Hoelang zonder APK?

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

Hoelang zonder APK?

Postby grietje » SunJul08, 2007 6:03:33 PM

Hoelang mag een auto zonder apk staan?

Even ter informatie, het gaat om de TRS, die al 2 maanden geen apk meer heeft.
Hij is 3 keer al afgekeurd, wel elke keer op kleine flut dingen
Laatste keer afkeur is 2 weken terug,

Alle kleine dingen van die keer zijn verholpen behalve de handrem, die lukt voorlopig ook niet, dus hoelang heb ik daar nu voor?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby pcrodent » SunJul08, 2007 7:53:23 PM

Niet. De vraag is, hoe lang duurt het (gemiddeld) voor je er een bon voor krijgt... :)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby TTF » SunJul08, 2007 10:19:21 PM

idd, en de rdw checkt automatisch of je geen apk hebt.. als je pech hebt.. kun je je eerste bon al verwachten.. maar als je geluk hebt kun je ook maanden zonder apk rond rijden..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroen Ax 1.6 gti 92'


Image Image
User avatar
TTF
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5416
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Postby TwoTone » SunJul08, 2007 11:51:17 PM

Soms heb je mazzel.. soms niet ;)
Kennis van me rijdt al 25 maanden zonder apk... geen bon :?
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
User avatar
TwoTone
AX Master
AX Master
 
Posts: 1506
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Postby Tijmen » MonJul09, 2007 10:41:42 AM

TTF wrote:idd, en de rdw checkt automatisch of je geen apk hebt.. als je pech hebt.. kun je je eerste bon al verwachten.. maar als je geluk hebt kun je ook maanden zonder apk rond rijden..


sjips.... dacht dat je alleen een bon kreeg als je er mee rijd. Nog steeds geen bon voor de sport mogen ontvangen, die staat ook nog steeds zonder apk. :roll:
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby Lucske » TueJul10, 2007 11:25:55 AM

Klopt inderdaad helemaal wat hierboven staat. De enige manier om geen bon te krijgen is de auto te laten schorsen op het Postkantoor.

Dus dit zou ik maar heel snel gaan doen, want die boete is geloof ik 95 euro.

Beetje jammer, aangezien je een auto van ouder dan 15 jaar voor weinig kunt laten schorsen, 22/23 euro. Je bent dan ook niet meer verplicht om 'm te verzekeren, dus dat kan ook al geld schelen. Mag dan niet op de openbare weg geparkeerd zijn officieel.
Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 230
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Postby AXClub » TueJul10, 2007 11:32:06 AM

overigens schors je voor 3maanden,
haal je m binnen die 3 maanden weer UIT de schorsing, dan moet je je wegenbelasting met terugwerkende kracht betalen en volgens mij zat er dan ook nog een boete bedrag op
User avatar
AXClub
Total admin
Total admin
 
Posts: 538
Joined: SatJun07, 2003 2:04:50 PM

Postby grietje » TueJul10, 2007 2:09:48 PM

Lucske wrote:Klopt inderdaad helemaal wat hierboven staat. De enige manier om geen bon te krijgen is de auto te laten schorsen op het Postkantoor.

Dus dit zou ik maar heel snel gaan doen, want die boete is geloof ik 95 euro.

Beetje jammer, aangezien je een auto van ouder dan 15 jaar voor weinig kunt laten schorsen, 22/23 euro. Je bent dan ook niet meer verplicht om 'm te verzekeren, dus dat kan ook al geld schelen. Mag dan niet op de openbare weg geparkeerd zijn officieel.


Nee maar dat is dus lastig, want hij kan bijna niet anders dan op de openbare weg staan, en ik wil de APK natuurlijk gewoon halen, hij zal toch weer weg uit zeeland moeten. Maar het is toch onzin als hij helemaal niet zonder apk mag leven? Ik bedoel, je moet toch even de tijd hebben om hem te maken als ie afgekeurd is?

Ik ga zaterdag de rem wel maken en keur hem die week erna wel, als het goed is komt ie er nu doorheen. Niet-over-na-gedachte RDW, ze zijn onmogelijk met hun regels afentoe.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby pcrodent » TueJul10, 2007 5:10:33 PM

AXClub wrote:overigens schors je voor 3maanden,
haal je m binnen die 3 maanden weer UIT de schorsing, dan moet je je wegenbelasting met terugwerkende kracht betalen en volgens mij zat er dan ook nog een boete bedrag op


Niet als je 'm overschrijft. Dan wordt ie "ontschorst". Dus eerst op naam van een vriend zetten & dan weer terug: geen belasting & geen boete.

Volgens mij :)
Kijk uit, een Cactussssss
User avatar
pcrodent
Moderator
Moderator
 
Posts: 5117
Joined: SatJun26, 2004 4:53:29 PM

Postby Browny » TueJul10, 2007 5:14:19 PM

Ik heb dit pas ook nagevraagd voor de zwarte GT, er wordt steekproefgewijs gecontroleerd inderdaad, sommige mensen hebben zelfs na 3 dagen al een boete gehad kon de rdw-dame me vertellen. Je bent trouwens ook onverzekerd!!!! Let op hiermee, met een geschorste auto mag je wel naar het keurstation rijden, met een auto waarvan de apk is verlopen niet! Wanneer je een ongeluk(je) veroorzaakt zal de verzekering nooi uitkeren, die hebben dan genoeg reden om hun geld in hun zak te houden.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Lucske » TueJul10, 2007 10:26:33 PM

AXClub wrote:overigens schors je voor 3maanden,
haal je m binnen die 3 maanden weer UIT de schorsing, dan moet je je wegenbelasting met terugwerkende kracht betalen en volgens mij zat er dan ook nog een boete bedrag op


Dat kan ik op de site van de RDW niet terugvinden iig. Je betaalt alleen een hoop geld als je een auto voor de 2e keer binnen 1 jaar wilt schorsen.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/een_schorsing_aanmelden_en_afmelden.htm
Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 230
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Postby Tijmen » TueJul24, 2007 7:45:45 PM

Ik zal iedereen uit de droom helpen: de bekeuring is binnen. @@#@%@$@#!^@%$ 75 fokking euries.

Registercontrole van de RDW, dus zonder dat ik met de sport heb gereden. Voordat ze het hebben geconstateerd heeft wel ruim een maand geduurd trouwens.
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby grietje » TueJul24, 2007 7:55:31 PM

-Henry- wrote:Ik zal iedereen uit de droom helpen: de bekeuring is binnen. @@#@%@$@#!^@%$ 75 fokking euries.

Registercontrole van de RDW, dus zonder dat ik met de sport heb gereden. Voordat ze het hebben geconstateerd heeft wel ruim een maand geduurd trouwens.


Ik heb nog geen boete en de grijze heeft APK nu..

MAAR,

ik heb hem in die 3 maanden wel 4x laten keuren! Dus miss zijn de regels dan anders.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Rob GT » TueJul24, 2007 8:58:28 PM

Browny wrote:Ik heb dit pas ook nagevraagd voor de zwarte GT, er wordt steekproefgewijs gecontroleerd inderdaad, sommige mensen hebben zelfs na 3 dagen al een boete gehad kon de rdw-dame me vertellen. Je bent trouwens ook onverzekerd!!!! Let op hiermee, met een geschorste auto mag je wel naar het keurstation rijden, met een auto waarvan de apk is verlopen niet! Wanneer je een ongeluk(je) veroorzaakt zal de verzekering nooi uitkeren, die hebben dan genoeg reden om hun geld in hun zak te houden.


Is alleen zo wanneer blijkt dat het ongeluk te wijten was aan een mankement dat bij de keuring naar voren was gekomen.

grietje wrote:Ik heb nog geen boete en de grijze heeft APK nu..

MAAR,

ik heb hem in die 3 maanden wel 4x laten keuren! Dus miss zijn de regels dan anders.


Hoe moeten zij dat nou weten?
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Postby grietje » TueJul24, 2007 10:33:27 PM

Rob GT wrote:
grietje wrote:ik heb hem in die 3 maanden wel 4x laten keuren! Dus miss zijn de regels dan anders.


Hoe moeten zij dat nou weten?


Wie, RDW of jullie als club?

RDW, nou duhu, als ie afgekeurd word moeten ze de keuring alsnog wel ' afmelden' . Dus de RDW weet dondersgoed wat je ermee doet. En volgens mij, krijg je 2 weken na afkeur om hem te herkeuren.

En zij in de zin van jullie, nou, dat vertel ik net en het staat ook in mn wie=wie ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Postby Tijmen » TueJul24, 2007 10:33:49 PM

ehm... als de auto officieel gekeurd wordt, wordt ie ook afgemeld als ie er niet doorheen komt toch?

Niet dat dat volgens mij uitmaakt, geen apk is geen apk voor die lui.
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby kevin.broke » WedJul25, 2007 2:28:30 AM

Browny wrote:Ik heb dit pas ook nagevraagd voor de zwarte GT, er wordt steekproefgewijs gecontroleerd inderdaad, sommige mensen hebben zelfs na 3 dagen al een boete gehad kon de rdw-dame me vertellen. Je bent trouwens ook onverzekerd!!!! Let op hiermee, met een geschorste auto mag je wel naar het keurstation rijden, met een auto waarvan de apk is verlopen niet! Wanneer je een ongeluk(je) veroorzaakt zal de verzekering nooi uitkeren, die hebben dan genoeg reden om hun geld in hun zak te houden.


Dit is onzin. Als je geen APK hebt ben je gewoon verzekerd mits je kan aantonen dat je schade niet veroorzaakt is door gebreken die bij een APK aan het licht gekomen zouden zijn. Ken iemand die er op die manier ondanks een al 9 jaar verlopen APK nog onderuit is gekomen (ongeluk was zijn fout, maar met de auto was niks mis behalve een beest van een uitstoot). Meestal is dat wel mogelijk (een carrosserie die in twee stukken breekt valt wel op, evenals ontbrekende remmen enz.) Ze doen dan wel moeilijk maar zijn tot uitkeren verplicht.
Hetzelfde geldt wanneer je gepakt wordt met een andere motor die je bijv. 10 pk vermogen oplevert of zelfs vermogen vermindert (Een 95 pk AX GTI voorzien van een 90 pk 1.6-blok is in principe niet verzekerd.. maar daar zal men de verzekering wel toe dwingen.)
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby Rob GT » WedJul25, 2007 7:16:17 PM

-Henry- wrote:ehm... als de auto officieel gekeurd wordt, wordt ie ook afgemeld als ie er niet doorheen komt toch?

Niet dat dat volgens mij uitmaakt, geen apk is geen apk voor die lui.


Nah, ik dacht idd dat ie verder niet werd afgemeld omdat je vaak binnen zoveel tijd gewoon terug kunt komen. En ik dacht dat afmelden ook geld kostte? Wat heeft afmelden voor zin als ie toch wordt afgekeurd??

:oops:

Maar goed, dan heb ik niks gezegd :wink:
Image
User avatar
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2983
Joined: ThuJun12, 2003 3:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Postby Tijmen » WedJul25, 2007 7:22:04 PM

afmelden kost (bij de plaatselijke garage hier) 12 euro. Zouden ze dat niet verplicht zijn?
AX GTI '91
User avatar
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2774
Joined: ThuJun22, 2006 8:48:06 AM
Location: DD

Postby grietje » WedJul25, 2007 7:36:48 PM

Rob GT wrote:Nah, ik dacht idd dat ie verder niet werd afgemeld omdat je vaak binnen zoveel tijd gewoon terug kunt komen. En ik dacht dat afmelden ook geld kostte? Wat heeft afmelden voor zin als ie toch wordt afgekeurd??


Afmelden koste bij toyota 7 euro.
Maar het afmelden als ie afgekeurd word heeft dus als nut dat je die boete niet krijgt ;) Tenzij je binnen die bepaalde tijd terug komt zullen ze hem wel gewoon afmelden.

Ik heb het bij toyota ook gedaan hoor, wassie afgekeurd, maar niet afgemeld (24 euro afgerekend voor APK), ik naar huis gereden en volgende dag terug gegaan en toen is ie goedgekeurd en afgemeld (7 euro afgerekend)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Next

Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests