Politie (korps Hollands Midden)

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Postby Rio97 » FriNov12, 2010 12:57:17 AM

Zo dan, lekkere redneck cop waar je tegenaan gelopen bent...
Ben je klaar mee.
Die zogenaamd onveilige band zou ik wel binnen handbereik houden en inderdaad stug blijven doorvragen tot dat je iemand te spreken krijgt die iets voor je betekenen kan.

Zelf heb ik een keer een akkefietje gehad met politie Rijnmond voor 500 eu aan onterechte boetes. Kostte behoorlijk wat telefoontjes, maar was uiteindelijk met één brief opgelost.
Hoe oneerlijk het ook is, wel beleefd blijven he ;)
Niet laten verleiden tot een wellus/nietus discussie.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby Quinten » WedNov24, 2010 2:50:24 PM

Ok bij deze het vervolg......ben ZIEDEND :shock:

Vanmiddag opgebeld door de inspecteur van korps Hollands Midden welke inmiddels de betreffende dienstdoende agent op de situatie had aangesproken. De inspecteur vertelde dat het niet mogelijk was om een klacht tegen een persoon in te dienen en ook niet tegen het feit dat er geen meetapparatuur in de auto of op het bureau aanwezig was aangezien dit niet verplicht was.

De boete is volgens de dienstdoende agent correct aangezien volgens hem de band dusdanig afgesleten was dat het bandijzer zichtbaar was.

Daarnaast wist de inspecteur te melden dat hij NIETS kon doen in deze zaak omdat het om een persoonlijk geschil gaat zonder getuigen (want de agent in opleiding die erbij was telt niet mee). Dus het blijft een welles nietes spelletje. Daarbij zei hij ook ALS de zaak voor de rechter komt en de agent zegt dat de band glad was en ik zeg van niet, dat de agent in deze situatie gelooft wordt omdat hij in zijn ambtseed heeft verklaard om de waarheid te spreken. Daarnaast weigert de agent met mij persoonlijk het gesprek aan te gaan omdat hij zijn punt gemaakt heeft en volgens hem duidelijk is geweest.

De inspecteur gaf wel toe dat het onmenselijk was om een verschil van millimeters met het oog waar te nemen. Daarnaast zei meneer de inspecteur dat ik misschien een foto had moeten maken op plaats delict met de agent en het profiel van mijn band erop zodat ik bewijs had (dat ik nu dus niet heb). Hij gaf ook aan dat als er blijkt dat de agent gelogen heeft hij per direct uit zijn functie ontheven wordt.

Een agent kan dus bij wijze van spreken ook zeggen dat ik zonder nummerplaten reed en zolang ik niet kan aantonen dat dit niet waar is....krijgt hij dus op zijn woord gelijk. Nu inmiddels dus redelijk op het punt van radeloosheid aangekomen. Denk dat ik binnenkort contact opneem met www.meerts.nl of even opzoek ga naar een ander advocatenbureau.

:wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall :wall [/url]
User avatar
Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 258
Joined: WedSep10, 2008 8:13:47 PM
Location: Den Haag

Postby raoel » WedNov24, 2010 3:05:21 PM

ik denk dat meneer de Inspecteur wel gelijk heeft dat als het aankomt op een welles-nietes je gewoon geen kans hebt.. hoe lullig ook. En eigenlijk moet je dan overwegen wat je meer kost: betalen en het loslaten, of de energie die je nog gaat steken in het krijgen van je gelijk...
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby Losroyos » WedNov24, 2010 4:08:54 PM

Het slaat eigenlijk allemaal nergens op. Maar stel je gaat de zaak aan en je krijgt ongelijk, je jaagd jezelf heel erg op kosten, en je moet de boete dan ten alle tijden als nog betalen. Dus heeft dat zin? :oops:

Het blijft je eigen keuze ;)
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby Mastenhose » WedNov24, 2010 6:57:24 PM

Losroyos wrote:Het slaat eigenlijk allemaal nergens op. Maar stel je gaat de zaak aan en je krijgt ongelijk, je jaagd jezelf heel erg op kosten, en je moet de boete dan ten alle tijden als nog betalen. Dus heeft dat zin? :oops:

Het blijft je eigen keuze ;)


Wat doet een rechtsbijstandsverzekering (3x woordwaarde ;)) hiermee?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby Quinten » WedNov24, 2010 9:27:09 PM

@raoul&losroyos - jullie hebben helemaal gelijk, als je betaalt ben je ervan af Maar op het moment, misschien denk ik er over een paar maanden anders over, weiger ik bij de pakken neer te zitten en dit over me heen te laten komen. Maar zoals ik al zei, ik sluit niet uit dat ik over een paar maanden de boete alsnog betaal en me er wel overheen kan zetten.

Vorig jaar heb ik een hele tijd in Afrika gezeten, alwaar corruptie orde van de dag was, daar kon ik het best accepteren, maar hier in NL echt nog niet hoor.

@mastenhose - Ja rechtsbijstand is natuurlijk niet alleen voor aanrijdingen...ga morgen bellen!! Thx :)
User avatar
Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 258
Joined: WedSep10, 2008 8:13:47 PM
Location: Den Haag

Postby Browny » WedNov24, 2010 10:42:21 PM

Wat een bijzonder verhaal, ben je in Nederland niet onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Maarrrr...... Niet dat ik achter meneer agent sta, integendeel, maar volgens mij zijn bandenfabrikanten verplicht een indicatienokje op 1.6mm in het profiel aan te brengen en is dus makkelijk met het oog te controleren of de profieldiepte minder dan 1.6mm is.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby AlexanderB » WedNov24, 2010 10:45:59 PM

Browny wrote:maar volgens mij zijn bandenfabrikanten verplicht een indicatienokje op 1.6mm in het profiel aan te brengen en is dus makkelijk met het oog te controleren of de profieldiepte minder dan 1.6mm is.

verplicht weet ik niet, maar iedere band heeft ze, dus dat zal dan wel ja :)
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby DuFF » ThuNov25, 2010 5:47:40 AM

gister nog een echte blauwe rotzak meegemaakt, ik draaide de straat in, en zag ze al van ver komen,
draaien ze achter me aan de straat in, maar ik ben dan al thuis, dus ik ga achteruit inparkeren, is die lul de pet van een agent aan het duwen,
niet gezond... ja ik parkeer achteruit, en dan eis ik ruimte.

dus ik heb 'm dan ook erg vriendelijk aangekeken. :evil:
User avatar
DuFF
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 12205
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Postby Quinten » ThuNov25, 2010 9:59:28 AM

AlexanderB wrote:
Browny wrote:maar volgens mij zijn bandenfabrikanten verplicht een indicatienokje op 1.6mm in het profiel aan te brengen en is dus makkelijk met het oog te controleren of de profieldiepte minder dan 1.6mm is.

verplicht weet ik niet, maar iedere band heeft ze, dus dat zal dan wel ja :)


Ik weet ook niet of die indicatoren verplicht zijn. Wat ik inmiddels wel weet is dat de profieldiepte gemeten mag worden over een 75% loopvlak van de band. Dit loopvlak wordt berekend aan de hand van de band maat minus 50mm. De APK keurmeester heeft hier bepaalde kaartjes voor die hij op het midden van de band legt en dan ziet hij precies hoe ver hij naar links en rechts mag meten. Waar bij de keurmeesters onenigheid over is, of deze kaartjes echt in het midden van de band moeten liggen. Dus het midden streepje op het kaartje op het midden van de middengroef op een band of dat dit streepje ook rechts/links op het randje van de groef mag liggen.

Het is inderdaad waar dat de indicatoren een indicatie geven van hoever de band gesleten is. In - di` ca - tie [-(t)sie] is een aanwijzing, het recht op grond van verdenking. Maar als ik bijvoorbeeld veel over rotondes rijdt dan is dit geen correcte indicatie.

Daarnaast geld de agent zijn woord als waarheid door zijn ambts-eed en is daarbij (volgens hun) dus mijn schuld bewezen.

Dit zijn normaal gesproken die verhalen die je van andere hoort en waarbij je dan denkt, nou die gozer/chick zal misschien toch wel gladde banden hebben gehad of zich extreem onbeschoft hebben gedragen tegen meneer agent...Maar goed ik hoef jullie niet te overtuigen, maar blijft me verbazen dat dit in NL uberhaupt kan gebeuren.
User avatar
Quinten
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 258
Joined: WedSep10, 2008 8:13:47 PM
Location: Den Haag

Postby raoel » ThuNov25, 2010 11:32:32 AM

Je kan natuurlijk meneer de agent vragen om zijn meetmethode.... als de apk keurmeesters daar al discussie over hebben.
User avatar
raoel
Eggman
Eggman
 
Posts: 3820
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort

Postby MNM(tm) » ThuNov25, 2010 9:11:12 PM

DuFF wrote:gister nog een echte blauwe rotzak meegemaakt, ik draaide de straat in, en zag ze al van ver komen,
draaien ze achter me aan de straat in, maar ik ben dan al thuis, dus ik ga achteruit inparkeren, is die lul de pet van een agent aan het duwen,
niet gezond... ja ik parkeer achteruit, en dan eis ik ruimte.

dus ik heb 'm dan ook erg vriendelijk aangekeken. :evil:

Achteruit rijdend verkeer dient al het overige verkeer voorrang te verlenen. :roll:
M'goe, elkaar de ruimte geven voor een bijzondere handeling in het verkeer valt bij mij ook gewoon ruimschoots in de categorie "Geef je verstand eens voorrang!" en/of "Rij met je hart!" ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby Mastenhose » ThuNov25, 2010 9:17:40 PM

MNM(tm) wrote:Achteruit rijdend verkeer dient al het overige verkeer voorrang te verlenen. :roll:


Soms heb je zo'n straatje waarin dat niet mogelijk is... En dan kunnen ze nog zo douwen, maar ze kunnen er niet overheen, en ik ga echt geen blokje om voor zo'n figuur in zo'n geval! :lol:
Ik woon zelf in een straat waar het gros vooruit inparkeerd, waardoor er met wegrijden met beslagen ramen al meerdere keren bijna aanrijdingen zijn gebeurd... Ook zo irritant...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Postby AlexanderB » ThuNov25, 2010 9:24:46 PM

waar ik woon zijn de parkeervakken zo smal dat ik achteruit *moet* inparkeren, omdat ik vooruit 2x moet steken voor zowel dr in als dr uit :P

overigens zijn de vakken ook zo smal dat ik de deur amper open krijg, en zo weinig dat ik de helft van de tijd 2 straten verder* moet parkeren, omdat er misschien 70 plekken op 700 woningen zijn in deze straat, belachelijk. :roll: (* en daar zet ik m liever niet neer, waar iedereen dr langs komt scheuren en ik dr geen zicht op heb, mja, weinig keuze.)
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Postby Losroyos » ThuNov25, 2010 9:27:50 PM

miss eerst uitstappen en de auto in het vak duwen een optie :lol:
User avatar
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5461
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Postby MNM(tm) » ThuNov25, 2010 9:43:57 PM

...en dan blokjes achter de wielen tegen 't wegrollen ofzo?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Postby AlexanderB » ThuNov25, 2010 10:13:17 PM

ja, dat klinkt allemaal als een supergoed idee.. not :P tis wel goed zo, de ax is al wat smaller dan de meeste auto's, dus t valt wel mee :P
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Previous

Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron