Smart roadster

Moderators: Rock's, webmasters

Smart roadster

Postby Tijmen » MonJun02, 2008 9:03:29 PM

Heeft er iemand ervaringen met een Smart roadster? Het lijken me op zich wel bakkies, misschien leuk als speelgoedautootje. Dan wordt het AX Sport + Smart roadster.

Maar goed, wat zijn jullie ervaringen? Hoe rijd het? Wat zijn de voor- en nadelen?
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby Tijmen » TueJun03, 2008 3:48:49 PM

Niemand ooit in een smart roadster gereden?

anders; wat vind je er van? Zou jij er wel een willen (naast je AX :P )?
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby peter » TueJun03, 2008 4:20:38 PM

voor het geld wat zo'n smart kost kan je zoveel leuks halen, en dan gaat mijn voorkeur absoluut niet naar de smart eigenlijk...
Image
User avatar
peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2545
Joined: ThuJul31, 2003 11:56:51 PM
Location: Veendam

Postby denny » TueJun03, 2008 4:40:06 PM

-Henry- wrote:Niemand ooit in een smart roadster gereden?

anders; wat vind je er van? Zou jij er wel een willen (naast je AX :P )?


trage versnellingsbak waardoor hij nog langzamer is dan die al was. Als het geen brabus is zou ik hem laten staan
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3154
Joined: ThuJun19, 2003 10:36:41 AM
Location: breda

Postby kevin.broke » TueJun03, 2008 5:48:49 PM

Gewone Smart roadster viel met een AX 1.1i prima bij te houden :) Alleen daardoor al zonde v/h geld :P

Die kleine daihatsu's zijn wel lachen vind ik, is dat niks? (de "oude" 600cc turbo is het stoerst vind ik)

http://www.autozine.nl/text/260.html
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby Tijmen » TueJun03, 2008 5:52:06 PM

Kijk, zulk commentaar kan ik wat mee. Het LIJKEN namelijk leuke scheurbakkies, maar dat valt dus blijkbaar tegen.

Waarom leek het me leuk? Lichte autootjes, waarschijnlijk een superwegligging en iemand vertelde dat ze ook nog aardig pittig trekken. (Dat laatste is dus blijkbaar niet zo?)

Een klein autootje met goede wegligging en een motorverhouding die ver zoek is lijkt me wel wat 8) Ga ik dat in een smart roadster vinden?
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby kevin.broke » TueJun03, 2008 5:58:56 PM

Als je wil stoeien moet je een Suzuki Cappucino nemen. Blokjes zijn prima te tunen, heb er één gereden met 110 pk en zonder topsnelheidbegrenzer. Het feit dat ik 'm op droog wegdek tot 2x toe achterstevoren wist te krijgen zonder dat dat de bedoeling was zegt best wel genoeg over het weggedrag en de mate van uitnodigen tot trappen :lol: Is overigens wel duur om 'm linksgestuurd te krijgen.

De Daihatsu Copen is de iets "mildere" variant, gaat minder hard door een bocht maar kan ook minder terugbijten, en is wat minder snel met optrekken.

Laatste "stem" voor de Cappucino: Opgevoerd willen ze best > 10KRPM draaien :lol:
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby Tijmen » TueJun03, 2008 6:05:44 PM

kevin.broke wrote:Als je wil stoeien moet je een Suzuki Cappucino nemen. Blokjes zijn prima te tunen, heb er één gereden met 110 pk en zonder topsnelheidbegrenzer. Het feit dat ik 'm op droog wegdek tot 2x toe achterstevoren wist te krijgen zonder dat dat de bedoeling was zegt best wel genoeg over het weggedrag en de mate van uitnodigen tot trappen :lol: Is overigens wel duur om 'm linksgestuurd te krijgen.

De Daihatsu Copen is de iets "mildere" variant, gaat minder hard door een bocht maar kan ook minder terugbijten, en is wat minder snel met optrekken.

Laatste "stem" voor de Cappucino: Opgevoerd willen ze best > 10KRPM draaien :lol:


Lijkt me gaaf die Suzuki Cappucino, nooit eerder van gehoord trouwens

http://www.autozine.nl/text/42.html
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby kevin.broke » TueJun03, 2008 7:46:59 PM

en die dame krijg je er gratis bij ;) (sterk verhaal bij je sterke bakkie :lol: )
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby grietje » TueJun03, 2008 8:07:07 PM

Ik... maar wie ben ik... ben helemaal GEK van roadsters :D!!!

Ik vind ze echt zo enorm gaaf, ik vind ze echt super leuk rijden, en t dashbord en het hele autotje is zo leuk :D Ik vind de details echt super....

En qua rijden, ok, echt super snel issie niet maar hij voelt wel pittig (reageerd snel op gas en sturen) en ik vond hem best leuk rotondes om gooien....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Tijmen » TueJun03, 2008 10:14:45 PM

Ik vind ze er ook wel gaaf uitzien, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik na drie weken in slaap val in dat bakkie.....

pfff... waarom regel ik mezelf niet gewoon een baan met leasebak :roll:
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby Drake » TueJun03, 2008 10:18:33 PM

eemn smart roadster en mits je de 100pk versie hebt trekt aardig goed op en het is een echte fun car, je koopt zo'n ding niet omdat je er astra gsi mee weg wilt rijden je koopt ereen omdat je veel rijplezier wilt en wat aparts en daarmee zit je prima.
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Postby Woutervanderlaan » TueJun03, 2008 10:25:10 PM

ik vind m heel erg leuk! En hij schijnt een hele lage uitstoot te hebben. Die van 100pk mag er zijn hoor, ik heb er een keer in gereden en het was net een kart met veel meer vermogen. Je zit heel laag en dat voelt zo anders. Een hele ervaring. En ik reed dan nog met degene met 82pk, de cabrio versie. Maar hij is prijzig! Ben benieuwd!
Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 299
Joined: MonApr09, 2007 8:53:45 PM
Location: Zeist

Postby citroenAleX » WedJun04, 2008 8:00:57 PM

een smart roadster is misschien heel leuk om bochten mee te nemen, maar niet zo snel.
misschien is een lotus elise wel wat.
de elise is lichter, heeft meer vermogen, daar door stukken sneller en de goedkoopste links sturende elise is ongeveer net zo duur als de duurste smart roadster. 8)
Image
citroenAleX
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 99
Joined: SatMay19, 2007 8:04:39 AM
Location: noord groningen

Postby MNM(tm) » WedJun04, 2008 8:50:48 PM

't Is gewoon knap waardeloos dat de Smart alleen maar te krijgen is met een (veel te trage) sequentiële versnellingsbak. Tjah, er was blijkbaar geen plek voor een handgeschakelde bak. :roll:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Tijmen » WedJun04, 2008 9:04:02 PM

citroenAleX wrote:een smart roadster is misschien heel leuk om bochten mee te nemen, maar niet zo snel.
misschien is een lotus elise wel wat.
de elise is lichter, heeft meer vermogen, daar door stukken sneller en de goedkoopste links sturende elise is ongeveer net zo duur als de duurste smart roadster. 8)


't moet natuurlijk nog wel een béétje binnen budget blijven.....
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby pcrodent » ThuJun05, 2008 8:13:08 AM

Ik heb er geen ervaring mee maar ik snap gewoon niet waarom ze het ding een Smart hebben genoemd. De Smart was die auto van 0,5m x 0,5m die je in elk parkeervakje kon zetten - met z'n tweeën! Toen kwam de Smart ForFour: net zo groot als een AX, ongeveer dezelfde functionaliteit als een AX, maar ongeveer 20 keer zo duur!
Die Roadster ziet er wel leuk uit, dat moet ik 'm nageven, maar ik denk dat ik voor het geld iets anders zou kopen.... Als ik al in de markt was voor een scheurauto :)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby Drake » ThuJun05, 2008 8:52:43 AM

pcrodent wrote:tweeën! Toen kwam de Smart ForFour: net zo groot als een AX, ongeveer dezelfde functionaliteit als een AX, maar ongeveer 20 keer zo duur!


Ik heb meerdere keren in een fourfour gereden en zelf op het circuit :lol:

maar een fourfour is een stuk groter dan een ax en ook veel meer auto, alleen is de kofferbak gewoon dramatisch klein bij een fourfour.
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Postby Tijmen » ThuJun05, 2008 9:45:44 AM

Mijn ervaring met een forfour is dat ik ze in de meeste kleurstellingen niet mooi vindt en nog eens bijzonder traag ook (was dan ook maar een 1.0)

Ik zie niet in waarom je een auto zou kopen die uit productie genomen is en naar mijn idee niet voor een goede prijs weer te verkopen is.
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby Drake » ThuJun05, 2008 10:37:18 AM

Mijn oom heeft de 1.5 en die is nog aardig rap (0-100 in 10 sec en 200 als top). Toen hij hem kocht was hij nog in productie, hij heeft ook een zwarte/silveren kleurstelling welke best mooi staat.
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Next

Return to Andere merken

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron