ook al afgekeurd

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

ook al afgekeurd

Postby JWB » ThuSep06, 2007 12:17:06 PM

Vanochtend met mn axje naar de garage geweest voor de keuring. En helaas afgekeurd. E
r moet een nieuwe einddemper op. Remslangen moeten vervangen worden, en dat scheen lastig te gaan aan de achterkant volgens de garage omdat hij er niet goed bij kan komen. Handrem links achter duwde je hem zo doorheen, er bleek een palletje om hem af te stellen afgebroken te zijn. Maar we vervangen meteen de hele rem omdat deze ook aan de versleten kant was. En mn koplamp aan de bestuurderszijde bleek net iets te laag te zitten.
Dat viel vies tegen dus, had nog wel de hoop dat ze er met een nieuwe uitlaat nog wel doorheen zou komen, maar mooi niet dus.
Morgen kan ik haar weer ophalen, maar ga zo nog even kijken als ik er toch langs rij (op mn fiets) naar mn werk. Toch even kijken hoe ze er bij staat.
JWB
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 70
Joined: ThuJul05, 2007 9:19:48 PM
Location: Amsterdam

Postby kevin.broke » ThuSep06, 2007 1:18:00 PM

als je zoveel werk achter hebt zou ik even de achteras los halen. dan kan je alles prima vastpakken nl.
kevin.broke
AX Spaster Mammer
 
Posts: 10133
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Postby JWB » ThuSep06, 2007 3:07:07 PM

kevin.broke wrote:als je zoveel werk achter hebt zou ik even de achteras los halen. dan kan je alles prima vastpakken nl.


Heeft hij ook gedaan, alleen had hij erg veel moeite om die weer vast te krijgen aan het chassis. De bouten waarmee de achteras aan het chassis zit grijpen in een twee moeren en die lagen blijkbaar los. Ik ben net nog even wezen kijken en het zweet stond hem letterlijk op het voorhoofd.
Al met al kost het me nu behoorlijk wat geld, maar ik ben wel blij als mn axje straks weer goed rond rijdt.
JWB
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 70
Joined: ThuJul05, 2007 9:19:48 PM
Location: Amsterdam

Postby q01z » ThuSep06, 2007 7:35:18 PM

dat die moeren losliggen dat klopt idd;

onder de achterbank en achterbakbekleding zitten 4 rechthoekige plastic doppen, daaronder zitten de moeren van de achteras..
in je eentje is dat niet echt heel makkelijk te doen
Image
User avatar
q01z
Total admin
Total admin
 
Posts: 24271
Joined: WedApr07, 2004 7:58:52 PM
Location: Kapelle

Postby JWB » MonSep10, 2007 9:10:32 PM

Zo, uiteindelijk alles gerepareerd. Koste wel behoorlijk, misschien wel teveel. Maar ben erg blij dat ze weer een jaar APK heeft en niet naar de sloop hoeft.
Uiteindelijk nieuwe tussenpijp, einddemper, remslangen en achterremmen.
Image
JWB
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 70
Joined: ThuJul05, 2007 9:19:48 PM
Location: Amsterdam


Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests

cron