Uitlaat

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Uitlaat

Postby Gerbrand » TueJan13, 2004 11:56:39 PM

Helaas, de uitlaatpijp heeft het gedeeltelijk begeven. Eindelijk een reden om het lasapparaat van mijn pa eens te gebruiken. :P Maar voordat ik zover ben moet de pijp eraf. Iemand idee hoeveel tijd dat zal en hoe je dat het beste kunt aanpakken? Lijkt me een simpele klus, maar je weet maar nooit vandaar de vraag. :wink: Het is een uitlaat die bestaat uit ??n pijp, van spruitstuk naar uitlaat.
Gerbrand
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 16
Joined: FriNov28, 2003 11:53:11 AM

Postby Joost » WedJan14, 2004 8:24:38 AM

meestal 3 delen, spruitstuk, catalysator+ lange pijp en einddemper.


demontage einddemper 10 minuten (je reserve wiel weghalen is ideaal!)


maar waar heb je problemen dan, de pijp tussen de kat en demper in, is ook te repareren door een vervangingspijp!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
User avatar
Joost
Total admin
Total admin
 
Posts: 9005
Joined: ThuJun12, 2003 1:56:05 PM
Location: Oss

Postby Gerbrand » WedJan14, 2004 10:10:09 AM

Het gaat om de pijp tussen het spruitstuk en de einddemper. Die heeft een trechtervormig uiteinde. Door een drempel (oid) is een gedeelte hiervan afgebroken.
Gerbrand
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 16
Joined: FriNov28, 2003 11:53:11 AM

Postby Handjes » WedJan14, 2004 11:55:51 AM

Dat stuk pijp kost niks nieuw. Misschien beter om te vervangen?
User avatar
Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 495
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Postby CitroënAXDriver » ThuJan15, 2004 11:44:19 AM

Gerbrand wrote:Het gaat om de pijp tussen het spruitstuk en de einddemper. Die heeft een trechtervormig uiteinde. Door een drempel (oid) is een gedeelte hiervan afgebroken.

Ik heb een tijdje geledne ook deze complete pijp vervangen omdat een schroef
waarmee het sprijtstuk aan die pijp vastzit kapot was gegaan.
Ik heb gewoon het spruitstuk+pijp van een sloper afgehaald en die er COMPLEET onder gezet.
Nu is mijn auto weer redelijk stil en in ieder geval gas-dicht.
Duz vervanging lijkt mij wel een goedkope oplossing... ik was ?15,- kwijt.
Succes ermee
Greetz Martin

BVB Rallying

Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
User avatar
CitroënAXDriver
AX Master Spammer
AX Master Spammer
 
Posts: 2473
Joined: TueJul01, 2003 12:53:44 AM
Location: Hoogeveen (Drenthe)

Postby axo » ThuJan15, 2004 10:40:37 PM

cool zit het bij jou met schroeven vast!!!!
hell breaks lose, when i accelerate!
axo
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 158
Joined: ThuAug28, 2003 11:44:37 PM
Location: velserbroek (haarlem)

Postby axlover » FriJan16, 2004 1:09:20 PM

Bij mij is die lange tussen pijp (zonder cat) laatst ook spontaan afgebroken. Een nieuwe pijp kostte toen 22 euro (ik kreeg wel wat korting) dit was wel een imitatiepijp, maarja boeien.


AX lover
2001- juli 2004: AX 14 TZS 5-deurs (rood), 1988
axlover
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
 
Posts: 41
Joined: ThuJun12, 2003 2:58:36 PM
Location: Rotterdam


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests