Hoe moet de bedrading van de CV

LET OP: Eigen vragen stel je in Technisch, Interieur, Exterieur, ICE, Elektrisch

Moderator: webmasters

Hoe moet de bedrading van de CV

Postby grietje » TueJun17, 2008 3:37:36 PM

Zie dit schema

Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Henk Bats » MonMay04, 2009 8:35:04 AM

grietje wrote:majamaja hoe zou t bij een 5 deurs zitten i wonder


Achterportieren hebben geen terugmeldkontakt staan gewoon parallel aan de achterklep servo.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
User avatar
Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
 
Posts: 4133
Joined: SatOct09, 2004 3:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Postby Joost » WedJul15, 2009 10:11:31 PM

bijzonder, de kabelboom uit mijn GT had 5deurs voorbereiding parallel op de voorportieren
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Glenn@nl » ThuJul16, 2009 7:15:36 PM

Joost, volgens mij heb je gelijk!

Vanaf de deuren de rode lijn hoort samen te komen op 7, de groene lijn op 5 (en niet zoals nu; linkerdeur groen op 5 & rood op 7, rechterdeur groen op 6 & rood op 8).

Nummer 6 en 8 worden namelijk gebruikt voor de IR ontvanger van de 'afstandsbediening'.
User avatar
Glenn@nl
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3231
Joined: ThuMay19, 2005 4:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Postby grietje » ThuJul16, 2009 8:02:40 PM

Glenn:

Dat is het verschil type 1/type 2.
Mijn schema is van de paarse haynes, dus type 1.

Maaar opzich maakt het verschil wat jij noemt niet uit! Het kan beide.
Joost: voor type 1 bestaan niet eens schema's in de haynes voor 5 deuren...

5 deuren staan alleen bij type 2 en die staan idd parallel aan de achterklep.

In de haynes kan ik geen schema vinden van een eventuele afstandsbediening, maar hier:
http://www.306forum.nl/manuals/1.4/cv_s ... ocking.png

Kan je zien, dat een auto met het zelfde systeem (kiekert control kastje identiek) met wel afstands, dat er daar draadjes dubbel op 1 poort op de hoofdunit zitten.

Denk dat dit dus de signaal draadjes zijn en het maakt niet zoveel uit of je die dubbel doet op 1 poort of verspreid over 2. Alleen met een afstands erbij kom je 1 poort te kort dus móet je iets dubbel doen.

Overigens is dan 9 + 6 voor afstands, niet 6+8.....
Als 8 en 6 signaal draden zijn die beide kanten op kunnen zou 9+8 ook nog wel kunnen, maar 9 is sowieso van de IR van de afstands
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby grietje » ThuJul16, 2009 8:13:53 PM

Glenn@nl wrote:pinnetje 9 wordt volgens de werkplaatshandboeken nooit gebruikt.


Er klopt dus duidelijk ergens iets niet in al die bronnen, off,

het kan op alle manieren ;)

Zoals mijn schema bovenaan werkt het iig wél, en met afstands op pin 9 en 6 zoals mijn link werkt iig ook.

Dus misschien kan het allemaal gewoon wel, unit is ook niets meer dan een relais, dat kan ook meerdere kanten op?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby grietje » ThuJul16, 2009 8:58:09 PM

glenn,

het getekende schema is voor autos zonder afstands.
Wil je er een (fabrieks affe, dus niet de radio controlled, die is plug and play) afstands op hebben of whatever, dan moet je 5 of 6 en 7 of 8 daarop aansluiten, dan moet dat werken. Je kan dan die al aangesloten laten zitten en de afstands draad dubbel doen, of je verplaats die draden naar 1 v/d 2 pinnen en doet de afstands op de dan vrij gemaakte pin...

Ik snap alleen die pin 9 niet. Maar die heeft een AX toch nooit, dus maakt niet uit.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM


Return to Technische/Technical F.A.Q. (eerder gestelde vragen met antwoorden!)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron