Monopoint injectiesysteem

LET OP: Eigen vragen stel je in Technisch, Interieur, Exterieur, ICE, Elektrisch

Moderator: webmasters

Postby kevin.broke » TueMar08, 2005 10:45:57 AM

is er nog iemand die van plan is om te kijken wat het 1.8 injectiehuis gaat doen? hij is wel weer 6mm groter dan die van een 1.4...

dan weet ik wat ik kan verwachten als ik er een koop nl. :twisted:
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby Sander » TueMar08, 2005 11:44:29 AM

Wat hebben jullie precies verwisseld. De dingen die moeten zijn
1 injectiehuis
2 spruitstuk
3 computer

Wat je daarna nog kan doen is de injectorweerstand (dat witte dingetje onder je computer verwisselen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby CitRoel » TueMar08, 2005 1:22:02 PM

Ik heb het hele spul... dus ook de weerstand van een 1.4 (of reageerde je niet op mijn vraag??)
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 518
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Postby Perconte » TueMar08, 2005 3:52:32 PM

Als ik een goedkope computer en injectie carb kan vinden dan ga ik het proberen. Maar het moet niet te duur worden want anders w8 ik gewoon tot ik een mooi 1.6 moterblok vind.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 219
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep

Postby kevin.broke » TueMar08, 2005 7:13:17 PM

Hmm.. wat wel grappig is: Ik kan plotseling doortrekken tot > 7000 tpm... geen toerenbegrenzing meer, weet niet waarom, auto is er alleen maar gaarder op geworden nl...
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby Sander » ThuMar10, 2005 3:18:07 PM

Toerenbegrenzer weg :S. Dat klopt niet van een 1.4 ligt die ook gewoon op de 6800.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Perconte » ThuMar10, 2005 3:33:56 PM

ik dacht dat de mijne tot 6750 ging :) maarja 6800 zou ook goed kunnen.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.
Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 219
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep

Postby CitRoel » WedApr20, 2005 7:35:47 AM

Sander wrote:Toerenbegrenzer weg :S. Dat klopt niet van een 1.4 ligt die ook gewoon op de 6800.


Hmmm vreemd, het heb juist het idee dat met m'n ombouw de toerenbegrenzer nu rond de 6200 zit. Het kan natuurlijk ook de afwijking van m'n (BX) toerenteller zijn.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 518
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Postby blueice » FriMay13, 2005 5:08:58 PM

Hello,
This thread looks very interesting but I am not able to understand everything you are saying. Does anyone speak english who could perhaps translate?

I have a 1.1i Marelli G6.11 injection peugeot 205 and you seem to be talking about using the 1.4 injection unit - does this work?

Add me on MSN if you speak english and dutch!

Thanks,
Henry
(sorry I can't speak the language)
blueice
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: FriMay13, 2005 5:01:12 PM

Postby Saxo.VTS.16v » FriMay13, 2005 8:40:44 PM

Iemand een idee van de diameters van de gaskleppen?
Op de 306 en (BX dacht ik) is een 1.6 motor met monopoint geleverd. Misschien ook leuk als dat zou passen.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 353
Joined: TueMay11, 2004 10:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs

Postby CitRoel » SatMay14, 2005 9:00:57 AM

Is dat niet een XU motor? De BX 19 TZI van m'n moeder is ook monopoint, maar dat gaat nooit passen.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 518
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Postby Saxo.VTS.16v » SatMay14, 2005 9:42:50 AM

Misschien wel alleen de monopoint gasklep?
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 353
Joined: TueMay11, 2004 10:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs

Postby Sander » SatMay14, 2005 11:22:07 AM

blueice wrote:Hello,
This thread looks very interesting but I am not able to understand everything you are saying. Does anyone speak english who could perhaps translate?

I have a 1.1i Marelli G6.11 injection peugeot 205 and you seem to be talking about using the 1.4 injection unit - does this work?

Add me on MSN if you speak english and dutch!

Thanks,
Henry
(sorry I can't speak the language)


With the magneti unit it's somewhat difficult because there is'n, at least as far as I know, a 1.4 TU engine with a magneti monopoint injection system. What you could do. Is swap your intake manifold with the one of a 1.4 engine. I've tested this once and the result was suprisingly good.

The 1.1 intake manifold has a very bad flow, the 1.4 is much better.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby blueice » SunMay15, 2005 5:03:31 PM

With the magneti unit it's somewhat difficult because there is'n, at least as far as I know, a 1.4 TU engine with a magneti monopoint injection system. What you could do. Is swap your intake manifold with the one of a 1.4 engine. I've tested this once and the result was suprisingly good.

The 1.1 intake manifold has a very bad flow, the 1.4 is much better.


Thanks for that! 8)
blueice
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: FriMay13, 2005 5:01:12 PM

Postby CitRoel » WedMay25, 2005 4:25:55 PM

Ik vond na het verwisselen van m'n injectiehuis dat ie wat sloom op het gas reageerde, dus ik heb de 1.1 ECU erweer aangehangen. Dat loopt een stuk beter, hij remt ook weer lekker hard op de motor. Het enige nadeel is nu dat, bij een koude start, hij 2000 toeren loopt, met warme motor is het perfect 800 ? 900. Met de 1.4 ECU loopt ie gewoon netjes koud.
Is het een idee om ringetjes van ca 2 mm achter de stappenmotor te leggen zodat ie de gasklep wat minder ver optilt?
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 518
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Postby Sander » WedMay25, 2005 4:46:43 PM

al geprobeert dat werkt niet. Je kan proberen om de injector om te wissellen en de 1.4 ecu weer terug te zetten.

Heb je ook de injectieweerstand gewisseld dat is dat witte ding wat onder je ecu zit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby CitRoel » WedMay25, 2005 5:08:22 PM

Ja, de injectorweerstand had ik al eerder uit een ZX gehaald. Aan de stappenmotor kan je niks afstellen h??
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 518
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Postby Sander » WedMay25, 2005 6:38:13 PM

Nee die wordt dan gewoon weer keurig teruggeregeld door de ecu. Heb ik ook al geprobeert
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Tick's » SunJun05, 2005 6:45:07 PM

Ik heb die stappenmotor gewoon losgekoppeld.. dat ding maakte m'n gasreactie verrot (een groot aan/uit effect en hoooog toerental). Doet het nu wel iets beter hoor...
Tick's
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 12
Joined: WedApr13, 2005 9:27:43 AM
Location: Alkmaar

Postby CitRoel » MonJun06, 2005 9:37:45 AM

Dan heb je dus helamaal geen injectie effect meer... ik kan me niet voorstellen dat dit lekker loopt.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 518
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

PreviousNext

Return to Technische/Technical F.A.Q. (eerder gestelde vragen met antwoorden!)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron