Franse bestelauto is populair

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Re: Franse bestelauto is populair

Postby grietje » WedNov23, 2011 1:50:24 PM

CitroenZetiX wrote:
gigawebs wrote:Ligt er aan waar je woont, in Amsterdam krijg je vaak een mooie Chevrolet. Hier in provincie Utrecht rijden ze alleen met Mercedes idd.



Hoe vaak ik niet door dat soort wagens van de weg wordt gedrukt en wordt afgesneden, dat valt niet meer te tellen. :)


/vitorijder modus
Dan ben jij waarschijnlijk zo'n typische sok in een slome citroen die km's links blijft plakken of met 30 over 80km wegen gaat. Of je inhaalt met 0,000001km verschil en daardoor een half uur in je dooie hoek blijft hangen en dan nog seint als je er voor duikt (al afsnijdend).
/eind vito modus

Bekijk het van 2 kanten ;-) Zij ergeren zich net zo aan 'die typische citroen rijders' die niet anticiperen, niet kijken en niet doorrijden.

En in beide gevallen hebben ze ongelijk en is het een stukje kortzichtigheid. Je hebt slechte chauffeurs (no doubt) maar het is niet dat elke duitse auto rijder per definitie een slechte chauffeur is alleen maar omdat ie een duitse auto heeft, noch zou dat dus zijn voor elke citroen rijder ;-)
Als we beide 'geloven' moeten geloven (het duitse-auto-extremisten-geloof en het citroen-extremisten-geloof) zouden we dus allemaal niet kunnen rijden :lol: (hmm second thoughts, that could be truth! :P)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Franse bestelauto is populair

Postby CitroenZetiX » WedNov23, 2011 2:02:26 PM

grietje wrote:
CitroenZetiX wrote:
gigawebs wrote:Ligt er aan waar je woont, in Amsterdam krijg je vaak een mooie Chevrolet. Hier in provincie Utrecht rijden ze alleen met Mercedes idd.



Hoe vaak ik niet door dat soort wagens van de weg wordt gedrukt en wordt afgesneden, dat valt niet meer te tellen. :)


/vitorijder modus
Dan ben jij waarschijnlijk zo'n typische sok in een slome citroen die km's links blijft plakken of met 30 over 80km wegen gaat. Of je inhaalt met 0,000001km verschil en daardoor een half uur in je dooie hoek blijft hangen en dan nog seint als je er voor duikt (al afsnijdend).
/eind vito modus

Bekijk het van 2 kanten ;-) Zij ergeren zich net zo aan 'die typische citroen rijders' die niet anticiperen, niet kijken en niet doorrijden.



Nee het is meer een geval van onnodig stoerdoenerij, die ik vaak tegenkom die soms leid tot levengevaarlijke taferelen.
Drie banen tegelijk zig zag werk om maar even een afslagje te pakken. Voorrang nemen zodat ik vol op de rem moet trappen en zowat tegen de voorruit plak en als je dan toetert nog een grote bek krijgen ook. Bumperkleven als ik normaal een vrachtwagen aan het inhalen ben. En als ik dan normaal opzij ga nog even rakelings snijden. Geen ruimte gunnen om in te kunnen voegen.

Komt dat mij alleen bekend voor of ben ik de enige die daar last van heeft.

Ja, ik heb wel een duidelijke top drie automerken gelieft bij wegmisbruikers, maar dat hou ik wel voor mijzelf. Anders gaan we weer lekker te keer in dit topic. Het is zelfs zo erg dat ik me zelfs aanpas en preventief voorbereid als ik deze top drie op de weg tegenkom. Zo erg is het al gesteld.

Maar dat staat weer los van het feit dat ik gevoelsmatig nooit voor een duitse wagen zal kiezen. :)
Last edited by CitroenZetiX on WedNov23, 2011 2:17:53 PM, edited 1 time in total.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Franse bestelauto is populair

Postby grietje » WedNov23, 2011 2:16:30 PM

CitroenZetiX wrote:Nee het is meer een geval van onnodig stoerdoenerij, die ik vaak tegenkom die soms leid tot levengevaarlijke taferelen.
Drie banen tegelijk zig zag werk om maar even een afslagje te pakken. Voorrang nemen zodat ik vol op de rem moet trappen en zowat tegen de voorruit plak en als je dan toetert nog een grote bek krijgen ook. Bumperkleven als ik normaal een vrachtwagen aan het inhalen ben. En als ik dan normaal opzij ga nog even rakelings snijden. Geen ruimte gunnen om in te kunnen voegen.

Komt dat mij alleen bekend voor of ben ik de enige die daar last van heeft.

And nogmaals:

Er zijn zeker mensen die aso rijden, ongetwijfeld, maar:

Drie banen tegelijk zig zag werk om maar even een afslagje te pakken Niets gevaarlijks aan mits je gewoon 3 banden opschuift. 9 v/d 10 keer moet het zo omdat al die opa's en oma's om de middelste baan blijven plakken terwijl ze amper harder rijden dan rechts. Als iedereen gewoon normaal rechts had gereden, niets aan de hand ;-)
Voorrang nemen zodat ik vol op de rem moet trappen en zowat tegen de voorruit plak en als je dan toetert nog een grote bek krijgen ook. Tja dan moet jij beter opletten, hij had toch voorrang? Ik word ook altijd gek van die niet kijkende mensen. Als jij hard moet remmen zat je niet op te letten. Of ken je je voorrang regels niet ;-)
Bumperkleven als ik normaal een vrachtwagen aan het inhalen ben ooooeeh daar kan ik sochtends zo gek van worden. Van die mensen die dan MET 90 EEN VRACHTWAGEN INHALEN... grrrr. En dan tussen 2 nog niet eens terug gaan naar rechts. Argh, waar halen mensen hun rijbewijs. Blijf er dan achter.

Oke bumperkleven en die laatste 2 dingen zijn gevaarlijk en nutteloos.


Ik bedoel dus maar; je bent niet alleen op de weg! Nogmaals uiteraard zijn er echt aso's op de weg en ja daar ergert iedereen zich aan, maar soms lokt het opa en oma rijgedrag ook gewoon irritaties op, net als dat gevaarlijk rijgedrag dat bij jou doet.


Maar terug naar de discussie, het is niet zo dat ELKE VW rijder, rijd zoals bovenstaand! In tegendeel ;-) In mijn roadster (duits!) rij ik als een oma.
Het is ook niet zeker zo dat elke Citroen rijder rijd als opa en oma. In tegendeel! :P Ik rij met mn Citroen AX precies zoals jij die Vito rijder beschrijft, lol!

De laatste keer dat ik echt gevaarlijk rijgedrag heb gezien was notabene in een mazda-gezins-sedan :P Laatste waarvan je het verwacht en die bestuurder had echt doodswensen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Franse bestelauto is populair

Postby CitroenZetiX » WedNov23, 2011 2:20:05 PM

grietje wrote:
CitroenZetiX wrote:Nee het is meer een geval van onnodig stoerdoenerij, die ik vaak tegenkom die soms leid tot levengevaarlijke taferelen.
Drie banen tegelijk zig zag werk om maar even een afslagje te pakken. Voorrang nemen zodat ik vol op de rem moet trappen en zowat tegen de voorruit plak en als je dan toetert nog een grote bek krijgen ook. Bumperkleven als ik normaal een vrachtwagen aan het inhalen ben. En als ik dan normaal opzij ga nog even rakelings snijden. Geen ruimte gunnen om in te kunnen voegen.

Komt dat mij alleen bekend voor of ben ik de enige die daar last van heeft.

And nogmaals:

Er zijn zeker mensen die aso rijden, ongetwijfeld, maar:

Drie banen tegelijk zig zag werk om maar even een afslagje te pakken Niets gevaarlijks aan mits je gewoon 3 banden opschuift. 9 v/d 10 keer moet het zo omdat al die opa's en oma's om de middelste baan blijven plakken terwijl ze amper harder rijden dan rechts. Als iedereen gewoon normaal rechts had gereden, niets aan de hand ;-)
Voorrang nemen zodat ik vol op de rem moet trappen en zowat tegen de voorruit plak en als je dan toetert nog een grote bek krijgen ook. Tja dan moet jij beter opletten, hij had toch voorrang? Ik word ook altijd gek van die niet kijkende mensen. Als jij hard moet remmen zat je niet op te letten. Of ken je je voorrang regels niet ;-)
Bumperkleven als ik normaal een vrachtwagen aan het inhalen ben ooooeeh daar kan ik sochtends zo gek van worden. Van die mensen die dan MET 90 EEN VRACHTWAGEN INHALEN... grrrr. En dan tussen 2 nog niet eens terug gaan naar rechts. Argh, waar halen mensen hun rijbewijs. Blijf er dan achter.

Oke bumperkleven en die laatste 2 dingen zijn gevaarlijk en nutteloos.


Ik bedoel dus maar; je bent niet alleen op de weg! Nogmaals uiteraard zijn er echt aso's op de weg en ja daar ergert iedereen zich aan, maar soms lokt het opa en oma rijgedrag ook gewoon irritaties op, net als dat gevaarlijk rijgedrag dat bij jou doet.


Maar terug naar de discussie, het is niet zo dat ELKE VW rijder, rijd zoals bovenstaand! In tegendeel ;-) In mijn roadster (duits!) rij ik als een oma.
Het is ook niet zeker zo dat elke Citroen rijder rijd als opa en oma. In tegendeel! :P Ik rij met mn Citroen AX precies zoals jij die Vito rijder beschrijft, lol!

De laatste keer dat ik echt gevaarlijk rijgedrag heb gezien was notabene in een mazda-gezins-sedan :P Laatste waarvan je het verwacht en die bestuurder had echt doodswensen.



Correctie voorrang nemen terwijl je geen voorrang hebt, dat was ik vergeten erbij te zetten.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Franse bestelauto is populair

Postby CitroenZetiX » WedNov23, 2011 2:34:46 PM

Maar terug naar de discussie, het is niet zo dat ELKE VW rijder, rijd zoals bovenstaand! In tegendeel ;-) In mijn roadster (duits!) rij ik als een oma.



Had het ook niet over elke VW rijder, maar 9 op de 10.
Waarschijnlijk ben jij dus die 10 % :lol:
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Franse bestelauto is populair

Postby grietje » WedNov23, 2011 2:38:14 PM

:lol:


Dus, niet zo in hokjes stoppen, niet oordelen. De enige die er een zwart beglaasde bril door krijgt ben je zelf ;-) En daz zonde wat dat belemmerd je scherpe zicht zo

:fluffle
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: Franse bestelauto is populair

Postby fredje8v » WedNov23, 2011 6:55:37 PM

Ik ga niet er verder over in discussie, maar in 9 van de 10 gevallen rijden en reden hele erge foute mensen in duitse wagens.
Daar wil ik me gevoelsmatig niet mee indentificeren, als je begrijpt wat ik bedoel. De auto waarin je rijdt spreekt voor mij boekdelen.


Dan vraag ik me af hoe je over mij denkt :) :) :) :D 8) :wink: :wink:

Dit zijn mijn auto's namelijk:

Natuurlijk de AX:
Image

Een mooie gehoorapparaatbeige volvo 340:
Image

En natuurlijk mijn Kadettjes:
Image
Image

Dusja, wat wordt t?? Een opa omdat ik n volvo heb, of fout omdat ik duits rij?? Of toch "normaal" omdat ik ook een ax heb??
Misschien moet ik er ook nog ff bij vermelden dat ik oa ook nog andere franse en duitse autos, jappen en n spanjaard gereden heb :D :D

Ben benieuwd, ik zie mezelf gewoon als gek op auto's, en dan maakt t me niet zoveel uit wat voor merk er op staat, natuurlijk heb ik zo wel mijn voorkeuren qua merk enzo.
Maar ik vind lang niet alle opels mooi, zelfde geld voor volvo's, citroëns etc etc
Maarja ieder zijn ding natuurlijk, maarja, al die merkenhaat kan ik niet zo goed tegen, net als die vw-opel ruzies altijd, we zijn toch allemaal autoliefhebbers??? :?
fredje8v
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 12
Joined: FriOct28, 2011 9:11:17 PM
Location: Eindhoven

Re: Franse bestelauto is populair

Postby Mastenhose » WedNov23, 2011 6:59:02 PM

Ik kan wel genieten van die ouwe kadettjes, zeker in de styl zoals ze hierboven te zien zijn!
Merkenhaat, tsja.. Iedereen z'n ding, gelukkig rijdt niet iedereen Citroën, anders zouden die belachelijk duur zijn... Citroënrijders zijn nou eenmaal een beetje gek, nou en?! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Franse bestelauto is populair

Postby Losroyos » WedNov23, 2011 7:04:41 PM

Ja idd vooral die rooie is echt super vet :D
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Franse bestelauto is populair

Postby fredje8v » WedNov23, 2011 7:05:10 PM

Een beetje gek zijn we allemaal wel, toch?
Anders zou t maar n saaie boel worden :D
fredje8v
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 12
Joined: FriOct28, 2011 9:11:17 PM
Location: Eindhoven

Re: Franse bestelauto is populair

Postby Mastenhose » WedNov23, 2011 7:06:49 PM

@ Losroyos, die zwarte is meer mijn smaak!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Franse bestelauto is populair

Postby AlexanderB » WedNov23, 2011 7:13:39 PM

ik zou zo'n 340 echt niet standaard kunnen laten, die had dr bij mij uitgezien zoals de rode kadett, en dan met 360 blok dr in :P
Last edited by AlexanderB on WedNov23, 2011 7:30:25 PM, edited 1 time in total.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Franse bestelauto is populair

Postby fredje8v » WedNov23, 2011 7:26:34 PM

Oh, maar heb nog plannen zat, voor alle auto's hahaha.
Originele hoogte is zowiezo een no-go.
De ax blijft ook niet de standaard hoogte hoor, wees daar maar niet bang voor :D
Bedant trouwens voor de positieve reacties op mijn andere auto's.
fredje8v
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 12
Joined: FriOct28, 2011 9:11:17 PM
Location: Eindhoven

Re: Franse bestelauto is populair

Postby Terminal » WedNov23, 2011 8:06:50 PM

Vind me AX heerlijk rijden, maar ik vertoef 25k km per jaar in een VW Caddy 1.9TDI en ondanks dat de zit echt k*t is dankzij de cabinescheiding rijd het echt zo slecht nog niet :)
Daarbij rijd een Mercedes e klasse echt geweldig, maar rijd ik net zo fijn in een Renault Grand scenic.
Dat hele merk gebonden zijn zit in het hoofd, zeker nu steeds meer merken samen werken wat je vooral bij de bedrijfswagens heel erg terug ziet.
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Franse bestelauto is populair

Postby JBo » WedNov23, 2011 8:37:32 PM

Ik vind ook dat iedereen hier zijn Bosch injectiesysteem onmiddelijk moet ombouwen naar magneti marelli, die duitse zooi onder de motorkap kan natuurlijk niet..:P
Citroen AX GT '90 & Citroen Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs
User avatar
JBo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 740
Joined: FriMar31, 2006 7:51:39 PM
Location: Rotterdam

Re: Franse bestelauto is populair

Postby AlexanderB » WedNov23, 2011 8:40:41 PM

wil best proberen, een magnetti-mpi :+ maar denk niet dat ie stationair wil lopen met 4x zoveel injectors als standaard :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Previous

Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests

cron