wat te doen met mijn lieve citroen ?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

wat te doen met mijn lieve citroen ?

Postby citroenske » ThuMar08, 2012 5:33:42 PM

Sinds een half jaar ben ik trotse eigenaar van een citroen ax 1.1i image uit 95'.
Hij was in supernette staat, altijd goed onderhouden bij citroendealer en reed prima, michelinbandjes eronder, schuifdak zonder lekkage; heerlijk autootje !

Nu heb ik gister een ongeluk gehad, in de regen vol achterop een andere auto gereden....

niemand erg gewond, maar mijn lieve citroentje ligt wel in duigen.

Ik reed met ca 60 kmh tegen een "stilstaande" auto....

koplampen, bumer,motorklep zijn allemaal gaar, ook zag ik radiatorvloeistof lekken....

Wat te doen ?
- slopen
- strippen
- laten maken

Iemand die dergelijke ervaringen heeft ? Wat mag ik aan onzichtbare schade verwachten ?
Het liefste knap ik mijn citroentje op, maar weet niet of dat wel haalbaar of zinvol is, of veilig ?


meningen en advies gevraagd !
citroenske
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 11
Joined: TueSep20, 2011 5:26:26 PM

Re: wat te doen met mijn lieve citroen ?

Postby Terminal » ThuMar08, 2012 6:10:35 PM

Is de auto erg opgevouwen?
Als het chassis allemaal nog wel recht is dan kan het best zinnig zijn om even een nieuwe bumper, zijschermen, motorkap en radiator te zoeken op de sloop of via de club.
Is alles krom en opgevouwen dan is het al snel goedkoper om wat anders te zoeken.

Sterkte
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: wat te doen met mijn lieve citroen ?

Postby citrofenwick » ThuMar08, 2012 7:38:56 PM

Ik wil niet de pessimist uithangen, maar ik vrees er sterk voor dat je ax dit niet zal overleven... Ik heb axjes gezien die aanrijdingen hebben gehad aan een lagere snelheid, en daarvan stonden de chassisbalken al krom.

Kan je ons foto's bezorgen?

Als enkel het front krom is kan je nog overwegen om er een nieuw in te zetten. Dat is met wat handigheid nog doenbaar :)

succes!
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)

Re: wat te doen met mijn lieve citroen ?

Postby AlexanderB » ThuMar08, 2012 8:20:24 PM

ik schat dat t helaas afgelopen is met je citroentje.. met bovenstaande posts eens: waarschijnlijk zijn de chassisbalken (de kreukelzone dus) gekreukeld, en dat is niet meer te maken. maargoed, trek de motorkap eens open en bekijk het, het kan misschien nog meevallen, als de uiteindelijke botssnelheid *niet* 60 km/h was.. (want dan stonden je wielen ongeveer in je deuren)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: wat te doen met mijn lieve citroen ?

Postby CitroenZetiX » ThuMar08, 2012 8:44:23 PM

Heel jammer. Ik zou wel alles eruit halen wat er in zit, als hij niet meer te maken valt en dan een nieuwe zoeken en alles wat je niet kan gebruiken hier op dit forum verkopen. Was het wel een lelijke duitse bak die je vanachter hebt geraakt? :D
Citroën! What else? Image
User avatar
CitroenZetiX
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 317
Joined: WedOct19, 2011 7:34:45 AM
Location: Den Haag Zuid-Holland/ Normandië Frankrijk

Re: wat te doen met mijn lieve citroen ?

Postby citroenske » SatMar10, 2012 6:30:56 PM

Dank voor alle reply's

-> het was een Toyota Celica waar ik tegen aan ben gereden, had niet zoveel schade als ik..... :) in ieder geval geen duitse bak dus

Ik heb het lieve ax'je naar de sloop laten brengen.... Hij moest ergens heen. Wel met veel pijn in mijn hart... Hij zag er ook nog zo netjes uit, echt alles was netjes afgewerkt 145000 op de teller...........zucht
maar goed, wilde er nog dingetjes afhalen.... niet meer gedaan

Maar..... vandaag wezen kijken... fiat punto, opel auto, tot we een citroentje vonden..........

Heb een Saxo;tje 1.1i uit 97'gekocht, 100000 op de teller, net nieuwe uitlaat en kathalysator, zag er heel netjes uit....
Baal alleen wel dat ik de net nieuwe michelin banden niet van m'n ax'je had afgehaald !
citroenske
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 11
Joined: TueSep20, 2011 5:26:26 PM

Re: wat te doen met mijn lieve citroen ?

Postby citroenske » SatMar10, 2012 6:31:00 PM

Dank voor alle reply's

-> het was een Toyota Celica waar ik tegen aan ben gereden, had niet zoveel schade als ik..... :) in ieder geval geen duitse bak dus

Ik heb het lieve ax'je naar de sloop laten brengen.... Hij moest ergens heen. Wel met veel pijn in mijn hart... Hij zag er ook nog zo netjes uit, echt alles was netjes afgewerkt 145000 op de teller...........zucht
maar goed, wilde er nog dingetjes afhalen.... niet meer gedaan

Maar..... vandaag wezen kijken... fiat punto, opel auto, tot we een citroentje vonden..........

Heb een Saxo;tje 1.1i uit 97'gekocht, 100000 op de teller, net nieuwe uitlaat en kathalysator, zag er heel netjes uit....
Baal alleen wel dat ik de net nieuwe michelin banden niet van m'n ax'je had afgehaald !
citroenske
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 11
Joined: TueSep20, 2011 5:26:26 PM

Re: wat te doen met mijn lieve citroen ?

Postby citroenske » SatMar10, 2012 6:34:28 PM

wat de genoemde schade betreft..............

leek mij nog wel mee te vallen, motorklep ging niet meer makkelijk open.... niet meer zeg maar..... grill en bumper en alles was gaar..

kreukelzone.... denk dat die nog wel oke was...

maar goed, het risico was me te groot

voelde me wel een beetje schuldig naar het trouwe blikje
citroenske
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 11
Joined: TueSep20, 2011 5:26:26 PM


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

cron