saxo 16V in ax GT

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

saxo 16V in ax GT

Postby VolcaneKoen » TueOct16, 2012 6:00:14 PM

Forumers,

ik ben helemaal nieuw in de AX wereld, ik heb namelijk een AX GT Volcane aangeschaft met defecte koppakking. Ik kan natuurlijk de koppakking maken.
Maar ik hou van uitdaging. Ik heb al eens injectie op een eend geplaatst enzo... Ik ben geen duitenkliever maar een doener.
Daarom dacht ik aan het plaatsen van een Saxo 1.6 16 V. maar;
- kan dit ?
- uitlaat ?
- brandstofpomp, bak.
- kan ik de Ax GT bak houden of past die van een Saxo ook ?

Wie kan me opweg helpen ?

Met vriendelijke groeten.
VolcaneKoen
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
 
Posts: 1
Joined: TueOct16, 2012 5:49:08 PM

Re: saxo 16V in AX GT

Postby AlexanderB » TueOct16, 2012 6:27:53 PM

Ja, het kan
Ja, het is al eens gedaan (zoek eens naar het topic van Drake, bijvoorbeeld.. Die heeft het helemaal compleet gemaakt, en op kenteken laten keurenm als 1e in NL.)
Ja, het is heel veel werk, er moet vanalles aangepast worden.

Als je een Saxo bak monteert, moet je de bijbehorende aandrijfassen hebben. Het grote voordeel is dat hij sterker is, een GT bak gaat waarschijnlijk vlot stuk met het vermogen van de 16v. (Eigenlijk dus verplicht om de 16vbak dr bij te hebben.)

Voor de rest:
-brandstofpomp zal idd anders zijn (AX GTI, of van de saxo, als die in de tank past?)
-ECU moet unlocked worden om te werken zonder de sleutel met startonderbrekerchip
-kabelboom aanpassen
-motorsteun aanpassen
-radiator aanpassen

en waarschijnlijk wil je het onderstel dan ook wel aanpassen. ;)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: saxo 16V in AX GT

Postby Bas_S » WedOct17, 2012 6:42:25 AM

AlexanderB wrote:Als je een Saxo bak monteert, moet je de bijbehorende aandrijfassen hebben. Het grote voordeel is dat hij sterker is, een GT bak gaat waarschijnlijk vlot stuk met het vermogen van de 16v. (Eigenlijk dus verplicht om de 16vbak dr bij te hebben.)
Zo slap zijn die bakjes nou ook weer niet, zolang je geen sportkoppeling, semi-slicks of 170pk hebt houd die GT bak het best.
Altijd meer PK's dan jou!
User avatar
Bas_S
AX Master
AX Master
 
Posts: 1854
Joined: TueMar28, 2006 7:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: saxo 16V in AX GT

Postby -Fade- » WedOct17, 2012 4:03:13 PM

Bas_S wrote:
AlexanderB wrote:Als je een Saxo bak monteert, moet je de bijbehorende aandrijfassen hebben. Het grote voordeel is dat hij sterker is, een GT bak gaat waarschijnlijk vlot stuk met het vermogen van de 16v. (Eigenlijk dus verplicht om de 16vbak dr bij te hebben.)
Zo slap zijn die bakjes nou ook weer niet, zolang je geen sportkoppeling, semi-slicks of 170pk hebt houd die GT bak het best.


Op Bas kun je wel vertrouwen, die heeft al genoeg ervaringen met versnellingsbakken...... slopen :lol:
Nog veel meer pks dan jou...
User avatar
-Fade-
Vlotte starter
Vlotte starter
 
Posts: 20
Joined: FriOct05, 2012 3:33:17 PM

Re: saxo 16V in AX GT

Postby citrofenwick » FriOct19, 2012 12:00:59 PM

Van België wellicht? (geen GT volcanes in NL)

De benzinetank zal ook omgewisseld moeten worden omdat de tank van een GT geen benzinepomp ingebouwd heeft. Je kan ook eenvoudig een externe benzinepomp monteren. Sowieso ga je om het een beetje goed te doen wel de benzineleidingen moeten vervangen.

Best ook een 4gaatsonderstel monteren. Kwestie van het ook nog deftig tot stilstand te krijgen.
AX-kopen is verslavend.
User avatar
citrofenwick
Total admin
Total admin
 
Posts: 4011
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)


Return to Technisch/Technical

Who is online

Users browsing this forum: YaCy [Bot] and 37 guests

cron