Toch maar emigreren ?

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Toch maar emigreren ?

Postby Rock's » MonSep05, 2011 4:15:56 PM

Ik ga net de Swaffel even schorsen .....

Das dan € 119,- aub ......... :shock: ..... euh .... is de prijs verdubbeld sinds Januari ? ... ik baalde al van de € 68 omdat hij 14,5 jaar oud is (over een half jaar kost het slechts 23,50) .... er is weer een regeltje dat als je binnen een jaar de auto weer schorst dat je dan 119,- mag lappen :lol: ...... ik word hier ook weer zo gelukkig van :dance
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Toch maar emigreren ?

Postby MBa@NL » MonSep05, 2011 4:18:53 PM

Wordt dus gewoon weer tijd dat ze tijdelijk kentekens gaan invoeren zoals vroeger... Of afkijken van onze oosterburen, de Duitsers doen het nog steeds om kentekens voor bepaalde maanden van het jaar af te geven. Voor auto's als een Mega Tjaffer ideaal dus...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Toch maar emigreren ?

Postby q01z » MonSep05, 2011 5:23:55 PM

euhmmm is je wegenbelasting dan niet goedkoper??
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Re: Toch maar emigreren ?

Postby Henk Bats » MonSep05, 2011 7:18:51 PM

q01z wrote:euhmmm is je wegenbelasting dan niet goedkoper??


Zat ik ook al aan te denken, maar volgens mij moet je ook blijven verzekeren.

Wat dan goedkoper is, geen idee.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Toch maar emigreren ?

Postby citrofenwick » MonSep05, 2011 8:33:02 PM

Dan is het Belgische systeem wat dat betreft toch nog zo slecht niet. Hier kan je erg makkelijk een auto voor onbepaalde tijd aan de kant zetten en hem vrij snel terug inschrijven. (duurt 1 a 2 dagen)

Misschien idioot, maar kan je niet gewoon je kenteken inleveren?
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Toch maar emigreren ?

Postby MBa@NL » MonSep05, 2011 8:51:56 PM

citrofenwick wrote:Misschien idioot, maar kan je niet gewoon je kenteken inleveren?


Inleveren is einde auto in Nederland. Kenteken is niet gekoppeld aan persoon maar aan de auto, bij verkoop (ook naar andere regio's) blijft het kenteken altijd bij de auto zitten tot het kenteken uiteindelijk wordt ingeleverd in geval van export of demontage (of als een auto voor de cross/racerij gaat om daarna naar de sloop te gaan).

Auto opnieuw kenteken schijnt te kunnen maar dit zal niet makkelijk zijn en ook zeker niet zonder grote kosten (denkt aan een herkeuring).
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Toch maar emigreren ?

Postby Rock's » MonSep05, 2011 9:01:02 PM

Jep .... in ons fijne landje heb je ook verzekerigsplicht ...

Ik kan hem volgens mij nog op naam van mijn vrouw zetten en vervolgens schorsen .... :roll: .... dan kost dit overschrijven 10,- en dan die 68,- maakt 78,- ( :roll: krijg ik dan niet weer gezeik met de verzekering als ik hem het voorjaar weer ga verzekeren als de auto op mijn vrouw haar naam staat ?)

Jammer dat ik vorig jaar zo laat was met schorsen .... pas op 2 novembert ... ik kan de 2 maanden w88 ... 25,- aan verzekerkosten en 30,- aan wegenbelasting en hem vervolgens voor de 68,- schorsen .... das dus ook een paar piek duurder dan nu schorsen maar dan kan ik hem nog wel pakken als de zomer eindelijk begint :lol:

Gelukkig is hij in april 15 jaar oud .. en dan valt hij weer in de groep die 23,50 betaald en hem wel gewoon binnen een jaar voor 23,50 kan schorsen.

mogelijk denk je ... wat een zeikerij allemaal, maar ik rij volgens mij nog geen 1000 km per jaar met de Swaf ... en elk jaar betaal je weer dik voor APK, 4 gassentest, Verzekering, schorsing, wegenbelasting ... en nu weer dubbel tarief omdat je hem na 10 maanden weer wil schorsen.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Toch maar emigreren ?

Postby citrofenwick » MonSep05, 2011 9:39:55 PM

MBa@NL wrote:
citrofenwick wrote:Misschien idioot, maar kan je niet gewoon je kenteken inleveren?


Inleveren is einde auto in Nederland. Kenteken is niet gekoppeld aan persoon maar aan de auto, bij verkoop (ook naar andere regio's) blijft het kenteken altijd bij de auto zitten tot het kenteken uiteindelijk wordt ingeleverd in geval van export of demontage (of als een auto voor de cross/racerij gaat om daarna naar de sloop te gaan).

Auto opnieuw kenteken schijnt te kunnen maar dit zal niet makkelijk zijn en ook zeker niet zonder grote kosten (denkt aan een herkeuring).


Dit doet me trouwens een beetje denken aan jullie GT. Die is een tijdje in België geweest en heeft toch nog zijn originele kenteken. Mede vandaar mijn vraag.
Dan lijkt er me niets anders op te zitten dan schorsen...
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Toch maar emigreren ?

Postby MBa@NL » MonSep05, 2011 10:13:27 PM

citrofenwick wrote:Dit doet me trouwens een beetje denken aan jullie GT. Die is een tijdje in België geweest en heeft toch nog zijn originele kenteken. Mede vandaar mijn vraag.
Dan lijkt er me niets anders op te zitten dan schorsen...


:o :shock: Weet je ook bij wie?

Of ga je daar van uit op basis van de stikker onder de motorkap?

Overigens schijnt het in Nederland niet onmogelijk zijn om na export een auto weer terug in te voeren op origineel kenteken... al weet ik hier niet het fijne van en ken ik alleen de verhalen dat het moeilijk moet zijn...
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Toch maar emigreren ?

Postby citrofenwick » TueSep06, 2011 10:21:55 AM

Vanwege de sticker inderdaad. Die is identiek aan die van mn GT, en die hebben enkel de autos die de Belgische invoerkeuring ondergaan hebben.

Wellicht (denk ik dus) houden ze de oude kentekens bij.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: Toch maar emigreren ?

Postby AlexanderB » TueSep06, 2011 9:11:50 PM

MBa@NL wrote:Auto opnieuw kenteken schijnt te kunnen maar dit zal niet makkelijk zijn en ook zeker niet zonder grote kosten (denkt aan een herkeuring).

..en bpm. als een auto geregistreerd staat als vernietigd, en je laat m daarna weer op kenteken zetten, betaal je gewoon weer BPM, en krijg je nieuwe platen met een ander kenteken, word gewoon behandeld als een nieuwe/geimporteerde auto.

MBa@NL wrote:Overigens schijnt het in Nederland niet onmogelijk zijn om na export een auto weer terug in te voeren op origineel kenteken...

Terug invoeren kost je in dat geval niet eens bpm omdat die al betaald is de 1e keer dat ie in NL op kenteken stond. of je dezelfde platen dr bij krijgt weet ik niet, ergens klinkt dat sowiso wel logisch. ze houden t toch bij op chassisnummer.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Toch maar emigreren ?

Postby Joost » FriSep09, 2011 12:23:34 AM

klopt auto van peter yd56BB
Heeft in België gereden op naam van Roy
http://kentekens.axclub.nl/index.php?pa ... &ken=13672

Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Re: Toch maar emigreren ?

Postby Rob GT » WedSep14, 2011 3:44:17 PM

Rock's wrote:Jep .... in ons fijne landje heb je ook verzekerigsplicht ...

Ik kan hem volgens mij nog op naam van mijn vrouw zetten en vervolgens schorsen .... :roll: .... dan kost dit overschrijven 10,- en dan die 68,- maakt 78,- ( :roll: krijg ik dan niet weer gezeik met de verzekering als ik hem het voorjaar weer ga verzekeren als de auto op mijn vrouw haar naam staat ?)

Jammer dat ik vorig jaar zo laat was met schorsen .... pas op 2 novembert ... ik kan de 2 maanden w88 ... 25,- aan verzekerkosten en 30,- aan wegenbelasting en hem vervolgens voor de 68,- schorsen .... das dus ook een paar piek duurder dan nu schorsen maar dan kan ik hem nog wel pakken als de zomer eindelijk begint :lol:

Gelukkig is hij in april 15 jaar oud .. en dan valt hij weer in de groep die 23,50 betaald en hem wel gewoon binnen een jaar voor 23,50 kan schorsen.

mogelijk denk je ... wat een zeikerij allemaal, maar ik rij volgens mij nog geen 1000 km per jaar met de Swaf ... en elk jaar betaal je weer dik voor APK, 4 gassentest, Verzekering, schorsing, wegenbelasting ... en nu weer dubbel tarief omdat je hem na 10 maanden weer wil schorsen.


Aad, zolang je getrouwd bent met je vrouw is er niets aan de hand voor je verzekering. Iets met in gemeenschap van goederen e.d.. Maar ook als je samenwoont mag je de auto op naam van je partner zetten, zolang hij/zij maar op hetzelfde adres woont.

1000 km per jaar is trouwens wel heel erg weinig...
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: Toch maar emigreren ?

Postby Rock's » WedSep14, 2011 6:11:28 PM

Ik red het geeneens .... in 2 jaar heeft de swaf 1500 km gereden ... :roll: ..... dat he je nu eenmaal als je kids van 0-tm 4 hebt :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
User avatar
Rock's
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7395
Joined: SatJun14, 2003 4:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel

Re: Toch maar emigreren ?

Postby AlexanderB » WedSep14, 2011 6:15:25 PM

terwijl ie ideaal is voor met kids, gewoon open top rijden met de kinderzitjes achterin, kan je dr prima bij met in en uitstappen, in tegenstelling tot de gemiddelde huismoeder die de deur van de auto gewoon tegen de auto dr naast mikt om bij dr kind te kunnen :lol:
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft


Return to Frustraties

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests