by Wheelnut » TueOct23, 2012 9:06:00 PM
*kijkt even welk "kabeltje" bedoelt wordt*
Die van de remslijtageindicator, bedoel je?
Die zitten aan de remblokken vast. Haal je wiel eraf, en je zou er twee stuk moeten zien. (of was het er nou eentje?)
Ze zijn om aan te geven dat je remblokken vóór versleten zijn. Normaal gesproken, als de remblokken weggesleten zijn, maakt het sensortje in de remblokken contact met de massa (lees: remschijf), en gaat het lampje op je dashboard branden.
Als één of meerdere van die draadjes doorgesleten zijn, dan hangen ze te bungelen. En tijdens dat bungelen kunnen ze tegen metalen onderdelen van je wielophanging komen, en zo "vals contact" maken. Dan gaat het lampje branden zonder dat er werkelijk wat aan de hand is.
Als ik er zo over nadenk, ging het lampje alleen branden als ik m'n rempedaal intrapte. (Bij vals contact dus.)
*pakt schemaatje erbij* Ja, klopt. De slijtageindicator staat op de remlichtschakelaar.
Da's dus één mogelijkheid uit de wereld: Vals contact is het dus NIET.
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.