handrem lampje gaat branden bij (hard)optrekken

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Re: handrem lampje gaat branden bij (hard)optrekken

Postby MNM(tm) » SatNov03, 2012 11:19:20 AM

Persoonlijk vind ik dat een nogal kansloze 'oplossing'.
Dat lampje heeft een oorzaak/reden om aan te gaan.
Uitzoeken wat die oorzaak/reden is, kost misschien wat tijd, en zal nu vast een lullige oorzaak/reden hebben.
Maar als straks dat (afgeplakte) lampje om een andere, veel serieuzere oorzaak/reden aangaat, zie jij dat over 't hoofd en kan dat desastreuze gevolgen hebben!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)
User avatar
MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5977
Joined: SunSep24, 2006 11:24:38 AM
Location: Dirksland

Re: handrem lampje gaat branden bij (hard)optrekken

Postby Wheelnut » SatNov03, 2012 6:05:22 PM

Okee, geen stomme grapjes meer maken, got it...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.
User avatar
Wheelnut
AX Master
AX Master
 
Posts: 1633
Joined: SatApr16, 2011 2:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: handrem lampje gaat branden bij (hard)optrekken

Postby MBa@NL » SatNov03, 2012 6:37:09 PM

MNM(tm) wrote:Maar als straks dat (afgeplakte) lampje om een andere, veel serieuzere oorzaak/reden aangaat, zie jij dat over 't hoofd en kan dat desastreuze gevolgen hebben!


Dit kan ik na gisteren alleen maar beamen! :oops: Blijkt dat in mijn beige TRS dat lampje ineens stuk is (nadat ik deze een jaar of 2 geleden nog zelf heb vervangen) en ik om de een of andere reden een paar kilometer met de handrem op 2/3 tandjes heb gereden. Je raadt het al... kokende remmen achter (wielen waren nog heter als na een uurtje circuit van mijn vader). Mijn geluk was dat ik sowieso nooit op mijn remmen vertrouw (hoe goed of nieuw ze ook zijn) en dus kon ik al pompend en op de motor remmend tot stilstand komen. Als dat lampje gewoon had gewerkt had ik niet ineens in die benarde situatie gezeten en gewoon kunnen zien dat er wat aan de hand was.
Rood gekleurde lampjes zijn bij een AX ook om een reden rood. Als het gewoon normaal werkt en er licht er een op zul je ook direct moeten handelen. (in tegenstelling tot oranje gekleurde waarbij de urgentie ietsje lager ligt).
User avatar
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
 
Posts: 7627
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel

Previous

Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 35 guests