Vraagje: Hoe hard rijdt jullie AX?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Postby Drake » SunMay31, 2009 11:25:00 PM

v.andriessen wrote:
hmm interesant... misschien heb jij in de hoger toeren meer koppel?!?
En die van jou loopt ook wat beter natuurlijk :(

Misschien kan die harder, maar van 180 naar 185 ging bij mij wel heel erg traag... misschien moet ik de volgende keer iets langer proberen(en ook eens met wind mee :oops: )


Hij is wat hoogtoeriger en de kans is dat hij "langer" in zijn powerband blijft. Van 180-195 gaat bij de ax niet echt snel, tot de 180 loopt hij leuk en dan kruipt hij rustig verder.

De 306 loopt op de teller 210 en dat is ongeveer 200 echt, harder wil hij niet gezien hij dan al op 6100 rpm zit en way buiten zijn powerband valt (max vermogen bij 5500 rpm), van 100-200 gaat echt bizar snel met dat ding maar hij stopt bij de 200 gewoon (wat best maf is).

Kans is dat bij jouw gti ongeveer hetzelfde gebeurd.
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Postby v.andriessen » MonJun01, 2009 12:13:03 AM

Drake wrote:
v.andriessen wrote:
hmm interesant... misschien heb jij in de hoger toeren meer koppel?!?
En die van jou loopt ook wat beter natuurlijk :(

Misschien kan die harder, maar van 180 naar 185 ging bij mij wel heel erg traag... misschien moet ik de volgende keer iets langer proberen(en ook eens met wind mee :oops: )


Hij is wat hoogtoeriger en de kans is dat hij "langer" in zijn powerband blijft. Van 180-195 gaat bij de AX niet echt snel, tot de 180 loopt hij leuk en dan kruipt hij rustig verder.

De 306 loopt op de teller 210 en dat is ongeveer 200 echt, harder wil hij niet gezien hij dan al op 6100 rpm zit en way buiten zijn powerband valt (max vermogen bij 5500 rpm), van 100-200 gaat echt bizar snel met dat ding maar hij stopt bij de 200 gewoon (wat best maf is).

Kans is dat bij jouw gti ongeveer hetzelfde gebeurd.


daar sla je de spijker op z'n kop.
Tot de 180 gaat het behoorlijk snel, maar bij 180 is de pap op.... Misschien als de spagetti eropgaat, dat de powerband dan iets langer door gaat... :|
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby citrofenwick » MonJun01, 2009 9:14:14 AM

Al gemeten op GPS? Mijn GTI draait denk ik zelfs aan 200 nog niet zoveel toeren. Of heeft die bak andere verhoudingen?
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4001
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Postby v.andriessen » MonJun01, 2009 9:48:04 AM

citrofenwick wrote:Al gemeten op GPS? Mijn GTI draait denk ik zelfs aan 200 nog niet zoveel toeren. Of heeft die bak andere verhoudingen?


Ik denk dat hij andere vertandingen heeft... er zit n.l. een verzwaard differentiëel in. Als er kleinere vertandingen opzitten kijkt ie dus meer voor z'n kiezen, vandaar het zwaardere differentiëel.... denk ik....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby v.andriessen » SatJun06, 2009 9:16:39 AM

v.andriessen wrote:
citrofenwick wrote:Al gemeten op GPS? Mijn GTI draait denk ik zelfs aan 200 nog niet zoveel toeren. Of heeft die bak andere verhoudingen?


Ik denk dat hij andere vertandingen heeft... er zit n.l. een verzwaard differentiëel in. Als er kleinere vertandingen opzitten kijkt ie dus meer voor z'n kiezen, vandaar het zwaardere differentiëel.... denk ik....


Nog een keer goed gekeken... Bij 185 draai ie 6200 toeren ongeveer (120km bij 4000tpm)

Maar dan is de pap dus echt op.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby MNM(tm) » SatJun06, 2009 9:18:43 AM

Misschien ook maar eens een wat feller nokkenasje in leggen dan? :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5971
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby v.andriessen » SatJun06, 2009 9:48:46 AM

MNM(tm) wrote:Misschien ook maar eens een wat feller nokkenasje in leggen dan? :twisted:


hmmm misschien.... effe sparen :wink:

Lijkt me wel heel gaaf, maar hoe gaat ie dan stationair lopen? Hij moet wel fatoenlijk blijven lopen...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby Happytree » SatJun06, 2009 3:31:54 PM

Max met de Gti is nu 170 in zijn 4 nog weinig snelweg gereden en doe het wel keer veilig in duitsland
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Postby DuFF » SatJun06, 2009 3:51:46 PM

nog weinig snelweg gereden, rijd je dan 170 in een woonwijk of op een fietspad ? :twisted:
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby Happytree » SatJun06, 2009 4:34:32 PM

Provinciaal tussen 2 rotondes :wink:
Happytree
AX Master
AX Master
 
Posts: 1446
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Postby v.andriessen » SatJun06, 2009 5:20:38 PM

Happytree wrote:Provinciaal tussen 2 rotondes :wink:


ik verhuis niet naar ijselstein :wink:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Postby Johannus » ThuSep03, 2009 10:19:12 PM

ik haalde op een landingsbaan op het vliegveld uiteindelijk 169 op de teller dus dat zal zo'n 165 in het echt zijn.
Image Image
User avatar
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2508
Joined: SunJun07, 2009 4:24:50 PM
Location: Eindhoven

Postby Pgoddijn » ThuSep03, 2009 11:13:37 PM

Beetje verdwaald, niet?

In Duitsland haalde ik precies 200 op de teller voordat er weer een nederlander zonder te kijken de linkerbaan opschoot... Dan zit ik op 189km/u...

Er valt nog een heel klein stukje uit te halen denk ik. Zal het een keer moeten proberen als het wat rustiger is, heb ik niet zo'n last van een Mercedes die me er niet langs wil laten :roll:
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby raoel » FriSep04, 2009 7:41:02 AM

Pgoddijn wrote:Beetje verdwaald, niet?

In Duitsland haalde ik precies 200 op de teller voordat er weer een nederlander zonder te kijken de linkerbaan opschoot... Dan zit ik op 189km/u...

Er valt nog een heel klein stukje uit te halen denk ik. Zal het een keer moeten proberen als het wat rustiger is, heb ik niet zo'n last van een Mercedes die me er niet langs wil laten :roll:


maar nou leg je zelf in je post uit waarom zo'n landingsbaan zo'n goeie plek is :P
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby grietje » FriSep04, 2009 10:59:39 AM

raoel wrote:
Pgoddijn wrote:Beetje verdwaald, niet?

In Duitsland haalde ik precies 200 op de teller voordat er weer een nederlander zonder te kijken de linkerbaan opschoot... Dan zit ik op 189km/u...

Er valt nog een heel klein stukje uit te halen denk ik. Zal het een keer moeten proberen als het wat rustiger is, heb ik niet zo'n last van een Mercedes die me er niet langs wil laten :roll:


maar nou leg je zelf in je post uit waarom zo'n landingsbaan zo'n goeie plek is :P


Zit je straks te bumperkleven achter een vliegtuig wat taxied
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby LowRider » FriSep04, 2009 11:38:14 AM

140 :oops:
harder durf ik niet.... in Nederland,
mja, duitsland maar eens opzoeken dan,
denk dat ik tot de 180Km/h kom
Er is een Clubje opgericht voor mensen meeet eeeen AX, IK HOOR ERBIJ :P IK HOOR ERBIJ (m)
Citroën AX Image 1.1I
User avatar
LowRider
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 116
Joined: WedMay20, 2009 12:03:16 PM

Postby Pgoddijn » FriSep04, 2009 11:38:39 AM

grietje wrote:Zit je straks te bumperkleven achter een vliegtuig wat taxied
Juist, en het is wat makkelijker om een auto van rechts naar links te zien invoegen dan een vliegtuig van boven naar beneden. Tenzij je een dakraam hebt, scheelt al een hoop :-P
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Postby Punaxio » FriSep04, 2009 3:21:25 PM

169! Volgens Michel's GPS :P
User avatar
Punaxio
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2040
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen

Postby grietje » FriSep04, 2009 3:41:14 PM

Pgoddijn wrote:
grietje wrote:Zit je straks te bumperkleven achter een vliegtuig wat taxied
Juist, en het is wat makkelijker om een auto van rechts naar links te zien invoegen dan een vliegtuig van boven naar beneden. Tenzij je een dakraam hebt, scheelt al een hoop :-P


dusss in de 306 kan het wel;)

Ook leuk als je naar boven kijkt en blauwe lucht ziet, toch peter?:P:P
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Pgoddijn » SatSep05, 2009 10:00:54 AM

grietje wrote:Ook leuk als je naar boven kijkt en blauwe lucht ziet, toch peter?:P:P
Misschien handig als je weet dat er een dakraam inzit :-P. Had tot nu toe alleen nog maar in AX'en en Mini's met dakramen gereden waar geen afdekplaat voor het dakraam zat :-P
Image
User avatar
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2579
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

PreviousNext

Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest

cron