Moderators: MBa@NL, webmasters
jk wrote:"1. Krik je auto omhoog met de krik. Plaats het
blokje tussen je krik en de AX. Zoek een stevig
punt waarop je de AX omhoog kan krikken. (of
gebruik de orginele krik in je reserve wiel).
"Voor mensen die geen sleutelervaring hebben" zou ik hier toch nog iets aanvullen:
- Wat als krikpunt gebruiken en wat vooral niet
- Wielmoeren eerst losdraaien terwijl alle gewicht op de wielen rust, daarna opkrikken en de wielmoeren verder losdraaien en het wiel verwijderen
- Wielen monteren en de wielen centreren m.b.v. het handvast aandraaien van de wielbouten
- Daarna krik laten zakken en de wielbouten gelijkmatig vastdraaien ("vast is vast").
jk wrote:....... en de wielbouten gelijkmatig vastdraaien ("vast is vast").
Henk Bats wrote:jk wrote:....... en de wielbouten gelijkmatig vastdraaien ("vast is vast").
Met 90 Nm.
Groetjes, Henk
AlexanderB wrote:mijn witte velgen hadden n half jaar nadat ik de auto kocht aan alle kanten bruine vlekken en blaasjes, en die waren ook met n kwast gedaan.. niet echt optimaal nee
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest