2x ongeluk en dan?

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

2x ongeluk en dan?

Postby Holländer » MonDec24, 2007 3:52:06 PM

hallo,

mijn ax heeft ondertussen 2x een ongeluk gehad. de eerste keer is die van achter aangereden door een bestelauto. De bumper hangt wat scheef, lampen zijn nog goed, kofferbak is een beetje ingedeukt, klep sluit nog goed, maar in 1 van de draagbalken zit nu een knik...

de 2e keer is een stageloper met de auto de sloot ingedoken. Opzich geen harde klap. Voor bumper ook beetje scheef (leuk gezicht zo'n auto :? ) zitten goede nieuwe lampen in (ook goed afgesteld) nieuwe richtingaanwijzers. Aan het frame is geloof ik niets verbogen, alleen de radiateurd (ventilator draait weer) en het hele voorste stuk is een beetje krom...

De auto hoeft gelukkig nog niet voor de keuring, maar moet ik alvast naar een andere omkijken,? of gaat die zo door de keuring?

en moet ik de ax ook ergens anders laten keuren voordat ik er na een ongeluk weer de weg mee op mag???

alvast bedankt

Mark
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby Browny » MonDec24, 2007 3:56:06 PM

je hoeft hem niet extra te laten keuren.
Het voorste deel van de ax kan niet zoveel hebben, en ik rijd ook al jaren met een herstelde voorkant rond. Het is niet zo stevig, maar daardoor ook weer heel goed te repareren.
Behandel het echter wel goed tegen roest.
Ik durf wel te zeggen dat het voorkantje van m'n rode ax nu langer meegaat dan voor het ongeluk.

Achter klinkt wat ernstiger, maar je komt er vast mee door de apk.
Je kan hem eens laten uitlijnen, dan komen ze er wel achter als er iets niet lekker meer is.
User avatar
Browny
Total admin
Total admin
 
Posts: 11195
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Postby Holländer » MonDec24, 2007 6:00:43 PM

Om de schade te laten vaststellen ben ik wel naar een erkend schadebedrijf geweest. Die mensen zeiden dat het niet gevaarlijk was, en dat ik er zonder problemen mee verder kon rijden...

opzich moet dit dus wel goed zitten.
maar hoe zit dat met de APK? ik weet wat ze ongeveer testen, maar testen ze ook op het frame en de draagbalken???
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Postby ax_b » MonDec24, 2007 6:52:26 PM

Als de keurmeester het vermoeden heeft dat de auto krom is gaat hij deze kruislinks opmeten, zijn dr geen grote afwijkingen wordt ie zo goedgekeurd.
Voor de APK zou ik eerder bang zijn voor scherpe delen, daar zijn ze redelijk fel op.
ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 152
Joined: FriOct20, 2006 2:09:03 PM

Postby Holländer » TueDec25, 2007 11:25:16 PM

scherpe delen kan mss nog wel een probleem worden. Ik heb de auto eerst zo "gerestaureerd" dat die de weg weer op kan. Dus uiterlijk ff op 2e plaats gezet. Hij ziet er nu niet echt uit, maar om dat op te knappen wacht ik liever even op het warme weer :wink:
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat


Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron