Losse voorkamer tud3 1.4D

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Losse voorkamer tud3 1.4D

Postby Phenominal » ThuSep27, 2012 11:35:04 AM

Na het blok van de AX weer compleet in elkaar te hebben en de koelproblemen opgelost te hebben, de AX gepakt voor een langer testritje. Paar keer 10km mee gereden zonder problemen. Nu 30km en het ging mis.

K trok de auto in de 3 door naar de 70, en in 1x een geftig getik in de motor wat ook weer verdween en de auto liep op 3 cilinders.

Diagnose, cilinder 2 doet niks. Motor loop verandert niet bij losdraaien verstuiver leiding. Je hoort de verstuiver tikken, en deze tik voel je ook in de verstuiverleiding. Verstuiver cilinder 2 is sowiso stuk.

Tevens heb ik zo nu en dan een keihard tik in de motor, net of raakt de zuiger van cil. 2 de kleppen.
Kan het zijn dat de voorkamer eruit ligt?

Distributie heb ik al gecontroleerd. Deze staat nog netjes op tijd.
Phenominal
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 15
Joined: TueSep18, 2012 5:54:26 PM

Re: Losse voorkamer tud3 1.4D

Postby AlexanderB » ThuSep27, 2012 2:36:24 PM

Of er is een klep gebroken..? Kop zal dr weer af moeten, dan zie je het vanzelf wel..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Losse voorkamer tud3 1.4D

Postby Wheelnut » ThuSep27, 2012 4:01:29 PM

M'n vraagbaakje heeft het over een *wervel*kamer. (Doet hetzelfde, alleen op een iets andere manier, maakt voor het verhaal niet uit.)

-Het verhaal over die 2e verstuiver volg ik niet helemaal. Die horen toch te tikken?
Dat is het geluid van de verstuivernaald die loskomt en weer terugvalt tijdens de inspuiting.

-Is de kop heel erg heet geworden? Ik kan me niet voorstellen hoe zo'n wervelkamer loskomt eigenlijk...

Voor de rest ben ik het eens dat de kop eraf zal moeten om het goed te bekijken.
Ik heb het idee dat er in ieder geval iets in de cilinder terecht is gekomen, zij het een wervelkamer, een deel van de verstuiver of een stukje gloeibougie... (of iets anders)
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Losse voorkamer tud3 1.4D

Postby Terminal » ThuSep27, 2012 7:19:15 PM

Je kan hem best horen/voelen tikken je verstuiver... maar wie vertelt jou zo dat die dat doet bij de ujiste inspuitdruk... en dat die ook verstuift en niet druppelt? :)

Wat kan voorkomen, als je een lekke of druppelende verstuivers hebt dat je zuiger beschadigd/smelt... en dat kan heel erg gek geluid maken.
Maar als ik hoor dat je ales los hebt gehad denk ik dat je een klep krom hebt gedrukt en dat je riem een tandje is versprongen...
AX 11TRE 1988
User avatar
Terminal
AX Master
AX Master
 
Posts: 1946
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Losse voorkamer tud3 1.4D

Postby Phenominal » ThuSep27, 2012 10:51:43 PM

Wat ik bedoelde met verstuiver 2 dat deze dusdanig hard tikt dat het bijna boven het motor geluid uit komt. Leiding tikt ook veel harder als de andere leidingen. En cilinder 2 doet ook niet mee.

Heb de distributie vanochtend gecontroleerd en deze staat ook excact op tijd. Dan zal ik vantweekend. De motor maar weer opentrekken.
Phenominal
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 15
Joined: TueSep18, 2012 5:54:26 PM

Re: Losse voorkamer tud3 1.4D

Postby AlexanderB » ThuSep27, 2012 10:54:33 PM

Kan zijn dat de verstuiver gewoon stuk gegaan is, maar als ie lekt dan kan je een gat in de zuiger branden, dus niet dr mee rijden..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Losse voorkamer tud3 1.4D

Postby MNM(tm) » SatSep29, 2012 11:12:35 AM

Als je de tik zo duidelijk voelt in de stalen hogedruk-leiding, denk ik eerder dat de verstuiver gewoon compleet verstopt is en de door de inspuitpomp opgebouwde druk überhaupt niet weg kan. ERG slecht voor je pomp!!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron