Moderators: Rock's, webmasters
Wheelnut wrote:M'n eigen auto's:
1e: Suzuki Swift 1.6 sedan uit 94. (er stak een paaltje over.)
2e: Renault 19 1.4energy, ook uit 94, maar dan een half jaar jonger.
Ik heb er een hele tijd spijt van gehad dat ik die auto ingeruild heb op m'n derde auto.
3e: Audi Coupé GT 1.8 automaat. (3-traps met carburateurmotor)
Dat was er nog een die op de oer-quattro leek. Alleen dan zonder die brede spatborden.
De motor en bak waren op zich niet eens zo slecht, maar hij zoop wel als een tierelier!
1 op 6 á 7 gemiddeld, 1 op 10 op de snelweg... Voor een 1.8tje dat nog geen ton voort hoefde te slepen vond ik dat teveel.
Dan kwam er nog eens bij dat onderdelen schaars waren, en dus stervensduur.
En ik paste gewoon niet goed in de stoelen. Ik kreeg er pijn in m'n rug van...
Blij dat ik daar vanaf ben, zeg!
4e: m'n Koekblikkie! AX 1.1i First Impression '95
5e: "de Zwarte Komeet", Saxo VTS 1.6i 16v '00
Niet van mij, in willekeurige volgorde:
- Renault Mégane Scenic (op LPG, lesauto)
- Citroën Xantia 1.6
- Hyundai Accent 1.5 (dat was trouwens de eerste auto die géén lesauto was.)
- 2x Kia Pride 1.3
- Suzuki SX4 1.6
- Zo'n beetje alle types Opel die er op dit moment rondrijden... (stage gelopen bij...)
- Idem met Hyundai's... (zelfde stage, zelfde bedrijf...)
- Ford Focus estate. Was een diesel geloof ik...
- Alfa Romeo 33. Paar keer mee proef gereden. schakelde prut.
- Hyundai Excel van 94. Proefritje. Reed niet verkeerd. Maar die Renault voelde beter.
- Toyota Yaris Verso
-Diverse peugeot's 107/Citroën's C1. Gloedjenieuw bij stage. Schakelen die dingen altijd zo hakerig?
-Peugeot Partner/Citroën Berlingo
-Citroën C4/Picasso
-Peugeot 508
-Vast nog wel meer spul uit de PSA-stal. Heb een tijdje bij een Citroën/Peugeot dealer stage gelopen. Jammer dat die man geen plaats meer had.
Wat een klitte-dingen zijn die geautomatiseerde bakken die ze bij PSA overal in flikkeren zeg! Geef mij maar óf een echte automaat, óf een echte handbak!
Ik vergeet er vast nog wel een vrachtje...
Over vrachtjes gesproken:
Busjes:
Mercedes Sprinter, 208 (of was het 108?) en 410
Mercedes... ehm... hoe heet zo'n kreng ook alweer? Stappie lager dan de sprinter? edit: VITO!
Volkswagen (*huiver*) Transporter T4 en T5
3,5 ton+:
-Daf 95 (les)
-Daf XF (ook les, maar dan CE)
-Daf LF
-Mercedes Atego 7-tonner, 10-tonner én 12-Tonner
-Mercedes Actros 16-tonner, zelfs een paar keer met een aanhanger er achter.
-MAN 18.huppelepup. Met een klap-bak, dat rijdt apart zeg! Moet je de pook een lel zijwaarts geven om te schakelen tussen hoge en lage range...
-Iveco Eurocargo
-Scania nog wat, zo'n ouwe. Daar zat handgas in wat je helemaal uit kon trekken. Hendel kwam zo'n beetje 30 centimeter het dashboard uit. Ging op topsnelheid als je dat deed. Soort van cruise-control...
Ik zal proberen om dit nog een beetje aan te vullen als ik me er nog een paar bedenk.
Als ik dat niet óók vergeet, natuurlijk...
edit: Zie je nou wel dat ik de helft vergeet!
Heb ook nog een tijdje een motor onder m'n gat gehad!
Was een '94-er Kawasaki GPZ500s. Bordeaux rood, niet groen.
Les gereden op een Suzuki GS500. Zowel in 25kw uitvoering als op vol vermogen. (38kw ofzo... joepie...)
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests