Het aanhanger project (voltooid)

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » SatAug25, 2012 9:51:49 PM

tnx! het is inderdaad veel werk, veel meer dan dat ik gedacht had. Ik wilde er eerst gewoon snel een aanhanger van maken. Maar hoe langer je er mee bezig bent hoe leuker die wordt en hoe meer leuke en mooie dingen je er mee wilt doen... Maar ik ben er erg blij mee hoe de vorderingen gaan, kan niet wachten totdat die af is!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Laurent » SunAug26, 2012 12:58:51 AM

Als je een handrem plaatst zou ik er ook een oplooprem op bouwen. Echter, daarvoor moet je wel je handrem op de dissel hebben.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » SunAug26, 2012 8:12:52 AM

Laurent wrote:Als je een handrem plaatst zou ik er ook een oplooprem op bouwen. Echter, daarvoor moet je wel je handrem op de dissel hebben.


Ik snap het grote voordeel van een oplooprem (en ja, het zou verstandig zijn, zeker met lading in de aanhanger remt de combinatie slecht), maar het is ook heel veel werk. Daarnaast moet ik eerst weer iets kopen waarmee ik 't kan maken (donor aanhanger met oplooprem of nieuwe onderdelen), zit er heel veel uitzoekwerk ik, en zal het wel moeilijk zijn om de rem zo afgesteld te krijgen dat die precies goed remt voor deze aanhanger (dus niet bij licht remmen met de auto de aanhanger in de slip en andersom).

De handrem daarentegen is een fluitje van een cent. De originele handremkabels hangen nog (aangesloten op de achterwielen) onder de auto, en ik het de originele handremhendel nog. 2 gaatjes boren om de kabels door te halen, 2 gaatjes boren om de hendel vast te zetten, aansluiten en klaar.
Het is wel handig om een handrem op de aanhanger te hebben, zeker als de handrem binnenin zit. Zo kan k de handrem dan als wielslot gebruiken (gezien de buren 'm steeds verplaatsen) nu de aanhanger helemaal met sloten af te sluiten is.
Daarnaast wil ik de aanhanger ook gebruiken om in te relaxen, vissen, bbq'en of wat dan ook, een recreatief voertuig. Dan moet je wel een handrem hebben, anders rij je steeds achteruit...

Daarom wil ik wel een handrem, maar geen oplooprem
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Laurent » SunAug26, 2012 1:43:52 PM

Oploopremsets zijn al te koop voor 190 euro, heb je hem in de gewichtsklasse die je wilt voor je AX (450-750 kg). Aangezien je hiermee onder de 750 kg blijft, ook geen kentekenverplichting.
Op de website hebben ze meer leuke dingen, voor 2 tientjes meer heb je een oplooprem voor 2000 kg waar je ook een neuswielbevestiging op hebt.

Ik zou er een opzetten hoor, het levert gewoon een stuk veiligheid op. Ja, 190 euro is een hoop geld, maar het verbruik dat je extra gaat hebben en alle kosten die je hebt aan zo'n aanhanger erbij, daarbij valt het reuze mee. Op dit soort dingen besparen valt bij mij in dezelfde categorie als gebruikte remmerij erop zetten, je radiator met water afvullen, etc. Verkeerde bezuiniging, zeker gezien het feit dat jij de hele remzooi zelf er al onder hebt zitten. Handrem kan je dubbel uitvoeren waardoor je hem binnen en buiten kan inzetten en de buren er dus alsnog niet bij zullen kunnen (immers, als je de rem lost vier je de kabel, dus als je hem op 1 van de 2 plaatsen strak houdt, valt er niets te vieren en kan je hem ook op een helling ofzo loskoppelen zonder eerst erin te moeten).
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » SunAug26, 2012 2:43:12 PM

snap je punt, maar gezien het de bedoeling is de aanhanger te verkopen ga ik niet eerst nog €190.- investeren voor een oplooprem. Daarnaast zit er gewoon heel veel tijd en uitzoekerij in, die ik op het moment niet heb. Ik vindt het trouwens niet helemaal te vergelijken met gebruikte remmen (wat ik overigens ook wel eens gedaan heb en echt niet minder remde dan nieuwe remmen). De aanhanger is een ding die niet voor het werk elke dag gebruikt gaat worden. Je neemt 'm eens mee naar een meeting, of als je eens iets moet vervoeren wat niet in de auto past hang je 'm erachter.
Iedere bestuurder zal met een aanhanger anders moeten gaan rijden, met of zonder oplooprem. Het is niet gevaarlijk, als je maar beseft dat je remweg langer wordt.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Laurent » SunAug26, 2012 11:34:06 PM

Je hoeft niet veel uit te zoeken, want zoals ik al zei mag de aanhanger met de oplooprem in mijn link 750 kg wegen. Enige wat je dan moet doen, is de oplooprem erop bouwen.
AX 1.1i Volcane Rood
Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 885
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » MonAug27, 2012 6:27:50 AM

ja en omdat het geen aanhanger is, zal ik veel moeten uitzoeken hoe ik het ga aansluiten, waarop ik het aansluit, heb ik misschien een andere dissel nodig, enz. Maar het kost me vooral te veel geld.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Losroyos » MonAug27, 2012 12:08:12 PM

Aah, gaatje ff dicht maken en dan is die klaar toch? dan kan de afwerking beginnen.
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » MonAug27, 2012 12:09:05 PM

Losroyos wrote:Aah, gaatje ff dicht maken en dan is die klaar toch? dan kan de afwerking beginnen.


haha ja als je het in grote lijnen bekijkt komt het daar op neer ja! gaat vast goedkomen.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » SunSep09, 2012 9:43:03 AM

Onverwacht gister toch nog even tijd om met de aanhanger bezig te gaan.

Eerst de bumper die ik had opgehaald geschuurd en gespoten en natuurlijk gemonteerd.
Image

Bumper moet nog gepolijst worden, heeft nu een iets doffere glans dan de aanhanger en lijkt kleurverschil te hebben (zal die ook wel een beetje hebben).
De driehoekige reflectoren zitten er nog niet op, vindt het een beetje zonde om gaatjes in m'n nieuwe bumper te boren (maar zal toch moeten waarschijnlijk).
Daarna nog even de voorste plaat geschuurd en begonnen met spuiten, maar na de 1e laag was mijn spuitbus leeg, waardoor het er nu uitziet als een mislukte army-look...
Image

Ook het gat wat in de kofferbak zat van de LPG aansluiting dichtgelast met een plaatje
Image
Image
Image
Image

En dat was het dan alweer. Morgen heb ik meer tijd, en ik heb verf besteld dus zal waarschijnlijk de hele voorkant gespoten kunnen worden :D Ben zelf heel benieuwd naar het resultaat! Ook ga ik morgen de vloermat van de ax (die heb ik bewaard) op maat maken en weer in de aanhanger monteren, en afwerken met de interieur kapjes. Het klapraam kan ik helaas nog niet voorzien van gasveren want ik heb nog de bouten met kogeltje nodig uit een achterklep. Ook het tankgat kan ik nog niet dichtmaken, moet ik ook voor naar de sloop. Verder is die zo goed als af! Alleen het neuswiel ophangpunt moet nog iets aan gedaan worden, neuswiel staat op half 7...
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » MonSep10, 2012 6:48:04 PM

Vandaag nog even met de aanhanger bezig geweest:
Eerst het raam er weer uitgehaald net als het rubber en de voorkant in kleur gespoten. Lijkt iets lichter te zijn dan de orginele kleur, maar die is ook heel vies
Image

Even goed laten drogen en nadat ik de plaat ook had geverft alles weer gemonteerd
Image

De achterkant is ongewijzigd, staat er nu zo bij
Image

De voorkant is nu wel erg kaal, dus ik wil het Citroën logo graag onder het slot hebben. Ook Citroën ax wil ik er graag op hebben, maar waar vind ik moeilijk. Een aantal foto's voor het idee, dan graag reactie!
Image

Image

Image

Denkt u allen mee!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Terminal » MonSep10, 2012 9:17:46 PM

En als je nou eens alleen de 2 chevron's van Citroen onder het slot maakt? Ik heb er hier eventueel nog wel 2 op een oude motorkap die ik je zo kan opsturen :)
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » TueSep11, 2012 3:29:46 PM

Ja die chevrons wilde ik ni ieder geval doen. Die heb ik zelf ook nog liggen, maar bedankt voor 't aanbod. Ik zal die er eerst opzetten, en dan nog eens kijken of ik 't niet nog te kaal vind.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Losroyos » TueSep11, 2012 9:17:12 PM

Citroen en Ax badge staan naar mijn mening het mooiste links onder in de hoek op die plaat ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby JPG-slalom-racing » TueSep11, 2012 9:36:38 PM

Van die MEGA chevrons van op een Citroen HY ? :)
User avatar
JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 430
Joined: SatApr21, 2012 12:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » WedSep12, 2012 6:37:24 AM

JPG-slalom-racing wrote:Van die MEGA chevrons van op een Citroen HY ? :)


Dat is ook een vet idee! ik zal eens kijken of ik die ergens kan vinden. Citroën HY is vrij zeldzaam, dus onderdelen daarvan zullen wel duur zijn. Heeft de Citroën Traction Avant die ook niet zo groot?

Losroyos wrote:Citroen en AX badge staan naar mijn mening het mooiste links onder in de hoek op die plaat ;)

Links onder is geen foto van! Maar in het midden van de plaat vind ik ook niet zo sterk... Ik denk dat ze of links onder of links boven op de plaat komen. Hangt er wel vanaf of ik zo'n groot logo kan vinden, dat veranderd het misschien ook nog.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » WedSep12, 2012 10:14:10 AM

JPG-slalom-racing wrote:Van die MEGA chevrons van op een Citroen HY ? :)


Heb nu contact met een Citroën HY vereniging. Eigenlijk mogen onderdelen niet verkocht worden aan een niet-lid, maar er is wellicht iets te regelen :D

Dat zou wel heel vet staan denk ik!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby gigawebs » WedSep12, 2012 12:30:41 PM

Dat van een HY is wel een gaaf idee. Evt zou je het logo altijd nog groot kunnen spuiten...
ImageImageImage
User avatar
gigawebs
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 912
Joined: FriOct08, 2010 6:55:56 PM
Location: Weesp

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Holländer » WedSep12, 2012 12:42:20 PM

Spuiten kan ook nog, maar een écht logo is natuurlijk veeel vetter!

stel je voor, dit op de voorkant van de aanhanger!
Image
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Het aanhanger project (poging 2)

Postby Losroyos » WedSep12, 2012 2:53:11 PM

De hele bus :O
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

PreviousNext

Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests

cron