt voeren. Wat zijn de beweegredenen om ax als AX te willen zien. Komt op het zelfde neer.
Ikzelf ondervind soms ook problemen met foto's hosten. Ik vraag me dan af wat belangrijker is. Het feit dat ax als AX weggezet moet worden of de toegankelijkheid van het forum. Ik ben persoonlijk van mening dat het laatste belangrijker is. Ik ga bv echt mijn naamvoering niet aanpassen. Sterker nog als er geen upload zelf was nu van de club dan stonden door deze drempel helemaal geen foto's online van mijn auto.

Zelfde id met citroen of Citroën. Stel dat ik het over een vrucht wil hebben (god mag weten waarom) dan is dat dus onmogelijk zonder dat ik daar extra over moet gaan nadenken en instellingen moet gaan aanpassen om een algemeen geaccepteerd nederlands woord fatsoenlijk te kunnen bewoorden. Terwijl iedereen het wel snapt.

dat je van k*t, k*t maakt alla. logisch maar alle andere woordverplichtigen zijn onzin naar mijn bescheiden mening.

Ow en dat BBcode uitschakelen werkt dus ook niet zoals je kunt zien :evil:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby Pgoddijn » ThuJul30, 2009 11:16:50 AM

Tja, dan moet ik alle foto's maar gaan herplaatsen, wat niet het grootste probleem is. Maar alle posts kloppen dan niet meer...

En een citro[e]n, tja. Lekker bij de ijsthee in topics als "Wat drink je op dit moment?".

Misschien is het mogelijk om deze functie uit te schakelen op alles wat zich binnen [] en [/] bevind?

Of betekend dat meteen een upgrade naar een nieuwere versie van phpBB?
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby raoel » ThuJul30, 2009 11:28:04 AM

ik vind het eigenlijk wel grappig, al die gedwongen omschrijvingen.. :occasion9:
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort


Return to Vragen over Website & Forum

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron