GTI 'hikken'

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Re: GTI 'hikken'

Postby lekkersimpel » FriJun15, 2012 3:59:39 PM

Als ik S39 op mijn soldeerpunt gebruik valt mijn soldeerbout me aan denk ik en rent daarna hard weg :lol:
Ik werk als service monteur voor cv ketels, ik kom het regelmatig tegen dat de jongens monteurs na het solderen van een waterleiding vergeten de overtollige S39 vergeten weg te halen met een natte doek, die leiding wordt gewoon doorgevreten he !!!!
Dus als je een lekke waterleiding vlak bij een soldeerstuk hebt, dat is de S39 !
En daar ga jij een draadje van 1 mm mee aanvallen :(
Als je naar een electronice zaak gaat en je vraagt daar een rolletje OUDE tin, jawel OUD, tegenwordig mag er geen lood meer in soldeertin, vaak hebben winkels de oude rolletjes nog ergens leggen, het nadeel van de nieuwe tin is dat deze niet/slecht hecht op al bestaande (oude) tin :wink:
Ik heb heel wat stekkers leggen, deze net niet :oops: kijk op de sloop even naar een VTS daar zit hij ook op, en onder 45 graden, dus blijft heel :wink:
Techniek is simpel zolang je het snapt !
User avatar
lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 310
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Re: GTI 'hikken'

Postby grietje » MonJun18, 2012 6:37:02 AM

Het hikken en hoog stationair lopen lijkt opgelost!! Het was een stekker aan dat vaccuum ding onder het injectie huis die niet goed zat :D

De koelvin werkt ook gewoon (weer?) dus alle problemen lijken opgelost ;-) Nu wil ik die stekker van de Bobine nog wel repareren natuurlijk, die gaat binnenkort zeker problemen geven.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Re: GTI 'hikken'

Postby lekkersimpel » MonJun18, 2012 8:26:00 PM

Stationair lucht omloopklep ?
Jij hebt toch net als mij een slangetje je ecu in lopen ?
Techniek is simpel zolang je het snapt !
User avatar
lekkersimpel
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 310
Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
Location: Bovenkarspel

Re: GTI 'hikken'

Postby grietje » MonJun18, 2012 9:08:08 PM

lekkersimpel wrote:Stationair lucht omloopklep ?
Jij hebt toch net als mij een slangetje je ecu in lopen ?

Ja ik heb een slangetje op mn ECU.

Verder weet ik helemaal niets van multipoint (is pas mn eerste GTI hoor :P:P ) dus moet nog een hoop leren.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=
User avatar
grietje
AXtremist
AXtremist
 
Posts: 7100
Joined: ThuOct14, 2004 7:15:38 PM

Previous

Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron