Meningsverschil en Forum gebruik

Stel hier je vragen, hints of opmerkingen over de website en het forum.

Moderator: webmasters

Meningsverschil en Forum gebruik

Postby Joost » WedJan04, 2006 9:41:44 AM

Bijna 2 jaar geleden waren er wat onduidelijkheden op het forum met de daarbij horende oneenigheid. Om dit weg te werken zijn er enkele nieuwe forum regels in het leven geroepen. (o.a. te vinden klik hier )

daar uit voortvloeiend zijn naderhand enkele nieuwe regels opgesteld.
O.a. dat inkoopacties niet zomaar door iedereen geplaatst/geregeld mogen worden en dat meetings geregeld worden door de club en anders enkel aangemeld mogen worden. (dit uit bescherming van de club, hierbij denkend aan associatie met verkeerde clubs of niet wettige zaken)
Het op verschillende plaatsen en op verschillende manieren promoten van niet AXClub meetings wordt daarmee ook als niet aanvaardbaar beschouwd.

Daarbij wil ik verder vermelden dat vanuit het bestuur harder opgetreden zal worden als blijkt dat bepaalde mensen misbruik van andermans vertrouwen maakt. Hierbij moet o.a. gedacht worden aan financi?le verplichtingen als bepaalde dingen verkocht en overhandigd zijn (en nog niet betaald!) of vice versa! Er moet een goed vertrouwen kunnen zijn tussen bekende clubleden onderling.

bepaalde berichten op het forum zullen hierdoor ook altijd ZSM worden opgeschoond. Dit is een keuze van moderators of bestuursleden. In een aantal gevallen gaat dit in een voorafgaande overleg of door melding van andere gebruikers.

Over het algemeen kan denk ik gesteld worden dat er weinig gezeik op het forum zichtbaar is waardoor het geheel een leuk forum blijft.
Last edited by Joost on WedJan04, 2006 10:13:34 AM, edited 2 times in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Joost » WedJan04, 2006 9:54:56 AM

Op bovenstaande volgt nu de aanvulling op een meningsverschilletje.


Het werd door poster niet terecht gevonden dat bepaalde in onze ogen crossposts worden verwijderd. (dit zonder informatie onze kant)

De discussie is voor ons ook niet dat de inhoud van de tekst onaanvaardbaar is maar in deze helaas onze achterliggende gedachten die erachter zit.

In dit geval had het misschien beter kunnen zijn om daarover de poster te informeren. Doorgaans wordt dit niet gedaan. De meeste begrijpen de "hint" wel en soms geef je het forum de schuld omdat je een post niet terug ziet. In dit geval werd een mail/PB verwacht en dreigde het uit de hand te lopen.


daarbij komt dat helaas door enkele forum updates dat alle forum mededelingen/sticky verdwenen zijn in de massa van de meer als 100.000 berichten en bijna 8000 onderwerpen. Hier ligt denk ik een mede oorzaak van de onduidelijkheid. Dit is uiteraard niet verwijtbaar aan een met die regels onbekende gebruiker.

Citroën Groetjes

Joost
Voorzitter Citroën AXClub

voor meer vragen mag je altijd hier terecht
verwijten liever per mail :wink: om het forum leuk te houden

joost@axclub.net
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby bestuur » FriJan06, 2006 9:15:39 AM

Goed, dit lijkt me duidelijk mensen.

Ik ben een aantal dagen in het land der Citro?ns verbleven. Wat ik hierna in mijn mailbox/forum te lezen kreeg, is eigenlijk te gek voor woorden.

Ik hoop dat degenen, betrokken bij de incidenten van de afgelopen tijd, gehoor zullen geven aan de oproep, om het netjes te houden op het forum, de regels van de AX Club en vooral het bestuur van deze club te respecteren.


----------------------------------------------------
Met vriendelijke groet,

Rik Zwiers
rik@axclub.net
User avatar
bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 198
Joined: SatJan24, 2004 2:32:08 PM
Location: BeNeLux


Return to Vragen over Website & Forum

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron