Origineel zit er een valeo in en deze zijn zeker niet slecht. Ze ontkoppelen zacht en rijden fijn. Prima voor een 1.1.
Voor sportiever rijden steken wij meestal LUK. Deze houden (naar onze ervaring) afraggen langer vol en verdragen meer.
Ik had vorig jaar een Bölk maar na enkele maanden is die gebroken. Op een 1.1 blijft het vermoedelijk (langer) heel. Bij mij zat het op een GTI.
Als je weinig ervaring hebt met dat soort dingen zou ik er voor de eerste keer wel een dag of een weekendje voor uittrekken. Op een brug kan je het met ervaring wel in een uurtje of 2-3.
Bestellijstje:
2 bakkeerringen
2 liter bakolie (ik denk dat er 1.9 in moet)
koppelingsset
krukaskeerring als je dat wenst
In een notendop to-do
- naafmoeren lossen voor je begint zodat de assen er uit kunnen
- luchtfiltersysteem en batterij verwijderen
- startmotor losmaken
- achteruitrijsensor en massakabel losmaken van bak
- schakelstangen los (best met sleuteltje van 10 op het stelsysteem)
- fusees lossen en assen verwijderen
- achterste motorsteun en steun onder batterij
- bouten bak-motor los met imbus
ik vergeet wel nog eea maar het geeft al een idee
AX-kopen is verslavend.