Herrie rond de bak GTI 1993

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Herrie rond de bak GTI 1993

Postby j0achim » FriMar30, 2012 4:12:55 PM

Hallo,
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Als ik met de GTI rond de 140 rij en versnel dan hoor ik dat nogal ondervandaan. Ik voel het zelfs bonken door mijn vloer heen. Ik heb dit ook als ik 80-90 rij in de derde versnelling.
Het voelt als een bonkend/schrapend geluid. Nieuwe olie in de bak mocht niet baten.
Het is lastig te omschrijven. Maar als ik van 140 naar 160 versnel heb ik het idee dat de auto uit elkaar valt, en bij 160 is het in 1 keer weg.
Ik verdenk zelf de aandrijfassen, maar die zijn best kostbaar om even te proberen. (iemand trouwens een goedkoop adres?)
Voor de rest rijdt de auto super, alleen dit geluid zint mij niet.
Ik wil dit graag oplossen zodat hij technisch echt 100% in orde is.
Alvast bedankt voor het meedenken.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Herrie rond de bak GTI 1993

Postby Holländer » FriMar30, 2012 4:34:11 PM

Je kunt eens vragen of niet iemand toevallig nog 2e hands (goede) asjes heeft liggen. Evt. kan het misschien ook met tikkende assen, die zullen misschien niet zo bonken.

wisselen is niet echt veel moeite en als je zo het probleem kunt vinden...

succes ermee!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen
Holländer
AX Master
AX Master
 
Posts: 1558
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Herrie rond de bak GTI 1993

Postby AlexanderB » FriMar30, 2012 7:07:25 PM

bij bepaalde snelheden is het net of je een dikke v8 in het vooronder hebt liggen, zo trilt de auto mee :P dikke kans dat het inderdaad de aandrijfassen zijn, ik zit met hetzelfde, heb wel al andere, maar nog geen kans gehad om ze te wisselen
(gezien bij mn 1e poging de fusees ontzettend vast zaten, en ondertussen mn favoriete doe-het-zelf garage failliet is gegaan.)

alternatief kan je ook nog vierkante velgen, kromme remschijven, of een slechte wiellager hebben, maar als je ook het karakteristieke geratel in bochten hebt als je gas bijgeeft, dan lijkt t me eigenlijk vrijwel zeker de asjes..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Herrie rond de bak GTI 1993

Postby j0achim » MonApr02, 2012 8:33:58 AM

Bedankt voor de reacties. Afgelopen donderdag heeft Chris er een nieuwe chip ingezet, en ik wilde gisteren even van 0 tot 100 testen, ik op een leeg landweggetje gas vol in, koppeling omhoog, hoop herrie, blauwe rook, en stil blijven staan. De koppeling is dus ook op.
Vandaag een offerte aangevraagd voor nieuwe aandrijfassen. En gelijk maar een koppelingsetje vervangen.
Eerst de koppakking van de first vervangen en APK erop, deze in de verkoop dan kan ik bovenstaand ook weer betalen.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven

Re: Herrie rond de bak GTI 1993

Postby j0achim » TueApr03, 2012 3:17:07 PM

Heeft iemand toevallig ervaring met assen uit Engeland? Op Ebay staan ze voor best leuke bedragen. Zeg links en rechts inclusief verzenden naar NL voor het zelfde geld wat ik betaal voor één nieuwe as hier.
Of zouden deze assen van luciferhoutjes gemaakt zijn?
Gaat bijvoorbeeld deze as.
j0achim
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 744
Joined: TueApr12, 2011 8:25:20 AM
Location: Schoonhoven


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron