APK en nu

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

Postby IceByte » FriJan06, 2006 3:24:17 PM

De mijne komt met de xenon zo door de keuring, en das toch ook blauwig vergeleken met de normale koplampen.
Vreemd dat je met die philips lampjes niet door de keuring komt, op de site zetten ze toch echt neer dat ze streetlegal zijn :D
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Joost » FriJan06, 2006 3:37:55 PM

kakanox wrote:
WouterL wrote:Is een werkende achterruitverwarming trouwens een APK eis??


ja.


NEE
voor de voorruit wel
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Elsje » SunMar19, 2006 1:55:08 PM

het lichtje van de handrem in m'n dashboard doet het af en toe niet, af en toe wel. (de handrem zelf doet het wel hoor)

maakt dat nog uit :?:

doei
:D
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Postby Kakelbont » SunMar19, 2006 2:07:09 PM

tufffen wrote:het lichtje van de handrem in m'n dashboard doet het af en toe niet, af en toe wel. (de handrem zelf doet het wel hoor)

maakt dat nog uit :?:

doei
:D




Neuh geen afkeur. Het zou mij niet verbazen als ze dat niet eens zien.
Is trouwens ook heel makkelijk te verhelpen door effe het schakelaartje te sjekken in het middenconsole (onder je handrem dus). Zal wel een los stekkertje zijn ofzo.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Kakelbont
AX weirdo
AX weirdo
 
Posts: 3518
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)

Postby Elsje » SunMar19, 2006 2:09:44 PM

oke, aussi eenvoudig
zal straks eens sjorren.
bedankt.

(voor mij nl. wel handig. wil soms wegrijden en sta dan beetje voor lul als heel de achterkant omlaag duikt... :oops: )

(later:)
ja hoor, weer helemaal oke
Last edited by Elsje on SunMar19, 2006 9:47:42 PM, edited 1 time in total.
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Postby first » SunMar19, 2006 2:20:17 PM

Ik zat aanvankelijk te denken om bluevision lampen erin te doen, maar zoals ik het lees moet ik dan de lampen weer vervangen om door de apk te komen. Nou hoeft die van mij gelukkig pas in nov, als hij nu zou moeten dan is het afkeur door de barst in de voorruit, de vergrendeling van de stoel en mss de koplampunits.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
first
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 714
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Postby IceByte » SunMar19, 2006 9:33:26 PM

first wrote:Ik zat aanvankelijk te denken om bluevision lampen erin te doen, maar zoals ik het lees moet ik dan de lampen weer vervangen om door de apk te komen. Nou hoeft die van mij gelukkig pas in nov, als hij nu zou moeten dan is het afkeur door de barst in de voorruit, de vergrendeling van de stoel en mss de koplampunits.


ach, als je van dat soort lampen hebt, gewoon monteren die hap, ik kom met mn xenon ook gewoon door de APK, en zo komen ook veel andere auto's met die blauwige lampen zonder problemen door de apk heen, lijkt me puur een gevalletje van mierenneuken, als die dingen een keurmerk hebben dan zit het wel goed.
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby Elsje » TueMar21, 2006 7:10:57 PM

is een bumper apk eis?

neeee, de mijne zit er nog op. :)
een vriend van me heeft van de zijne een stuk afgereden
hij moet begin april gekeurd. ik zei dat ie -als ie los hing- em er maar helemaal af moest halen en dat dat voor apk niet uit maakt, maar ja, voor ie nou heel enthousiast bezig gaat....
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Postby Elsje » TueMar21, 2006 7:11:34 PM

oh ja; voorkant
(geloof ik)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Postby Rio97 » TueMar21, 2006 8:05:44 PM

Wil de apk keurmeester wel's zien kijken als je zonder voorbumper aan komt zetten :lol:

Als het goed is heb ik nog een witte en een donkergijze liggen, type plaisir, zonder mistlampen dus. Gratuit ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)
User avatar
Rio97
Total admin
Total admin
 
Posts: 6747
Joined: SunJul18, 2004 9:05:50 PM
Location: Delft

Postby citro-power » TueMar21, 2006 9:06:57 PM

Volgens mij is een bumper verplicht. Als je zonder bumper rond rijdt kun je volgens mij zelfs een boete krijgen.
Rij maar eens een voetganger aan met allemaal die uitsteeksels waar normaal je bumper voor hangt.
User avatar
citro-power
AX Master
AX Master
 
Posts: 1568
Joined: WedOct08, 2003 12:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Postby Elsje » TueMar21, 2006 9:49:27 PM

Rio97 wrote:Wil de apk keurmeester wel's zien kijken als je zonder voorbumper aan komt zetten :lol:

Als het goed is heb ik nog een witte en een donkergijze liggen, type plaisir, zonder mistlampen dus. Gratuit ;)


hmmm
tis voor een mazda...
(die van mij hangt nog mooi te glimmen :D )

vraagbaak zegt: bumpers dienen stevig bevestigd te zijn en mogen geen scherpe uitstekende delen hebben

moet ie toch op zoek ...
die mazda is schroot op wielen, >25 jr, maar doet het altijd. heb em een tijdje gereden ten tijde van autoloosheid :arrow: er moet trouwens een nieuwe demper op ook dus kan ie mooi wat sloper af gaan bellen.
Last edited by Elsje on TueMar21, 2006 9:56:50 PM, edited 1 time in total.
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Postby TwoTone » TueMar21, 2006 9:54:14 PM

Een bumper is idd een keuringseis.. je mag geen scherp uitstekende delen aan je auto hebben.

Dus een andere bumper zoeken :P
User avatar
TwoTone
AX Master
AX Master
 
Posts: 1506
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Postby Elsje » TueMar21, 2006 10:05:10 PM

TwoTone wrote:Een bumper is idd een keuringseis.. je mag geen scherp uitstekende delen aan je auto hebben.

Dus een andere bumper zoeken :P


ja precies!
was ik net aan het opzoeken/typen
't gaat snel op het forum :D
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen
User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
 
Posts: 1326
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Postby TjizZzuH » WedMar22, 2006 11:08:49 AM

IceByte wrote:ach, als je van dat soort lampen hebt, gewoon monteren die hap, ik kom met mn xenon ook gewoon door de APK, en zo komen ook veel andere auto's met die blauwige lampen zonder problemen door de apk heen, lijkt me puur een gevalletje van mierenneuken, als die dingen een keurmerk hebben dan zit het wel goed.


Dat een lamp een keurmerk heeft, betekent nog niet gelijk dat je ermee door de APK komt...als het lichtbeeld door andere lampen (bv Bluevision) anders is dan het zou moeten zijn, is dat een afkeurpunt.

op deze manier zijn er dus al auto's afgekeurd die die Philips lampen met drie kleuren hadden, omdat het lichtbeeld niet meer goed was.

Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
User avatar
TjizZzuH
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 910
Joined: WedJan26, 2005 2:06:57 PM
Location: Pingjum

Postby IceByte » WedMar22, 2006 12:15:22 PM

TjizZzuH wrote:
IceByte wrote:ach, als je van dat soort lampen hebt, gewoon monteren die hap, ik kom met mn xenon ook gewoon door de APK, en zo komen ook veel andere auto's met die blauwige lampen zonder problemen door de apk heen, lijkt me puur een gevalletje van mierenneuken, als die dingen een keurmerk hebben dan zit het wel goed.


Dat een lamp een keurmerk heeft, betekent nog niet gelijk dat je ermee door de APK komt...als het lichtbeeld door andere lampen (bv Bluevision) anders is dan het zou moeten zijn, is dat een afkeurpunt.

op deze manier zijn er dus al auto's afgekeurd die die Philips lampen met drie kleuren hadden, omdat het lichtbeeld niet meer goed was.


Zal wel loslopen, ik heb 6800K xenon dr in zitten, het lichtbeeld is volgens die mooie aparatuur van de garage geen spat veranderd.Als die lampen niet goedgekeurd voor weggebruik zouden zijn dan moet dit ook vermeld worden lijkt me
User avatar
IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2624
Joined: MonMay10, 2004 11:44:31 AM
Location: Den Ham (OV)

Postby TwoTone » SunMay21, 2006 9:51:18 PM

Voor de APK moet de lichtopbrengst en het lichtbeeld goed zijn.
Of de Blue vision lampen ook mag...... ik zal deze week het rdw boek er eens voor open slaan, aangezien het voor niemand duidelijk is of het wel of niet mag. Zelf niet voor de keurmeesters :oops:
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
User avatar
TwoTone
AX Master
AX Master
 
Posts: 1506
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Postby henriko » TueJul11, 2006 11:19:24 PM

Ik heb bluevision op mijn beetle en die kwam zonder enige problemen door de APK.
Mijn axje is gisteren voor de apk geweest en die had alleen een schroefje in de achterband. Schroefje eruit, prop erin en goedgekeurd.
Ze zaten nog wel even te zeuren over verstafte achterbanden maar dat is uiteindelijk een aandachtspunt geworden (kheb toch al GT-velgen met betere banden liggen).
User avatar
henriko
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 147
Joined: SunSep18, 2005 11:09:24 PM
Location: hoogeveen

Postby Pascal » MonOct26, 2009 2:14:55 PM

Wie zegt dat er verplicht bumpers aan een auto moeten zitten?
De eis is (art. 5.4.28 ): "er mogen geen scherpe delen aan de buitenzijde van de carrosserie zitten".

Ik ken genoeg 'geshavede' Kevers en Mini's zonder bumpers die gewoon door de APK komen.
Als je de bevestigingen ook maar netjes weghaald en zorgt voor een cleane look.
Je eigen veiligheid is in deze niet belangrijk; een bumper is vooral een absorbtiedemper en/of carrosseriebeschermer....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
User avatar
Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 834
Joined: ThuOct12, 2006 7:39:46 PM

Re: APK en nu

Postby AlexB » WedMay08, 2013 9:58:42 PM

Mn ruitensproeier van 't achter raam doet het niet, is dit een afkeur punt of niet?

Heb het opgezocht maar de ene zegt van niet en de ander wel.
User avatar
AlexB
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 501
Joined: ThuFeb18, 2010 10:36:53 PM
Location: Bussum

PreviousNext

Return to APK

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron