Monopoint injectiesysteem

LET OP: Eigen vragen stel je in Technisch, Interieur, Exterieur, ICE, Elektrisch

Moderator: webmasters

Postby Bixie » MonSep05, 2005 1:36:14 PM

Onze GTinj hield er plotseling mee op. De motormanagement gaf al een paar keer een motorregelingstoring door van de potentiometer-sensor maar ik bleef uitstellen een ander injectiehuis te halen van de sloop.
De AX wilde niet meer starten en op contact tikte er iets continue in het injecthuis...geen idee wat het is, waarschijnlijk de stappenmotor.
Gelukkig had ik mazzel afgelopen zaterdag. Van een zeer strakke BX 1.4i Cannes (dealer onderhouden en alles keurig schoon onder de motorkap) kon ik het volledige injectiehuis demonteren en nam meteen alle bekabeling en stekkers mee...
De prijs viel erg mee....slechts 20 euro voor alles. Ik heb het injectiehuis geheel schoongemaakt met wasbenzine en volgende week ga ik hem inbouwen. Prijzen op de sloperij vallen dus enorm mee.

Wat me wel opviel was dat het injectiehuis 100% identiek was aan die in mijn AX echter dat die in mijn AX met inbusbouten vast zit en die van de BX met torque bouten!!
Let er dus op als je naar de sloop gaat voor zo'n huis....neem ook een torque setje mee!!

Groetjes

Harry.
Citrofilus Totallus
User avatar
Bixie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 114
Joined: ThuJul22, 2004 1:15:46 PM
Location: Emmen

Postby kreazyV8wuppo » SunNov20, 2005 7:07:57 PM

Voor je nou weer een slecht lopende monopoint injectie gaat vervangen moet je dit eens controleren.

demonteer de buis tussen injectiehuis en luchtfilter.
je ziet dan een 4kant goudkleurig dekseltje wat vast zit met 4 schroefjes.

demonteer dat dekseltje.
je ziet dan een rubber membraampje met een stalen revetachting binnenring.

controleer of dat rubber niet hard is.
is het hard moet je dat vervangen door een zacht exemplaar.

als dat membraam hard is loopt je tuut namelijk ook beroerd.
start slecht en zuipt vaan als een olifant die aan de drank is.

greets van wupke:die zo menig monopointje weer lekker liet lopen. :wink:
kreazyV8wuppo
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 14
Joined: SatNov05, 2005 2:55:35 AM

Alle voordelen op een rijtje

Postby ScorpionAX » ThuDec15, 2005 11:25:15 AM

Zou iemand alle voor en nadelen op een rijtje willen zetten voor het aanbrengen van een volledig 1.4 injectiesysteem op een 1.1 motor.

Alvast bedankt
ScorpionAX
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: SunOct09, 2005 10:15:25 AM

Re: Alle voordelen op een rijtje

Postby Joost » ThuDec15, 2005 11:45:08 AM

ScorpionAX wrote:Zou iemand alle voor en nadelen op een rijtje willen zetten voor het aanbrengen van een volledig 1.4 injectiesysteem op een 1.1 motor.

Alvast bedankt




tip lees dit topic even door http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=2149
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Heb ik al door gelezen

Postby ScorpionAX » ThuDec15, 2005 3:20:16 PM

Dit heb ik al door gelezen maar ik wil gewoon van mensen een lijstje met hun voordelen en hun nadelen, dus niet af en toe een voordeel en niet af en toe een nadeel.

Zo kunnen nieuwe Forum gebruikers zien of zij het willen gaan doen of niet.
Nieuwe gebruikers zoals ik!! Lijkt mij makkelijker.

Ik weet dat het meer vermogen op levert, maar is het inbouwen te doen, waar moet je op letten, wat zijn de moeilijkheden, is het alleen te doen???

En als mensen het van plan zijn te doen kan er misschien een how to van gemaakt worden bijvoorbeeld!!!

Groeten
ScorpionAX
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 2
Joined: SunOct09, 2005 10:15:25 AM

Re: Heb ik al door gelezen

Postby kevin.broke » ThuDec15, 2005 7:34:56 PM

ScorpionAX wrote:Dit heb ik al door gelezen maar ik wil gewoon van mensen een lijstje met hun voordelen en hun nadelen, dus niet af en toe een voordeel en niet af en toe een nadeel.

Zo kunnen nieuwe Forum gebruikers zien of zij het willen gaan doen of niet.
Nieuwe gebruikers zoals ik!! Lijkt mij makkelijker.

Ik weet dat het meer vermogen op levert, maar is het inbouwen te doen, waar moet je op letten, wat zijn de moeilijkheden, is het alleen te doen???

En als mensen het van plan zijn te doen kan er misschien een how to van gemaakt worden bijvoorbeeld!!!

Groeten


nadelen? er zijn geen nadelen. zolang je het spruitstuk en de ECU ook maar meeneemt :D
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby Sander » ThuDec15, 2005 8:47:01 PM

Als je een bosch systeem hebt is het heel simpel voor magnetti werkt het niet. Je kan dan enkel het spruitstuk over zetten.

Voordelen meer vermogen, bij gelijk rijgedrag lager brandstofverbruik.

Nadelen..............

Het is in je eentje heel goed te doen, stelt helemaal niet zoveel voor.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby pcrodent » ThuDec15, 2005 9:44:00 PM

De howto komt zodra ik foto's heb gemaakt als het er bij mij in gaat. De tekst zwerft al ergens op het forum, zoekwoorden "onmundig" en "vastbeert" dan vind je 'm wel. Staat in Gezocht volgens mij.
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby dataprog » ThuApr13, 2006 2:13:25 PM

Sander wrote:Als je een bosch systeem hebt is het heel simpel voor magnetti werkt het niet. Je kan dan enkel het spruitstuk over zetten.

Voordelen meer vermogen, bij gelijk rijgedrag lager brandstofverbruik.

Nadelen..............

Het is in je eentje heel goed te doen, stelt helemaal niet zoveel voor.


Ik heb een 1.4 injectie systeem aangeschaft...maar helaas past hij niet.
Ik heb een ander systeem...maar volgens mij geef jij mij nu het antwoord...ik denk wel dat ik dat systeem heb....mijn stekker is in ieder geval een stuk groter. Dus ik heb hier niks aan? Of zijn er nog opties?
:arrow: Ik rij een AX uit 1995 :wink:
dataprog
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden

Postby Drake » ThuApr13, 2006 2:55:38 PM

waarschijnlijk heb je bosch systeem gekocht, maar jouw ax zal 100% zeker een magnetti systeem hebben.
User avatar
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 6247
Joined: MonApr25, 2005 12:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Postby dataprog » ThuApr13, 2006 2:57:46 PM

Drake wrote:waarschijnlijk heb je bosch systeem gekocht, maar jouw AX zal 100% zeker een magnetti systeem hebben.


Dat klopt inderdaad!
Dus dan maar alleen mijn inlaat spruitstuk vervangen?
En de rest maar weer verpatsen?
dataprog
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden

Postby Sander » ThuApr13, 2006 5:07:38 PM

precies. Inlaatspruitstuk lijkt trouwens niet te passen met de aansluiting naar het iinjectiehuis maar het werkt wel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby dataprog » ThuApr13, 2006 6:02:23 PM

Sander wrote:precies. Inlaatspruitstuk lijkt trouwens niet te passen met de aansluiting naar het iinjectiehuis maar het werkt wel.


Mmmm, dat klinkt nou niet echt om te zeggen fijn...lijkt niet te passen..maar werkt wel...betekend dit dat ie er maar half op hangt ofzow?? :wink:
dataprog
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden

Postby Sander » FriApr14, 2006 8:34:36 AM

hahaha nee dat betekent dat het gat van je injectiehuis kleiner is als het gat wat er in het inlaatspruitstuk zit ook heeft het injectiehuis een klein zijkanaaltje wat nu raar zit. Maar de boel zal niet makkelijk uit elkaar donderen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby dataprog » FriApr14, 2006 8:37:15 AM

Sander wrote:hahaha nee dat betekent dat het gat van je injectiehuis kleiner is als het gat wat er in het inlaatspruitstuk zit ook heeft het injectiehuis een klein zijkanaaltje wat nu raar zit. Maar de boel zal niet makkelijk uit elkaar donderen


Toch blijft het jammer...ik wil geen half werk doen eigenlijk..en dit klinkt nou niet optimaal :wink: Zijn echt geen andere injectiesystemen ofzow :?:
dataprog
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 102
Joined: MonMar13, 2006 4:52:30 PM
Location: Woerden

Postby Sander » FriApr14, 2006 8:41:31 AM

naja je kan er een multipoint van maken maar dan heb je wel even werk :D Voor de rest is het voor zover ik weet niet mogelijk om een ander passend injectiehuis te gebruiken. Zou je even moeten kijken of je alles om kan zetten gaskleppotmeter en stationair regeling.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
User avatar
Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 4706
Joined: ThuJun12, 2003 1:19:56 PM
Location: Perth OZ

Postby Pixels66 » ThuNov09, 2006 6:14:52 PM

er zijn 2 types bosch. Als ik deze op mijn auto zet met kabelboom, maakt het niet uit welk soort ik gebruik? Je hebt 1 soort met kleine, en 1 soort met grote stekker, welke is welke?

groetjes Sander
Pixels66
AX Master
AX Master
 
Posts: 1639
Joined: TueJun13, 2006 10:50:05 PM
Location: Rijswijk

Postby lexie » MonJan15, 2007 6:14:30 PM

Jah ik heb van Terror_mark het 1.4 injectie systeem overgekocht!!

Hij zit erin en hij is super fel! een vriend van mij Opel Astra 1.4 trek ik er nu uit!! :lol:
haha

Voordelen:
Hij is veel feller!
Je kunt alles goed schoonmaken!
je hecht nog meer waarde aan je autotje! :P
De motor maakt een mooier geluid! net een Race motor!

Nadelen/opmerkingen:
Let op dat je alles goed merkt zodat je weet waar alles heeft gezeten!
Aanschaf van het injectie systeem is moeilijk te vinden mij heeft het 75 euro's gekocht! echt de moeite waard!
maar let wel op dat je het goede injectie systeem hebt!
Je hebt echt alles nodig!
Injectiehuis /injectie weerstand /Ecucomputer /pruitstuk!!
Vergeet Het injectie weerstand echt niet!! is ook belangrijk! zit onder de Computer!

Mijn conclusie is! dat ik het de moeite waard vind!!

Dus als je het injectie systeem kunt vinden!! Doen!!! :wink:

Grz Lex
lexie
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 117
Joined: SunNov05, 2006 7:28:09 PM
Location: Etten-Leur

Postby djverhulst » MonJan15, 2007 6:41:38 PM

lexie wrote:Jah ik heb van Terror_mark het 1.4 injectie systeem overgekocht!!

Hij zit erin en hij is super fel! een vriend van mij Opel Astra 1.4 trek ik er nu uit!! :lol:
haha

Voordelen:
Hij is veel feller!
Je kunt alles goed schoonmaken!
je hecht nog meer waarde aan je autotje! :P
De motor maakt een mooier geluid! net een Race motor!

Nadelen/opmerkingen:
Let op dat je alles goed merkt zodat je weet waar alles heeft gezeten!
Aanschaf van het injectie systeem is moeilijk te vinden mij heeft het 75 euro's gekocht! echt de moeite waard!
maar let wel op dat je het goede injectie systeem hebt!
Je hebt echt alles nodig!
Injectiehuis /injectie weerstand /Ecucomputer /pruitstuk!!
Vergeet Het injectie weerstand echt niet!! is ook belangrijk! zit onder de Computer!

Mijn conclusie is! dat ik het de moeite waard vind!!

Dus als je het injectie systeem kunt vinden!! Doen!!! :wink:

Grz Lex


jammer dat je geen plaatjes heb gemaakt van het geheel
dan is het makkelijker zoeken
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
djverhulst
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 56
Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
Location: Almelo

Postby pcrodent » MonJan15, 2007 6:43:38 PM

Fijn dat het is gelukt!

Aanvullinkje: bij type 1's zit de weerstand soms tegen het zijscherm gebout. En die Astra's 1.4 zou je volgens carbase ook met een standaard 1.1 moeten kunnen hebben ;)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

PreviousNext

Return to Technische/Technical F.A.Q. (eerder gestelde vragen met antwoorden!)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron