Wat een surprise :)

Stel hier je vragen, hints of opmerkingen over de website en het forum.

Moderator: webmasters

Re: Wat een surprise :)

Postby Ceristimo » FriMay13, 2011 1:28:05 PM

*applaus*
Hij's mooi zo :). En zo wordt het lijstje steeds kleiner.

ToDo:
- Picresize werkt niet goed, hakt de zijkant van de foto eraf (de vraag is hoeverre je dit zelf kun aanpassen of dat het een hardnekkige bug van dit nieuwe forum is)
- Nederlandse taal
- Na inloggen niet terug naar indexpagina, maar naar het topic wat je aan het bekijken was toen je ging inloggen
- 1024x786 (en ja, die resolutie is dan wel antiek, maar veel mensen gebruiken 'm nog...) is het forum nog iets te breed. Zit 'm in de banner, maar 2Black heeft daar al een mooie uitleg over gegeven.

;)
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Wat een surprise :)

Postby raoel » ThuJun09, 2011 9:43:36 AM

Ff een oude koe uit de sloot halen (een 2cv uit het Gooimeer vissen?):

Any chance dat het eventueel mogelijk zou kunnen zijn dat er eventueel een Android-plugin dinges komt zodat ook de voorzitter en ondergetekende het forum op flexe wijze op hun mobiele telefoon kunnen kijken? :-)

Al die iPhone bezitters krijgen al alle goeie dingen, en niet dat ik ze dat niet gun, natuurlijk wel, en ik ben ook niet jaloers, en ik weet dat Android een beetje dwars ligt, en dat je als dwarsligger zijnde nou eenmaal niet altijd overal aanspraak op kunt maken. Dus. En. In ieder geval: is het mogelijk en zoja zou het een optie zijn en zoja zou het dan ook nog te doen zijn in de zin van dat het geen maanden tijd gaat duren om dit toe te voegen, maar gewoon, zegmaar, een zondagmiddagje, zeg maar.

En als ik kan helpen bied ik me natuurlijk graag aan. Die hulp dan he :)
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Re: Wat een surprise :)

Postby Ceristimo » ThuJun09, 2011 10:44:30 AM

@Raoel
Kijk aan. Heldere taal spreken we allemaal.

Enneh, als je dan tóch bezig bent...Doe eens automatisch teruggaan naar laatste topic in plaats van forum index wanneer je inlogt?....:P
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Wat een surprise :)

Postby degene » ThuJun09, 2011 6:15:32 PM

Wel netjes vragen he Timo, dit is het roze leger niet.
Verder wat Raoel bazelt!
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: Wat een surprise :)

Postby Mastenhose » ThuJun09, 2011 9:47:43 PM

Waar ik de laatste tijd wat mee kamp is 't feit dat de door mij gelezen topics als ongelezen in de index blijven staan. Vind ik best irritant. Kan natuurlijk zijn dat het probleem bij mij/mijn computer ligt, maar dat moet je me in dat geval maar uitleggen en vervolgens vergeven, complete computernoob die ik ben.... :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Wat een surprise :)

Postby MBa@NL » ThuJun09, 2011 10:08:12 PM

Dat gelezen berichten ongelezen blijven staan gebeur hier ook (overigens gaat het opvallend vaak mis bij "ANNOUNCEMENTS").

Overigens het je op de forum index een link met de naam "Mark forums read". Hiermee geef je aan dat je alles gelezen hebt en is alles ook als gelezen aangegeven.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Wat een surprise :)

Postby degene » ThuJun09, 2011 10:08:46 PM

Ik open élk topic in een nieuw tab en klikte vroeger ook nog op 'marc topic as read'.
Maar tegenwoordig doe ik in de portal 'view unread posts'. Die open ik dan in elk een nieuw tab en dan verdwijnen ze daadwerkelijk na een refresh ook uit de unread posts.
:)
User avatar
degene
AX Master
AX Master
 
Posts: 1717
Joined: TueOct13, 2009 12:25:50 AM
Location: Delft

Re: Wat een surprise :)

Postby Joost » ThuJun09, 2011 10:54:29 PM

Ceristimo wrote:Enneh, als je dan tóch bezig bent...Doe eens automatisch teruggaan naar laatste topic in plaats van forum index wanneer je inlogt?....:P

we snappen alleen niet waar het aan ligt.
Op het testforum werkte het goed...
Eerst dachten we aan de externe linker mod openen in nieuw scherm maar dat blijkt het niet te zijn...
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Re: Wat een surprise :)

Postby Mastenhose » ThuJun09, 2011 11:49:56 PM

MBa@NL wrote:Dat gelezen berichten ongelezen blijven staan gebeur hier ook (overigens gaat het opvallend vaak mis bij "ANNOUNCEMENTS").


Same here, vooral bij announcements inderdaad, een heel enkele keer bij een wie=wie.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Wat een surprise :)

Postby Losroyos » FriJun10, 2011 12:42:01 AM

Mastenhose wrote:
MBa@NL wrote:Dat gelezen berichten ongelezen blijven staan gebeur hier ook (overigens gaat het opvallend vaak mis bij "ANNOUNCEMENTS").


Same here, vooral bij announcements inderdaad, een heel enkele keer bij een wie=wie.


Forums blijven als ongelezen staan zodra je niet de laatste berichten ziet. Bijv: Als er op pag 2 een nieuw bericht is en je kijkt alleen op pag 1. dan blijft die als ongelezen staan. Miss dat het daardoor komt ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Wat een surprise :)

Postby MBa@NL » FriJun10, 2011 10:21:14 AM

Losroyos wrote:
Mastenhose wrote:
MBa@NL wrote:Dat gelezen berichten ongelezen blijven staan gebeur hier ook (overigens gaat het opvallend vaak mis bij "ANNOUNCEMENTS").


Same here, vooral bij announcements inderdaad, een heel enkele keer bij een wie=wie.


Forums blijven als ongelezen staan zodra je niet de laatste berichten ziet. Bijv: Als er op pag 2 een nieuw bericht is en je kijkt alleen op pag 1. dan blijft die als ongelezen staan. Miss dat het daardoor komt ;)


Klopt inderdaad maar bij announcements gebeurt het ook wel dat het bericht als gelezen weggezet wordt en dat je een volgende sessie terugkomt, dat er een nieuw bericht is geplaatst en dat hij gewoon weer begint bij het bericht van de vorige keer.
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Wat een surprise :)

Postby Ceristimo » FriJun24, 2011 6:45:27 PM

@Joost
Voor dat return to last topic schijnt een plugin te zijn voor phpbb3, genaamd Prime Login Return. Misschien kan je proberen die te installeren?

http://www.phpbb.com/customise/db/mod/p ... in_return/
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Wat een surprise :)

Postby Joost » MonJun27, 2011 10:16:35 PM

ik zal eens proberen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Re: Wat een surprise :)

Postby Joost » MonJun27, 2011 10:16:51 PM

test
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Re: Wat een surprise :)

Postby Ceristimo » MonJun27, 2011 10:57:10 PM

Lijkt het helaas (nog) niet te doen.... :(
Een Citroen (s)AX(o). Zó klein, daar stap je niet; die trek je aan. Als een oude spijkerbroek. En net als die spijkerbroek zit hij krap, maar scheurt 'ie lekker!
User avatar
Ceristimo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1789
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Wat een surprise :)

Postby Losroyos » WedJun29, 2011 2:38:56 PM

Kan er niet een knop komen zodat je je eigen posts kan verwijderen? Alleen die van jezelf he. Want ik merk toch wel dat ik mezelf heel grappig vind en mezelf dus vaak quote, nogal onbedoelt. En er zijn ook mensen die nog wel is dubbel posts maken. Dus als je dan je eigen post kan verwijderen hoef je hem niet te edit-en in foutje ofzo ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Wat een surprise :)

Postby MBa@NL » WedJun29, 2011 4:16:06 PM

Losroyos wrote:Kan er niet een knop komen zodat je je eigen posts kan verwijderen? Alleen die van jezelf he. Want ik merk toch wel dat ik mezelf heel grappig vind en mezelf dus vaak quote, nogal onbedoelt. En er zijn ook mensen die nog wel is dubbel posts maken. Dus als je dan je eigen post kan verwijderen hoef je hem niet te edit-en in foutje ofzo ;)


Op een ander forum waar ik nog wel eens kom hebben ze de mogelijkheid om je post binnen 5 minuten na plaatsen nog te kunnen verwijderen... al is het daar ook dat je na 24 uur je post niet meer kan bewerken. Zou opzich wel een uitkomst zijn als je een paar minuten hebt om je bericht te verwijderen en dat daarna dat recht dus vervalt. Kan mij zo indenken dat dat er voor phpBB toch wel moet zijn...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Wat een surprise :)

Postby Terminal » WedJun29, 2011 5:45:34 PM

Post verwijderen zou een uitkomst wezen, en dan met een timer van 5minuten inderdaad. Dat de post niet meer te editen is is niet gemakkelijk, zeker als je vaak bijvoorbeeld in je wie=wie de startpost veranderd.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Wat een surprise :)

Postby Johannus » TueJul05, 2011 12:41:13 PM

Vroegah, in de blauwe ouwe tijd, pasten er in het onderschrift precies mooi 2 kentekenregister banners naast elkaar, nu worden deze onder elkaar weergegeven :(

Kan de breedte niet toevallig weer precies zo worden ingesteld dat er weer 2 van die banners naast elkaar gaan, dat scheelt weer een stuk in de hoogte :)
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Re: Wat een surprise :)

Postby MBa@NL » TueJul05, 2011 1:09:48 PM

Johannus wrote:Vroegah, in de blauwe ouwe tijd, pasten er in het onderschrift precies mooi 2 kentekenregister banners naast elkaar, nu worden deze onder elkaar weergegeven :(

Kan de breedte niet toevallig weer precies zo worden ingesteld dat er weer 2 van die banners naast elkaar gaan, dat scheelt weer een stuk in de hoogte :)


Image

staan hier gewoon naast elkaar zoals je ziet. ;)

Als je Chrome of FireFox gebruik even de plug-in Stylish installeren en de volgende code inladen voor de URL "www.axclub.net/phpbb3"

Code: Select all
/* toegevoegde CSS*/
#headerimg2 {
   position: relative;
   top: -30px;
     margin: -8px auto;
   width:100% !important;
    Z-index:1;
}

#centerlayer {
   position: relative;
     top: 0px;
     margin: 0px auto;
   width:100% !important;
Z-index:0;


Al zou het nog mooier zijn als dit gewoon doorgevoerd wordt in de CSS file...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

PreviousNext

Return to Vragen over Website & Forum

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests