Na aandachtig dit hele topic doorgespit te hebben, heb ik eigenlijk nog geen antwoord op mijn vraag. of ik lees eroverheen
vorige week maandag een AX 1.4D gekocht met "Lekke kop", kop gedemonteerd en deze was sowiso aan vervanging toe, kleppen ed waren ingevreten.
hier op het Forum een andere kop geregeld via IceBytes. deze kop is afgeperst en gevlakt en zou in theorie dus goed moeten zijn.
kop gemonteerd met nieuwe pakking en oude bouten (mogelijk volgens auto data) en netjes zoals het hoort vast gezet. in volgorde 60nm, alles 360Gr. los, 20NM 2x 160Gr.
auto was starten lopen, vervolgens koelsysteem aangesloten en kvs bijgevuld en motor gestart. slangetje bij kachel open (hoort deze op de bovenste of onderste aansluiting van de kachel radiateur?), kwam veel lucht uit, later bijna alleen nog vloeistof soms een beetje lucht. thermostaat ging open en rad ed werd warm. auto aflaten koelen, en bijgevuld tot halverwege de vulbuis (ter hoogte van de niveau sensor zegmaar).
blok om wezen te rijden, alles werkt, alles koelt. alleen ging mijn niveau lampje branden, naar huis gereden, en kvs iets bijgevuld. tevens alle ontluchtingen gecontroleerd, maar ik blijf elke keer lucht houden. waar komt al deze lucht weg.
kvs is helder blauw, geen mayonaise, geen etc etc etc.
wie o wie kan mij helpen.