Wat een wegmisbruiker die Bas_S

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Postby TurboTilbo » WedJan10, 2007 12:31:56 PM

Edwin wrote:
TurboTilbo wrote:Die agenten waren het echter met mij eens dat 130 op dat moment dus wel zonder gevaar kon.

Ja, of hun dienst zat er bijna op en hadden ze geen zin om een kwartier in eigen tijd door te moeten werken :)


Volgens mij komen die VROS auto's uit Breda. En aangezien we richting Venlo/Maastricht reden lijkt me dat niet waarschijnlijk.
TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 115
Joined: FriJun30, 2006 4:48:04 PM

Postby TurboTilbo » WedJan10, 2007 12:32:51 PM

Sander wrote:Tja wat voor puinhoop zou het worden als er geen controles zouden zijn, of nog beter geen limieten. Dan zou het aan ieders eigen verantwoordelijkheid zijn om zijn snelheid te bepalen. Met de mafkezen die ik dagelijks tegenkom zou het echt een puinhoop worden.


Ja, kijk maar naar de autobahn...

Het snelwegnet met de MINSTE ongelukken in heel europa. :roll:
TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 115
Joined: FriJun30, 2006 4:48:04 PM

autobahn

Postby MrBBQ » WedJan10, 2007 12:51:11 PM

Hellaas kan je de AUTBAHN niet vergelijken met de nederlandse snelweg !
In Germany rijden netter als in Nederland

gr MR DEAN 8)
Saxo style is sexy style....
User avatar
MrBBQ
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2418
Joined: WedAug16, 2006 7:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort

Postby TurboTilbo » WedJan10, 2007 6:42:17 PM

Misschien wel door de belachelijke restricties op onze wegen?

Kijk maar naar Oostenrijk waar de maximum snelheid op de A1 is verhoogd naar 160km/u, met als gevolg minder files, minder ongelukken en minder milieu vervuiling.

Of kijk naar Denemarken, waar de snelheidslimiet recent is verhoogd van 110 naar 130, resultaten idem aan Oostenrijk.

Of ons eigen kikkerlandje, toen de huidige limiet van 120km/u werd ingesteld enkele decennia geleden vielen er van het ene op het andere jaar bijna duizend verkeersslachtoffers minder te betreuren.
TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 115
Joined: FriJun30, 2006 4:48:04 PM

Postby Glenn@nl » WedJan10, 2007 10:59:58 PM

Kom op zeg... das appels met wortels vergelijken

't is nou eenmaal bekend dat 't nederlandse wegennet druk bezet is. Zeker in vergelijking met denemarken!

En t zou toch van de zotte wezen als je op n 2*2 baansweg met vrachtauto's op de rechterbaan met 80 km/u; op de andere baan 160 mag? Dan creeer je een levensgevaarlijke verkeerssituatie!

Turbotilbo, je stelt ook dat de maximale snelheid verhogen naar 160 leidt tot minder minder milieuvervuiling (in oostenrijk), heb je daar 'n betrouwbare bron van? dat lijkt me namelijk stierenscheit van de bovenste plank
User avatar
Glenn@nl
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3231
Joined: ThuMay19, 2005 4:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Postby TurboTilbo » ThuJan11, 2007 12:34:25 AM

Glenn@nl wrote:Kom op zeg... das appels met wortels vergelijken

't is nou eenmaal bekend dat 't nederlandse wegennet druk bezet is. Zeker in vergelijking met denemarken!

En t zou toch van de zotte wezen als je op n 2*2 baansweg met vrachtauto's op de rechterbaan met 80 km/u; op de andere baan 160 mag? Dan creeer je een levensgevaarlijke verkeerssituatie!

Turbotilbo, je stelt ook dat de maximale snelheid verhogen naar 160 leidt tot minder minder milieuvervuiling (in oostenrijk), heb je daar 'n betrouwbare bron van? dat lijkt me namelijk stierenscheit van de bovenste plank


De A10 in Oostenrijk is ook een drukke weg.

Maar je bron:
Regelmatig wordt er een pleidooi gehouden op www.flitsservice.nl om te komen tot meer flexibele limieten op de autosnelweg. Ons gevoel dat het invoeren van hogere maar meer flexibele limieten veiliger zou zijn, beter voor het milieu en ook nog eens prettiger voor de automobilist werd tot nu toe nog niet onderbouwd door harde cijfers.



Tot nu toe, want in Oostenrijk had men hetzelfde gevoel. Omdat men daar de automobilist serieus neemt heeft men de stoute schoenen aangetrokken, en een wetenschappelijk verantwoord testproject uitgevoerd. Hierbij werd een deel van de A10 in Karinthi?, ??n van de drukkere snelwegen in Oostenrijk, omgevormd tot een weg waar onder het motto "Flexibilisering met verantwoordelijkheid" de maximum snelheid omhoog is gegaan naar 160 kilometer per uur.



Deze testfase is nu be?indigd, en het Oostenrijkse Bundesministerium f?r Verkehr is m??r dan juichend over de testresultaten. De cijfers zijn hier terug te vinden, en uit alles blijkt dat de verwachtingen volledig bewaarheid zijn geworden.



Niet alleen daalde het aantal ongevallen, ook was de doorstroming aanzienlijk beter, waardoor de uitstoot van schadelijke stoffen fors verminderde. Hubert Gorbach, de minister uit het Alpenland, stelt vast dat het project "ein voller erfolg" heeft, oftewel z??r vrolijk stemt. Het leggen van de verantwoordelijkheid omtrent de juiste snelheid bij de automobilist blijkt te werken.



Aangezien Oostenrijk ??k EU-lid is, staat niets de komende minister van verkeer & waterstaat in de weg om op werkbezoek te gaan bij zijn Oostenrijkse collega, en een vergelijkbaar proeftraject in Nederland op te starten.
Er is geen enkele reden denkbaar waarom iets dat z? veel succes heeft bij een EU-partner niet ook in Nederland realiteit zou kunnen worden.


Zie: http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_nieuws.html?http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuws/nieuwsbericht.php?id=2537

Helaas is www.tempo160.at tijdelijk down, maar daarop waren ook de keiharde cijfers te zien.
TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 115
Joined: FriJun30, 2006 4:48:04 PM

Postby Bas_S » ThuJan11, 2007 4:57:04 PM

Glenn@nl wrote:Turbotilbo, je stelt ook dat de maximale snelheid verhogen naar 160 leidt tot minder minder milieuvervuiling (in oostenrijk), heb je daar 'n betrouwbare bron van? dat lijkt me namelijk stierenscheit van de bovenste plank

Je kunt het gewoon niet hebben dat jouw kar geen 160 haalt! :twisted: :wink:

kusje
Altijd meer PK's dan jou!
User avatar
Bas_S
AX Master
AX Master
 
Posts: 1854
Joined: TueMar28, 2006 7:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Postby Sander » FriJan12, 2007 8:55:31 AM

TurboTilbo wrote:Ja, kijk maar naar de autobahn...

Het snelwegnet met de MINSTE ongelukken in heel europa. :roll:


autobahn is niet te vergelijken met het nederlandse wegennet. Misschien een klein stukje a1 of a7. Waar de snelheid omhoog kan. Maar dan heb je hier te veel van die piloten die denken dat ze niet dood kunnen en kunnen rijden als schumacher. Hoge snelheid kan wel maar dan moet je defensiever rijden en aangezien de meeste mensen niet verder kijken dan hun motorkap gaat dat mis hier.

Trouwens in duitsland ook mensen toeren uit zien halen die je bijzonder alert en wakker houden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby kevin.broke » FriJan12, 2007 9:25:15 AM

Dat defensief rijden komt vanzelf na de eerste forse klappers.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby TurboTilbo » SatJan13, 2007 10:14:42 PM

Sander wrote:
TurboTilbo wrote:Ja, kijk maar naar de autobahn...

Het snelwegnet met de MINSTE ongelukken in heel europa. :roll:


autobahn is niet te vergelijken met het nederlandse wegennet. Misschien een klein stukje a1 of a7. Waar de snelheid omhoog kan. Maar dan heb je hier te veel van die piloten die denken dat ze niet dood kunnen en kunnen rijden als schumacher. Hoge snelheid kan wel maar dan moet je defensiever rijden en aangezien de meeste mensen niet verder kijken dan hun motorkap gaat dat mis hier.

Trouwens in duitsland ook mensen toeren uit zien halen die je bijzonder alert en wakker houden.


Of 's nachts de A67, is nog beter dan de autobahn. Je komt namelijk op een enkele poolse vrachtwagen NIKS tegen. Laatst ben ik tussen Eindhoven en Venlo eerlijk waar 8 vrachtwagens en 1 busje tegengekomen.

Op zo'n moment lijkt het mij logisch dat je meer dan 200km/u mag rijden.
TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 115
Joined: FriJun30, 2006 4:48:04 PM

Postby kevin.broke » SatJan13, 2007 11:47:56 PM

je m?g het niet... maar ik doe het ook wel als ik een geschikte auto bij me heb hoor :lol:
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby TurboTilbo » SunJan14, 2007 9:53:32 AM

Nee, het mag niet. Maar eigenlijk is mijn hele betoog hierboven bedoelt om aan te tonen dat de wetgeving fout is of in ieder geval verouderd en dient te worden aangepast aan de auto's die tegenwoordig op de weg zitten.
TurboTilbo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 115
Joined: FriJun30, 2006 4:48:04 PM

Postby Bas_S » FriFeb23, 2007 12:37:48 PM

Volgens mij heb ik gisteravond weer gescoord! :twisted:
Altijd meer PK's dan jou!
User avatar
Bas_S
AX Master
AX Master
 
Posts: 1854
Joined: TueMar28, 2006 7:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Postby DuFF » FriFeb23, 2007 12:43:39 PM

tut tut,

die bas toch...

opsluiten die hap(voor minstens 1 jaar) ! :twisted:

en owja z'n gti'tje tot die tijd in zeeland afgeven bij ene Eric :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby q01z » FriFeb23, 2007 11:29:47 PM

TurboTilbo wrote:Nee, het mag niet. Maar eigenlijk is mijn hele betoog hierboven bedoelt om aan te tonen dat de wetgeving fout is of in ieder geval verouderd en dient te worden aangepast aan de auto's die tegenwoordig op de weg zitten.


ik denk dat niemand de huidige veiligheid van de auto's op het moment begrijpt.

ze maken een auto VEILIGER zodat je minder zou overkomen bij een ongeval met DEZELFDE snelheid
als je dan dus 30/40km/h harder gaat rijden, heb je weer HETZELFDE probleem.

verder; als jij zegt dat je snachts met gemak 200km/h kan rijden omdat er op die snelweg alleen maar een verdwaalde poolse vrachtwagen rijdt; die vrachtwagens hebben (ongeacht of ze pools zijn of niet) geen idee dat er een halve zool met 200km/h voorbij komt op het moment dat ze ontdekken dat hun begrenzer 2km/h later ingrijpt als die van hun collega! als ze dan naar links komen zit jij ergens halverwege de benzinetank..

tuurlijk zijn er stukke wegen in Nederland waar 200km/h geen enkel gevaar lijkt te geven, maar zolang Nederlanders niet gedisciplineerd kunnen rijden/afstand houden/ vooruit denken en zoiezo defensief rijden, resulteerd dit in GIGANTISCHE klappers..

en wat je zegt, die klappers die maken echt wel indruk.. en mensen zullen daarna weer rustiger gaan rijden, maar zijn die mensenlevens het waard?

de reden dat er hier snelheidsregels zijn ingevoerd, is omdat ze er eerst eigenlijk NIET waren, dit gaf gigantische ongelukken en gevaarlijke situaties. Om de veiligheid vd mens te kunnen garanderen moesten er grenzen gesteld worden, niet alleen aan de veiligheid vd auto's, maar ook aan de kunde vd mensen!

Het gaat er niet om of jij of wij deze snelheden kunnen halen en daar 'veilig' mee kunnen rijden, het gaat er ook om dat het merendeel vd Nederlanders dit niet kan.

niet dat ik niet harder wil mogen rijden, of harder rij dan toegestaan.. maar WETTEN zijn er met een reden, je mag al blij zijn dat we hier in nederland zo'n gedoogbeleid hebben..
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby TwoTone » SatFeb24, 2007 8:44:57 AM

Zo'n gedoogbeleid? :shock:

Preventief de snelheid controleren van iedereen....
Tolpoortjes verzinnen....
Stiekem achter de bosjes zitten, om te kijken dat we niet tussen al de flitspalen, trajectcontrole's e.d. doorglippen....

Maar ja.. ze hebben gelijk.
Ze moeten toch ergens het geld vandaan halen. Zoveel keus hebben ze daar niet in.

BMP op nieuwe auto's....
Houderschapsbelasting....
Zo'n beetje 90 cent belasting per liter euro....
Verwijderingsbijdrage van zo'n beetje alles wat er aan een auto zit....


Ik? Gefrustreerd? :shock:

Nee hoor :lol:
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
User avatar
TwoTone
AX Master
AX Master
 
Posts: 1506
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Wetten

Postby MrBBQ » SatFeb24, 2007 10:14:42 AM

Hallo,

Ik sluit me bij Marc aan, er moeten nu eemaal regels en wetten zijn!
Dit wil niet zeggen dat ik me altijd aan de snelheid houd, maar als je dan bekeurd voor omdat je zelf 15 km of harder gereden hebt moet je ook niet zeuren.

Gr, Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....
User avatar
MrBBQ
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2418
Joined: WedAug16, 2006 7:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort

Postby Pixels66 » SatFeb24, 2007 10:34:39 AM

TwoTone wrote:Zo'n gedoogbeleid? :shock:

Preventief de snelheid controleren van iedereen....
Tolpoortjes verzinnen....
Stiekem achter de bosjes zitten, om te kijken dat we niet tussen al de flitspalen, trajectcontrole's e.d. doorglippen....

Maar ja.. ze hebben gelijk.
Ze moeten toch ergens het geld vandaan halen. Zoveel keus hebben ze daar niet in.

BMP op nieuwe auto's....
Houderschapsbelasting....
Zo'n beetje 90 cent belasting per liter euro....
Verwijderingsbijdrage van zo'n beetje alles wat er aan een auto zit....


Ik? Gefrustreerd? :shock:

Nee hoor :lol:


100% mee eens, hier hebben wij al veel discussies over gehad hier, en de nederlandse overheid bestaat uit geldwolven en voor alles maar dan ook alles moet je belasting betalen...

Zal me niks verbazen als je 2 cent belasting moet betalen per bolus die je op de WC draait...
Pixels66
AX Master
AX Master
 
Posts: 1639
Joined: TueJun13, 2006 10:50:05 PM
Location: Rijswijk

Postby Browny » SatFeb24, 2007 11:52:13 AM

TwoTone wrote:Zo'n gedoogbeleid? :shock:


Image
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Glenn@nl » SatFeb24, 2007 8:07:09 PM

Pixels66 wrote:Zal me niks verbazen als je 2 cent belasting moet betalen per bolus die je op de WC draait...


sjah rioolrecht he :lol:

Gelukkig heb je het ontvangen van boetes zelf in de hand!
User avatar
Glenn@nl
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3231
Joined: ThuMay19, 2005 4:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

PreviousNext

Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests

cron