Ax forum nieuw leven in blazen!!!

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Ax forum nieuw leven in blazen!!!

Postby AXVTS » TueMar24, 2015 9:31:55 AM

Beste AX fans!

Het is al meerdere keren besproken, maar nu moeten we er toch echt wat aan doen - ik vind het forum te rustig.

Om het bestuur te helpen, dacht ik, hoe mooi als er vanuit de leden ideëen komen - daarom twee vragen:

1. Toen je vaak op het forum kwam, wat waren toen de redenen om WEL te komen?

2. Wat zijn de redenen dat je minder vaak op het forum komt?

Reply maar en dan vul ik de lijst hier aan.
AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 414
Joined: ThuJul03, 2003 6:31:02 PM
Location: Den Bosch

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby v.andriessen » TueMar24, 2015 11:32:32 AM

Dit is dus precies wat er verkeerd is aan de huidige generatie......... Zeiken dat er te weinig gebeurd en zelf maar 363 berichten gepost hebben...... Ga het ff lekker zelf doen ipv zeiken dat een ander het moet opknappen!
Zet je problemen neer die interesant zijn (die dus niet al een keer behandeld zijn)
Geen je op als initiatief nemer voor een toertocht of iets anders.
Regel zelf eens een klusdag zodat iedereen die net een ax heeft weer eens wat kan leren.
Meng je in een discussie, zorg dat je geïnformeerd bent over een probleem en help daar een ander mee opweg.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
De vorige generatie heeft het nu een beetje druk met werk/kinderen/hele vette projecten e.d. dus los dit probleem zelf op. DOE MOEITE!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby Rock's » TueMar24, 2015 12:41:20 PM

Rustig Vinnie .. VTS heeft goede bedoelingen ... natuurlijk heb jij een punt maar je reageert wel erg agressief ouwe knuffellbeer ! :lol:

Naast het feit van de oude generatie die druk is met kinder is de ax redelijk aan het uitsterven en word er veel via whats app gebept wat ten koste gaat van het aantal posts op het forum.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby AXVTS » TueMar24, 2015 5:59:52 PM

Haha vinnie - goed antwoord. Betekent dat je er met emotie in zit en dat is precies wat we willen!

Toch kleine opmerking - ik zat 5 maanden eerder op het forum dan jij en reed al Citroën voordat je geboren was waarschijnlijk, had mijn eerste ax in 1988, heb er 12(!!) gehad en weet al jaren mijn hobby met kinderen te combineren, dus als ik niet meer bij de 'oude generatie' hoor dan weet ik het niet meer.

Wellicht is het 'korte lontje' van de 'oude generatie' er eentje om mee te nemen waarom het hier zo rustig is ;-) ? Nee geintje jongens, laten we het inderdaad gezellig houden...

Thanks Rock's dat van Whatsapp vermoedde ik al en het uitsterven van de AX is vrijwel onomkeerbaar....

Maar goed Vinnie, ik zal mijn plicht vervullen, ik ben as-we-speak weer met mijn Rally AX bezig, dus ik zal wat dingen posten. bijv:http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=28387
Last edited by AXVTS on TueMar24, 2015 6:13:51 PM, edited 1 time in total.
AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 414
Joined: ThuJul03, 2003 6:31:02 PM
Location: Den Bosch

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby Jurjenz » TueMar24, 2015 6:09:15 PM

Ik heb juist het idee dat er de laatste tijd juist nieuwe aanwas is en activiteit! Ik heb nu slechts drie jaar een AX, en kan me heel goed voorstellen dat de hoogtijdagen helaas voorbij zijn. Een actieve groep enthousiastelingen zal zich steeds meer gaan balanceren. Helaas maar waar, mijn AX doet het momenteel prima en is eigenlijk weinig nieuws over de te melden.
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby Wheelnut » TueMar24, 2015 6:20:20 PM

Ik heb nou niet het idee dat ik hier minder kom dan een aantal jaar geleden.
Wel heb ik inderdaad het idee dat er minder op het forum besproken wordt.
Nadeel van al dat ge-app is dat de technische onderwerpen die besproken worden niet voor iedereen inzichtelijk zijn (en blijven),
zoals op het forum wel het geval is.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby v.andriessen » TueMar24, 2015 8:23:50 PM

ik ben ook 37 :-P dacht ff dat jij iets jonger was :-D sorry het moest er kennelijk uit. Ben zelf met een flink project bezig en heb gister mijn zilver AX GTI op een trailer zien weggaan.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
User avatar
v.andriessen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2364
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby Plensnart » WedMar25, 2015 3:59:27 AM

Ikzelf zal onder de 'nieuwe generatie' vallen. Ik ben elke dag op het forum en kijk alle posts na. Veel onderwerpen reageer ik niet op. Wel maak ik gebruik van de How To's. Maar de meeste vragen syel ik in de whatsapp groep. Verder maak ik nooit foto's waardoor ik dus ook minder post. Ik reageer eigenlijk alleen als ik er verstand van heb.

Ik kan wel meer gaan reageren, maar ik zie er het nut niet van in om bij iedere post te zeggen: "mooi" , "goed gedaan" of "leuk".

Het forum opzich werkt goed. Wel kan ik mij voorstellen dat door het uitsterven vd ax dat er minder forummers zijn.
Plensnart
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: ThuMay01, 2014 12:20:43 AM
Location: Rijssen

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby j0achim » WedMar25, 2015 9:06:16 AM

Neemt niet weg dat ongeveer alle technische vragen al een keer beantwoord zijn. Als je de zoek functie gebruikt vind je vaak al wat je zoekt.
Zelf ben ik ook in de de 30 en twee kinderen. Naast de AX een drukke baan, gezinsleven ook nog een motor en nog wat andere hobby's en interesses.
Mijn AX staat al 6+ maanden bij een garage die het 1.6 blok in zou bouwen, maar dat schiet allemaal niet op, derhalve weinig te melden. Ik denk dat voor veel leden het zelfde geldt. Veel AXjes staan stil omdat er aan gewerkt wordt, en als ze rijden heb je ook niet veel te melden. Bij problemen kan je de oplossing vaak al in het archief vinden. Ik heb een paar weken terug wel geprobeerd mensen enthousiast te maken voor een meeting bij forever young, maar ook daar is weinig animo voor.

Ik lees ook veel op het bmw gs club forum, veel actiever, veel meer leden, maar veel minder gezellig. Veel haantjes gedrag en verwijten naar elkaar. Geef mij de AX club dan maar. En aanwas nieuwe leden zal inderdaad minder worden omdat de AX nooit echt een klassieker zal worden, zoals de 2cv, fiat 500 etc. Er zijn vergelijkbare auto's die mensen meer tot de verbeelding spreken dan een AX uit de zelfde periode, bijvoorbeeld de Peugeot 205, Renault 5 welke momenteel in waarde stijgen.

Deze status zal een AX niet snel halen. Dus heb je een aantal gekkies zoals ons die er veel geld tegenaan smijten om de AX maar op de weg te houden. Wat ik ook zie is dat de AX vaak een opstap is naar andere Citroën klassikers, mensen beginnen met een AX, gaan dan verder naar een AMI, 2CV, DS etc. De liefde voor de AX blijft, maar omdat er zoveel Citroën type clubs zijn zullen die langzaam verhuizen.

Ik nee niemand kwalijk dat het hier wat rustiger is, en ik blijf lezen en het naar mijn zin hebben. Daarnaast waardeer ik enorm dat er een club bestaat en dat voor dat handje vol enthousiastelingen het forum kosteloos beschikbaar blijft. Het is meer werk dan je zou denken.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby AlexanderB » WedMar25, 2015 9:21:18 PM

v.andriessen wrote:Geen je op als initiatief nemer voor een toertocht of iets anders.

Dat heb ik (eeuh) vorig jaar geprobeerd, werd toen (anoniem) afgeschoten door de "het bestuur" account, sindsdien is de lol dr voor mij een beetje af, iemand anders organiseert het maar, dan kom ik wel langs, als ik geen andere verplichtingen heb.

Verder post ik nogsteeds wel m'n voortgang (en terugslagen) van m'n AX turbodiesel project, en probeer (met nadruk op probeer) ik altijd mensen te helpen die vragen hebben, zowel op het forum als telefonisch.
Over whatsapp gesproken, de AXclub whatsappgroep ben ik blijkbaar ook niet welkom in? Het zal wel weer.

v.andriessen wrote:Regel zelf eens een klusdag

Ik ben nog altijd op zoek naar een garagebox of schuur die niet méér kost per maand dan het huis waar ik nu woon. Klussende mede-leden zijn altijd welkom wat mij betreft, maar (m'n huidige optie) per uur betalen voor een DHZ garage is niet handig voor een klusmeeting.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby AXVTS » FriMar27, 2015 3:43:27 PM

jongens - elkaar dingen verwijten heeft sowieso geen zin. We moeten er zelf iets van maken. Mijn persoonlijke voornemen is om dagelijks iets bij te dragen aan het forum en 3-4x per jaar mee te doen met een evenement / zelf iets op te zetten. Als iedereen dat doet, wordt het weer wat!

@AlexanderB - ben super benieuwd waar je tegenaan loopt met je TurboD project, ik heb nog 3 1.4 hdi blokjes staan namelijk.
AXVTS
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 414
Joined: ThuJul03, 2003 6:31:02 PM
Location: Den Bosch

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby Wheelnut » FriMar27, 2015 5:43:03 PM

Een toerritje lijkt mij juist reuzeleuk!
Vooral als ik het voor mekaar krijg om die ene AX te bemachtigen en APK-waardig te krijgen...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby AlexanderB » FriMar27, 2015 11:04:26 PM

AXVTS wrote:ben super benieuwd waar je tegenaan loopt met je TurboD project, ik heb nog 3 1.4 hdi blokjes staan namelijk.

Het is vooral dat de AX bijna sneller uit elkaar valt dan dat ik 'm repareren kan, waardoor m'n (weinige) sleuteltijd steeds opgaat aan reparaties.
Momenteel word ik vooral helemaal gek van een bonkend geluid waarvan ik de oorzaak niet vinden kan. (Lijkt uit de ophanging linksvoor te komen, maar het wiel zelf heeft iig geen speling, en het is niet de stabistang, want die heb ik dr al af gesloopt om te testen.)
Verder heb ik al meer dan 2 jaar op de planning staan om "binnenkort" de auto te schuren en opnieuw te lakken, ding ziet dr inmiddels echt niet uit.

Voor het turbo-project zelf is het enige wat ik nog nodig heb een zooitje intercooler-slangen/buizen, en ik moet de benodigde flenzen uit de dikke staalplaat zagen (daar zie ik nogal tegenop, maar ga ik morgen wel ff tijd voor maken denk ik. :) ), en een flens bouwen die aan de luchtinlaat past..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: AX forum nieuw leven in blazen!!!

Postby theohoutman » SatMar28, 2015 9:44:07 AM

Wow, het lijkt wel alsof ik niet de enige ben die overspannen is...

Om het forum levendig te houden ligt natuurlijk bij jezelf. Post bv iets vaker iets op je wie is wie post. Deel je ideeën, laat je laatste project foto zien etc. Schrijf eens een how-to en ga zo maar eens door.

Voor alle andere ideeën zoals tourritjes en sleutel-meeting daar kan je je eigen initiatief voor nemen. Dit hoeft natuurlijk niet alleen met AX-club leden maar kan ook met mensen van andere clubs. Wil je dit organiseren dan kan je daar altijd een facebook pagina voor aanmaken. Easy as pie
Doe FF relAX
User avatar
theohoutman
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 138
Joined: SunAug10, 2014 2:04:41 PM
Location: Apeldoorn


Return to Algemeen/General

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests