Hier krijg je jeuk van

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Hier krijg je jeuk van

Postby CitroenZetiX » FriNov18, 2011 9:01:44 AM

Waarschijnlijk omdat de Grieken en Italianen het heerlijke mediteranese leven gewoon willen voortzetten. Vroeg met 50 jaar met pensioen en elke werkdag een siesta, moeten wij natuurijk de schatkist spekken om dat rechtstreeks door te schuiven naar onze Zuid Europese zongebrande buren. Anders kan ik een boete van 240 eurie niet verklaren, voor niet goed gekrabte wagens. Waarom zijn die boetes hier zo onwijs hoog. :(

http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-tips/nieuws-archief,/2010/december/Boetes-niet-krabben.html

Nou of de Duivel ermee speelt. Nu op SBS 6. Zelfs de agenten vinden het zakkenuitklopperij.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/2011/boetebedragen-zijn-te-hoog/

Dus zulke gekke dingen zeg ik dus ook weer niet :)
Last edited by CitroenZetiX on FriNov25, 2011 7:06:30 PM, edited 1 time in total.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby Bossie » FriNov18, 2011 9:21:24 AM

En terecht dat er zulke boetes op staan. Levensgevaarlijk om met niet schoongemaakte ruiten te rijden. Ik rij zo'n 40.000-50.000 per jaar en i je wilt soms niet weten hoe sommigen rondrijden, met compleet beslagen ramen rondom of alleen een klein kijkgaatje als het gevroren heeft. Dat je jezelf in gevaar brengt, prima, maar door dit soort acties ook anderen. Het zou je kind maar wezen die door het niet schoonmaken van ruiten over het hoofd wordt gezien.
Image Image Image
User avatar
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5919
Joined: SunMay07, 2006 4:24:23 PM
Location: Harderwijk

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby q01z » FriNov18, 2011 9:30:32 AM

als ik smorgens weg rij, moet ik door een woud van kinderen en moeders heen (woon tegenover een school)

ik heb mezelf daardoor aangeleerd altijd mn ruiten schoon te maken met een zeem.
en dat de ruiten volledig ntdooit moeten zijn..

ik wil me niet indenken wat er gebeurd als ik over een kind heenrij! dan liever de boete van 240,-
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby Rio97 » FriNov18, 2011 10:16:00 AM

En wat nog wel het ergste is… die Grieken hoeven dus echt nooit te krabben, nooit!
Maar daar hoor je de hoge heren niet over.

Maar ontopic.
Koude winterlucht bevat veel minder vocht dan warme lucht. Als je dan een beetje gaat zweten door het krabben van de auto gaan de poriën van je huid wat open staan om de huid te koelen.
Dat in combinatie met de schrale winterlucht leidt bij veel mensen tot een uitgedroogde, geïrriteerde huid. En dat is precies dat jeukende gevoel!
Niet je huid gaan krabben, dat maakt de jeuk alleen maar erger.
Een hydraterende bodylotion beschermt de huid ook in de winter. Bijvoorbeeld http://www.vaseline.nl

Kortom: wel je AX krabben, niet je huid :)

Ps, bij vorst kun je de vaseline ook op je deurrubber smeren, voorkomt het vastvriezen!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby Holländer » FriNov18, 2011 10:19:58 AM

schone ramen zijn zeker een must, maar boetes van over de €200,- vind ik echt klinklare onzin hoor!

als je kijkt wat je tegenwoordig betaald als je 6-7km/h te snel rijd, kost je meteen €40! dat gaat toch nergens over? En alleen in Nederland is het zo extreem. de landen om ons heen doen het beter. In Frankrijk word voor de flitskast gewoon een bord neergezet om te waarschuwen, en in duitsland flitsen ze wel van voren, maar lag je je rot als het boetebedrag binnenkomt...

Neej Nederland is niet op alle punten het paradijs...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby CitroenZetiX » FriNov18, 2011 11:52:37 AM

Heb hier ook weleens een boete gehad van 70 euro, omdat ik langs de weg een tukje zat te doen na meer dan 3 uur rijden vanuit Frankrijk naar huis. Was een beetje laat en zat wat te slingeren, dus dacht dat is niet goed laten we maar stoppen.
Zelfs op de TV zeggen ze dat je om de zoveel tijd en zowiezo als je je moe voelt gewoon de weg af moet gaan om even uit te rusten. Meneer de agent vond het nodig dat anders te interpreteren. Hij vond dat ik aan het overnachten was en dat is strafbaar. In Frankrijk slaap ik in mijn auto als ik moe ben of geen slaapplaats kan vinden op bestemming. Pas de problem. Hier kost het 70 eurie. Ik heb die agent KEIHARD in zijn gezicht uitgelachen, natuurlijk eerst gevraagd of hij wel goed bij zijn hoofd was. Kreeg ook een bon met een gouden griffel. Een geval van wat een S.... :wall
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby CitroenZetiX » FriNov18, 2011 12:04:34 PM

Holländer wrote:schone ramen zijn zeker een must, maar boetes van over de €200,- vind ik echt klinklare onzin hoor!

als je kijkt wat je tegenwoordig betaald als je 6-7km/h te snel rijd, kost je meteen €40! dat gaat toch nergens over? En alleen in Nederland is het zo extreem. de landen om ons heen doen het beter. In Frankrijk word voor de flitskast gewoon een bord neergezet om te waarschuwen, en in duitsland flitsen ze wel van voren, maar lag je je rot als het boetebedrag binnenkomt...

Neej Nederland is niet op alle punten het paradijs...


Die boetes zijn ook belachelijk hier in Nederland net zoals de wegenbelasting die vrij is voor de dure nieuwe wagens, die alleen gekocht kunnen worden door de rijke burgers. Waarom wordt dat niet omgezet in een subsidie naar draagkracht zodat iedereen daarvan kan profiteren. Leasebakken waarbij de bijtelling lekker laag is. Ja een leasebak die alleen door de manager of de directeur wordt gereden. OK, ik ga niet meer verder zeiken. Jullie merken wel dat ik het nogal niet eens ben met de gang van zaken.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby Holländer » FriNov18, 2011 12:14:58 PM

Hey systeem in frankrijk is mooi voor WB.

Elke auto heeft (door de overheid vastgestelde) een aantal fiscale pk's. Een lelijke eend bijvoorbeeld heeft 2 ficale pk's (vandaar de naam 2CV, dit gaf aan dat het om een goedkope auto ging) het aantal ficale pk's wordt vastgesteld aan de hand van de motorinhoud. Per ficale pk betaal je ongeveer €7,50 als je de auto op naam zet, en dat is de belasting voor je auto.... Wat een systeem! alleen jammer als je vaak van auto wisseld, dan word het wel een duur grapje...

voorbeeld 2.0HD Citroën C5 met 138pk heeft 8 fiscale pk's, dus wegenbelasting is eenmalig €60.-... in Nederland betaal je nog meer per maand!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby q01z » FriNov18, 2011 3:18:44 PM

ga dan allemaal in het buitenland wonen :D

alhoewel nee... dan moet de belasting over minder mensen verdeeld worden dus wordt die hoger.. alhoewel, we hebben ook ninder kosten te maken.. mmmm :P
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby Terminal » FriNov18, 2011 6:43:00 PM

Wat een heerlijk hollander topic dit! Alles is hier duur en over de grens is het veel beter..

Ok, het is idioot dat een paar km te hard rijden een hoop centjes kost maar je doet het zelf. Als je de keus maakt om te hard te rijden neem je ook de keus dat je kans loopt op een boete.
Maar belastingcenten moet je toch betalen, en of je dat nu doet door middel van je boetes, je auto of gewoon afhankelijk van inkomen is er gewoon een x bedrag dat ieder jaar opgestrijkt moet worden door de regering.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re:

Postby CitroenZetiX » SatNov19, 2011 9:13:34 AM

Rio97 wrote:En wat nog wel het ergste is… die Grieken hoeven dus echt nooit te krabben, nooit!
Maar daar hoor je de hoge heren niet over.

Maar ontopic.
Koude winterlucht bevat veel minder vocht dan warme lucht. Als je dan een beetje gaat zweten door het krabben van de auto gaan de poriën van je huid wat open staan om de huid te koelen.
Dat in combinatie met de schrale winterlucht leidt bij veel mensen tot een uitgedroogde, geïrriteerde huid. En dat is precies dat jeukende gevoel!
Niet je huid gaan krabben, dat maakt de jeuk alleen maar erger.
Een hydraterende bodylotion beschermt de huid ook in de winter. Bijvoorbeeld http://www.vaseline.nl

Kortom: wel je AX krabben, niet je huid :)

Ps, bij vorst kun je de vaseline ook op je deurrubber smeren, voorkomt het vastvriezen!



Ja, vaseline schijnt weer goed te zijn voor de rubbers tussen de deuren van je trouwe AX, zodat als je klaar bent met krabben je de deur direct open kan trekken om met plankgas over de gladde wegen te schaatsen met je AX wel te verstaan. :lol:
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Hier krijg je jeuk van

Postby AlexanderB » SatNov19, 2011 4:29:50 PM

dus eigenlijk is vaseline slecht, dat is een veiligheidsfunctie, als de deur zit dichtgevroren is het te glad om te rijden met de auto :lol:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests