Welke banden? 106-banden ook een optie?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Welke banden? 106-banden ook een optie?

Postby Melle » ThuNov24, 2011 4:08:23 PM

Ik loop al een tijdje met het idee winterbanden onder mijn AX te zetten (dichtbij Duitsland, extra veiligheid en bijna versleten banden). Ik denk dat tweedehands banden met stalen velg het meest aantrekkelijk zijn, alleen zit ik met een aantal vraagjes.

1) De maten van de banden waar ik naar op zoek ben zijn 155/70/13, klopt dit?

2) Kun je ook banden (met die maten van de vorige vraag) nemen die onder een Peugeot 106 vandaan komen?

Ik zag namelijk dat banden op de peugeot met vier bouten vast zitten, en op de ax met slechts drie bouten. Mocht deze auto ooit versleten raken, dan zou het fijn zijn de banden onder een andere AX of 106 te zetten.

3) Hoeveel zou een tweedehands setje banden (saaie stalen velg, niet lichtmetaal) met in ieder geval nog 6,5mm mogen kosten?

4) Hebben jullie evt. nog een setjes van vier banden liggen waar je vanaf wilt?

Alvast bedankt!
Melle
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 6
Joined: MonOct17, 2011 10:08:41 PM
Location: Nijmegen, Nederland

Re: Welke banden? 106-banden ook een optie?

Postby AlexanderB » ThuNov24, 2011 4:42:25 PM

1: 155/70/13 klopt wel voor een ax.

2: ax heeft inderdaad 3 gaten (behalve GTI modellen), er zijn inderdaad ook peugeot 106'jes en citroën saxo's met diezelfde velgen met 3 gaten, die zou je prima op een ax kunnen gebruiken. velgen met 4 gaten passen uiteraard alleen op versies met 4 gaten.
iets specifieker, je moet velgen hebben met steek 3x98. (mooie zoekterm)

3: dat hangt ook af van de leeftijd van de banden, het merk, etc.. ik zou t niet precies weten.
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Welke banden? 106-banden ook een optie?

Postby Holländer » ThuNov24, 2011 5:40:02 PM

Je zou ook eens naar nieuw kunnen kijken... heb geen id wat een 2ehands setje moet kosten, maar ze zullen schaars zijn. een winterband heb je al voor EUR35,50 incl. verzenden KLIK

Een setje staal heeft bijna elk clublid nog wel liggen volgensmij... anders op de sloop misschien? ik was laatst bij een sloop, die wilde voor een setje lichtmetaal met goede banden 80EUR hebben... dan heb je een setje staal zonder (of met hele slecht band) voor nog veeel minder denk ik!

hou je ons op de hoogte? er zijn er meer die winterbanden willen :wink:
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Welke banden? 106-banden ook een optie?

Postby Terminal » ThuNov24, 2011 7:06:52 PM

Beetje winterband kost 50/60euro het stuk, setje staal zou neit meer als 25euro mogen kosten... :)
Ja je kan er 30euro winterbandjes op laten slaan, kom alleen niet zeuren als je in de regen dwars op de rotonde kwam te staan ;)
Grote nadeel van dat goedkope plastic banden gerei is dat ze in de sneeuw heel prima zijn, maar droog en vooral nat is vaak om te huilen. Daarom dus liever wat meer uitgeven, 2e hands zou ik niet doen gezien winterbanden al bij 4/5mm versleten zijn!
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Welke banden? 106-banden ook een optie?

Postby CitroenZetiX » ThuNov24, 2011 8:28:41 PM

Kijk even hiernaar:

http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=25201&p=353260&hilit=banden+en+velgen#p353260

Hij had nog set 3x98 liggen voor 30 euro. Misschien kan hij ook aan winterbanden komen.
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: Welke banden? 106-banden ook een optie?

Postby Mastenhose » SunNov27, 2011 1:09:53 AM

Nieuwe Vredestein winterbandjes kosten geloof ik zo'n 175 euro voor een setje...
Zelf heb ik, voor m'n Saxo welliswaar, Michelins gekocht voor iets meer dan 300 euro...

Zou niet voor de goedkoopste band gaan, lees eens wat reviews door het bandenmerk en type te googelen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage
User avatar
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
 
Posts: 7173
Joined: SunApr15, 2007 7:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests

cron