Geen maximum snelheid Nederlanders in België

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Geen maximum snelheid Nederlanders in België

Postby Losroyos » SatApr07, 2012 4:31:29 PM

BRUSSEL - Sinds begin dit jaar kan Nederland geen gegevens over Nederlandse nummerplaten meer doorgeven aan Belgische politiekorpsen. Nederlandse snelheidsduivels worden daarom niet meer beboet, tenzij de politie hen op heterdaad betrapt en de boete ter plekke int. Dat meldde zaterdag de Belgische krant Het Laatste Nieuws.


De Belgische politiekorpsen in de grensstreek konden tot begin dit jaar rechtstreeks gegevens over nummerplaten opvragen bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Maar de Nederlandse instanties zijn overgeschakeld naar één contactpunt bij de Belgische zusterorganisaties van de RDW. Die zijn echter nog niet klaar met aanpassingen die noodzakelijk zijn voor het uitwisselen van gegevens op de nieuwe wijze.

"Daardoor moet ik Nederlandse hardrijders nu onmiddellijk laten tegenhouden. Anders zien wij nooit ons boetegeld", aldus korpschef Rudy Verbeeck van politiezone Grens (Kalmthout, Essen).

Bij de federale politie, die ook over autosnelwegen, gaat, is het volgens het persbureau Belga hetzelfde verhaal. Duizenden 'flitsboetes'' verdwijnen sinds 1 januari in de prullenmand. Volgens Het Laatste Nieuws kunnen tot dusverre de boetes van zowat 100.000 Nederlandse hardrijders niet meer worden geïnd.


Dus zolang jij de politie voorblijf kan je zo hard als je wilt :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Geen maximum snelheid Nederlanders in België

Postby Wheelnut » SunApr08, 2012 10:55:53 AM

Stond op 1 april in de krant zeker?
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Geen maximum snelheid Nederlanders in België

Postby Losroyos » SunApr08, 2012 11:09:21 PM

Nee, nog niet eens. dit blijkt echt zo te zijn. 7 april stond he tin de krant.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Geen maximum snelheid Nederlanders in België

Postby Netheo » MonApr09, 2012 6:43:09 PM

Als belg kan ik zeggen, dit is echt zo. En als belg heb je dit in frankrijk ook voor. Want meestal flitsen ze in frankrijk de wagen vanvoor. En vermits in België ingeschreven voertuigen enkel achteraan een officiele plaat hebben wordt dit niet als bewijs herkent door de instanties. LOL
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
User avatar
Netheo
AX Master
AX Master
 
Posts: 1613
Joined: SatMay21, 2005 11:42:45 AM
Location: Ramsdonk Belgie


Return to Club Café

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron