Vanochtend startte mijn trouwe AXje helaas niet! Ik verdacht meteen de brandstofpomp, omdat ik geen zoem hoor bij het omzetten van de contactsleutel. Vanavond het één en ander uit elkaar getrokken en ontdekt dat er tussen de 0 en 1 volt bij de pomp komt als ik het contact omzet. Geen idee hoe dat plotseling kan, ik heb er zondag nog bijna 400km mee gereden zonder problemen (en 3 keer starten).
Na een zoektocht hier kwam ik op dit topic: viewtopic.php?f=18&t=25187
Daarin wordt het één en ander beschreven over de bedrading naar de brandstofpomp, maar alleen met die tips weet ik niet of ik het ga kunnen repareren. Vandaar dit topic. Mijn vragen:
In het andere topic heeft iemand de pomp getest door er direct 12V op te zetten. Hoe kan ik dit het beste doen? Zou ik de auto moeten kunnen starten als ik de pomp 12V geef (en hij zoemt)? Kan het kwaad om de pomp continu 12V te geven, nog voor de motor draait (wordt de pomp normaal niet geregeld door het één of ander)?
Hoe kan ik testen of het ergens een relais of zekering is? Ik heb geen idee waar de kabels uitkomen en waar ze naar een regel-unit oid gaan. Sowieso, zit hier een zekering? Omdat er nog wel een lage spanning op komt, kan ik me bijna niet voorstellen dat er een zekering kapot is. Aan de andere kant zijn zekeringen meestal makkelijk te vervangen, dus als het daarin zit zou het mooi zijn.
Wie heeft verder nog tips en kan mij helpen dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt voor de moeite!