Moderators: denny, vtspower, webmasters
Bossie wrote:Mastenhose wrote:Bossie wrote:Ik denk dat mnm de geleidebussen bedoeld waarover de klauwen heen en weer schuiven.
En ik denk dat YUP dan weer het setje uit mijn post bedoeld...
Dat denk ik ook
En ik denk ook dat YUP de bussen waar de remklauwen over heen en weer schuiven goed schoon moet maken en goed moet invetten (naast het gangbaar maken van de zuigers in de klauw)
MNM(tm) wrote:De hele remklauw schuift over twee stalen bussen (1.4i/GTi/GTI) of twee stalen pennen (1.1i) die aan de veerpoot vast geschroefd zitten.
Als de remklauw niet of niet goed genoeg soepel over die bussen/pennen kan glijden, blijft deze het buitenste remblok tegen de schijf aan duwen.
Daar helpt dat revisie-kitje van een tientje niet tegen.
Wat je moet doen is de boel eens helemaal uit elkaar halen en GOED schoon maken. Smeer de stalen bussen/pennen in met kogellagervet.
IceByte wrote:... Ik zou geen kogellagervet nemen voor zoiets, de klauwen worden warm, en daar kan kogellagervet niet zo best tegen, beter om kopervet te gebruiken bij de remmerij
yup wrote:Ben bij de APK geweest, de man zegt dat mijn rechterremmen het niet doen. Dus rechts voor en rechtsachter. Zijn de remmen van een 106 links/rechts gescheiden en niet diagonaal?
Waardoor kan dit remverschil waarschijnlijk komen? Morgen in de ochtend naar de garage om het te laten maken (geen tijd gehad vandaag).
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests