kort gezegd is mijn motor weer volledig als 1.1 opgebouwd maar hij blijft te hoog stationair lopen.
Wat is er al gedaan...
- Gasklephuis: vervangen voor een schoongemaakte voor een 1.1 met een bruin gekleurde potentiometer met nog perfecte koolbanen. koolbanen afgesteld op 1000Ω tussen pen 1 en 2 (zo kwam hij ook van het 1.4 gasklephuis af en zo meet ik ze ook op andere gasklephuizen). Uiteraard afgesteld met gasklep dicht (dus stappenmotor op 0).
- Injectiehuis: Volledig gereinigd en verschillende injectoren getest
- Stappenmotor: verschillende getest en werking is beide gelijk en ook correct (als ik hem eerst op 0 zet en vergeet aan te sluiten loopt de motor warm ~6000 tpm, aansluiten en het is gelijk 1000 tpm)
- Watertemperatuursensor: is al eens eerder vervangen en heeft noot iets geholpen. Een koude aansluiten resulteert in 2000+ tpm. Ook zit de algemene wijziging in de vorm van een extra parallel weerstand erin.
- Vancuümvervroeger: is lek (alweer) maar mag geen probleem zijn omdat de magneetklep gesloten is bij stationair.
- stroomverdeler: de originele voor een HDZ
- Bobine: is al eens vervangen en heeft nooit iets geholpen.
- Ontstekingmodule: verdenk ik niet, die werkt of werkt niet... des al niet te min is hij wel vervangen maar dan om te testen of degene op voorraad O.K. was.
- Vacuümslangen: kan geen lekke (meer) ontdekken en heb een mooie hoeveelheid vacuüm op het slangetje vanaf het t-stuk voor op de luchtinlaatbox.
- ECU: Of ik er nu verschillende 1.1 (eindigend op 751) ECU's aanhang of een 1.4 (eindigend op 705) maakt ook helemaal niets uit.
Iemand nog een idee? Ik begin het namelijk behoorlijk zat te worden, de volgende emoticon is redelijk representatief voor mij op het moment...