by MNM(tm) » ThuAug02, 2012 9:58:24 PM
Nou, nee. Niet direct. De geschakelde 12V loopt naar het N.O. (Normally open) contact van de schakelaar in de ruitenwisser-servo. Op het moment dat de wisser NIET in rustpositie is, is het Common-contact van die schakelaar dus verbonden met het N.O. contact, waardoor de 12V teruggevoerd wordt naar pin 2 van het interval relais. Die geeft de 12V op zijn beurt weer door naar de schakelhendel. Als die in rust staat (dus op stand 0), dan loopt die 12V via een intern contact weer terug naar de ruitenwissermotor. Zodra de wisser uiteindelijk op z'n rustpositie aankomt, zal de schakelaar in de wisser-servo omschakelen en de verbinding tussen het N.O. contact en het Common contact verbreken. Zodoende wordt de hele stroomkring verbroken en krijgt de motor geen 12V meer. Dus ook pin 2 van het interval relais krijgt nu geen 12V meer!
"Geschakelde 12V" is dus in dit geval wel erg relatief: er wordt NIET een door het contactslot geschakelde 12V mee bedoeld.
(Op geen enkele pin van het interval relais is overigens een door het contactslot geschakelde 12V te vinden!).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!