Sinds vorig zomer ben ik in het bezit van een AX 1.0 uit 1994. Sindsdien rijdt ik er met veel plezier in rond. Een paar weken terug echter sloeg deze niet meer aan bij het starten.
Omdat ik niks bij de hand had de ANWB gebeld en die constateerde ook geen vonk en geen benzine.
m.b.v. de wegenwacht-technische helpdesk werd het dubbelrelais als schuldige aangewezen en na verwijderen daarvan werden op de stekker de punten 4, 8 en 13 met elkaar verbonden (brug) en tevens de punten
1, 9 en 11. Ook een draad (met zekering) vanaf de accu (plus) pool naar de bobine. Daarna kon de motor gestart worden (en sindsdien rijdt ik nog steeds zo...)
Inmiddels het dubbelrelais (brandstofpomprelais) vervangen, helaas zonder resultaat. Daarna bedrading en massapunten voor zover mogelijk/bekend (nogmaals) gecontroleerd en contactslot gecontroleerd. Helaas daarbij het contactslot beschadigd en dus compleet vervangen door een nieuwe. Zonder succes. Nu een andere computer geprobeerd, ook deze zonder succes.
Helaas heb ik geen elektrisch schema want ik zou het geheel helemaal eens na willen lopen om te vinden waar het mis gaat.
Vraag 1: heeft iemand voor mij een duidelijk schema?
Vraag 2: iemand suggesties wat het probleem zou kunnen zijn? Omdat de motor wel aanslaat (en prima rijdt) met de huidige noodschakeling kunnen m.i. een aantal zaken zoals BDP sensor, bobine, onstekingsunit etc. uitgesloten worden.