Peugeot 106 wat is jullie mening?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Peugeot 106 wat is jullie mening?

Postby markhout » ThuApr19, 2012 3:17:04 PM

Hallo ik zit met een dilema ik heb een peugeot 106 uit 1995 die ik in 2009 heb gekocht.
Nu heb ik via deze forum al veel gesleuteld (wat ik ook leuk vindt) zoals koppakking enz
nu heb ik vorig jaar een andere peugeot 106 gekocht (voor heel weinig) en daar rij ik nu mee.
in deze auto zou mijn vriendin in gaan rijden maar die is nog bezig met haar rijbewijs.
en de oude staat ik de garage omdat hij nu geschorst is.
nu laat ik wel de motor om de maand even lopen maar vanmiddag liep de motor in de soep..... in het begin behoorlijk schurend geluid later even goed en later pang uit....
wat zouden jullie doen de auto naar de sloop of een andere motor monteren.
de auto zelf ziet er trouwens goed uit geen roestplekje te zien.

Mvg Mark
markhout
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 16
Joined: MonFeb01, 2010 7:06:17 PM

Re: Peugeot 106 wat is jullie mening?

Postby Holländer » ThuApr19, 2012 4:44:52 PM

Ik denk dat dit voornamelijk met je persoonlijke redenen te maken heeft. heb je tijd en plaats om een motor te gaan wisselen? als je een koppakking kunt doen, is een motor ook echt wel te doen. En (zeker de 1.1) motoren zie je regelmatig voorbij komen voor weinig geld.

Als je de auto naar de sloop brengt krijg je er hoogstens €50,- voor. Voor dat geld heb je waarschijnlijk ook een andere motor.

dus als je zin hebt om een dag te sleutelen, daar ruimte en gereedschap voor hebt zou ik dat zeker doen. Als je vriendin dan klaar is kan ze direct in een auto stappen. Goed voor haar rijervaring, en misschien ook wel voor jouw klus momenten aan de auto ;-)

Ik heb eventueel nog een 1.1 blok staan, maar die heeft 350.000km gelopen... Je mag hem kaal meenemen (je hebt zelf immers alles al) voor €25.-

bij interesse wel even kortsluiten welke ontsteking ed je hebt, om te zien of het past.
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Peugeot 106 wat is jullie mening?

Postby Wheelnut » ThuApr19, 2012 6:15:16 PM

Een motorwissel is in mijn ogen zelfs eenvoudiger dan een koppakking, de distrubutie hoeft immers niet los.
(Al kun je zolang die motor er toch naast ligt hem toch voor de zekerheid gelijk meenemen.)
Voor de rest is het een kwestie van stekkertjes/slangetjes los, ouwe motortje er uit, nieuwe motortje er in, stekkertjes/slangetjes weer vast...

En ik hoor van alle kanten dat een TU-blokje die 3,5 ton makkelijk kan hebben, dus daar moet je hem niet voor laten staan...
(Al zou ik wel even de compressie meten voor je hem er in hangt.)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Peugeot 106 wat is jullie mening?

Postby Siemax » FriApr20, 2012 12:04:23 AM

Heb ook een 106 1.1uit 95. Na 3 maanden liep blok vast heb er een andere moter inlaten zetten voor 400 euro(inc. huur brug). Blok zelf gaven ze toen bijna gratis weg. Heb te weinig verstand om t zelf te doen. Maar kon weer voor weinig een lange tijd vooruit. Dus ben meer aan man uren kwijt geweest, huur brug en nog wat klein materiaal

Daarna heb ik een 306 1.4 96 sedan uitvoering. Had uiteindelijk 370000 op de teller. Daarna is ie 2 keer van eigenaar gewisseld. Daarna pas na de sloop. Had er niet veel onderhoud aan alleen had ik te brede banden eronder dus sleten volgens mij de wiellagers en fussekogel ofzo.

en heb nu een Ax met 198000 erop. Mocht er echt veel kosten aan komen gaat er ook gelijk een 1.4 in. De koets is verder prima :d
Toen Mozes in zijn Eendje van de berg afkwam. Bestaat Citroen al zo lang ?

Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder
User avatar
Siemax
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 191
Joined: FriApr06, 2012 8:01:10 PM
Location: Flevoland. Almere

Re: Peugeot 106 wat is jullie mening?

Postby markhout » FriJun15, 2012 10:37:17 PM

Hallo allemaal ja sorry niet echt netjes om niet te reageren niet meer aan gedacht en andere dingen aan mijn kop.
maar ik denk dat ik een motor van een collega ga kopen aangezien die peugeot naar de sloop gaat en maar 130000 km op de teller staat.
ik laat het jullie weten :)

bedankt voor jullie reacties
markhout
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 16
Joined: MonFeb01, 2010 7:06:17 PM


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron