Vandaag, mooi weer, koningin jarig , lekker stukje rijden
Nou nee dus he, nog geen 3 km van huis, storings lampje aan tijdens het rijden, de storing die ik had was er alleen tijdens stationair draaien, dus weer de pest er in, maar goed hij rijd nog, dus we gaan door Gaat nog geen 500 meter verder het waarschuwings lampje branden dat het koelwater te heet is !
Auto meteen aan de kant, volgens de meters is alles goed, water in het midden, olie net op 1/4, dus te heet ?
Het eerste wat ik dacht was dat de olie druk was weggevallen, maar dat is weer een ander lampje en die blijft uit (gelukkig).
Na even de koelfan aan het werk te hebben gehoord, ging het lampje weer uit, ook het storinglampje, dus maar weer naar huis gebracht
Thuis even uitgelezen, volgens de ecu ben ik onderweg iets verloren, mijn lambda sensor, code 51 en 52 heb ik als storing, tevens loopt hij nu wel heel erg mooi rustig stationair, net aan 600 toeren en zeker niet onrustig.
Het koelwater is er, volgens mij ook geen lucht in, dus waar hij nu allemaal weer last van heeft ?
We zullen dus weer aan de slag moeten onder de auto en eens kijken waar de lambda is gebleven en als die er nog in zit kijken of er wat aan te zien is.
Vandaag nog wel een test opstelling gemaakt waarmee ik mijn gaskleppositie sensor kan bekijken op de scoop, in die sensor zit meer als je op het eerste idee zou denken, als je daar een slechte massa aan knoopt gaat die een troep geven op het scoop beeld dat is enorm. vooral onderin het bereik, tevens geeft hij dan geen "vol open" signaal meer af.
De gasklep die ik nog had is goed, dus wil nu kijken of ik die ook op de ecu terug kan vinden en kijken wat ik dan voor beeld krijg.
Nog een site gevonden met wel interessante info : http://pseudotaz.free.fr/donnees/Bosch- ... -MP3.1.pdf
Nu is mijn franse niet zo best (gewoon niet) maar enige nuttige info kan ik er wel nog uithalen.
Het sprookje van " de goed rijdende xsi" wordt dus weer vervolgt.