Hallo, ik heb een ax 1.4 tzx te koop waarvan de koppakking sinds gisteren stuk is. Moet door een verhuizing meer dan 100km per dag naar mijn werk rijden en wilde hem niet weg doen, maar nu dus een reden. Ik wil hem niet eerst vervangen en dan verkopen.
Het is een 1.4 tzx uit 1991. Luxe versie, 5 deurs, 5 versnellingen, toerenteller, centrale deurvergrendeling, luxe bekleding en achterbank is er helemaal uit te halen. Hij heeft 154.000km gereden en een APK tot februari 2007. Hij heeft in zijn hele leventje altijd om de 10.000km een beurt gehad en 2 weken geleden een grote beurt!
Ik heb hem 30.000 km geleden gekocht (ruim een jaar geleden) en in al die tijd heb ik 2 problemen gehad. Nu dus de koppakking en 5000km geleden een probleem waarvoor hij 6 weken bij de citroengarage is geweest. Ze konden het niet vinden dus hebben de onstekings- en injectiemodule, de lambdasonde en 1 of andere sensor vervangen, verder hebbben ze alle contacten en zekeringen gereinigd of vervangen. Ze hebben dus 6 weken lang alles zitten na te kijken en uiteindelijk was het een kabelbreuk. Dus hij heeft een hele goede conrolebeurt gehad...
Aangezien hij nu weer bij de garage staat kan ik geen foto maken, maar hij ziet er super uit. Wit met witte bumpertjes en getinte ramen. Ook de bekleding en het dashbord zien er spik en span uit, hij ziet er niet uit alsof hij uit 91 is.
Altijd prima gereden en goedkoop, 1 op 17/18.
Ik wil nu echt een nieuwere auto omdat ik zo'n lange afstanden moet rijden. Dus als je er een nieuwe koppakking in (laat) zet(ten) heb je een superautootje. Wil je nog wat weten of heb je interesse mail dan even naar
nhuismans@hotmail.com. Mijn autootje staat nu in Venlo.