Moderators: denny, vtspower, webmasters
q01z wrote:@alexander;
blokkeergat vliegwiel is niet blokkeren in de starterkrans,
er zit een gaatje in je vliegwiel waarin je blokkeert. Dat kan echt maar op 1 plaats.
AlexanderB wrote:;)
Ik doe t volgens de haynes methode, dus nokkenas op tijd zetten en blokkeren, en dan gewoon via dat kleine gaatje (met schroefdraad dr in, zit meestal n schroefje in) n pin (schroevendraaier) door de starterkrans steken, en dr vanuit gaan dat het goed stond voor ik dr aan begon.
Ze adviseren zelf ook dat als dat mogelijk niet het geval is, dat je via het bougiegat kan voelen met een schroevendraaier waar het BDP zit, en dan alsnog de starterkrans kan blokkeren..
Hoe moet t anders dan?
Bossie wrote:AlexanderB wrote:;)
Ik doe t volgens de haynes methode, dus nokkenas op tijd zetten en blokkeren, en dan gewoon via dat kleine gaatje (met schroefdraad dr in, zit meestal n schroefje in) n pin (schroevendraaier) door de starterkrans steken, en dr vanuit gaan dat het goed stond voor ik dr aan begon.
Ze adviseren zelf ook dat als dat mogelijk niet het geval is, dat je via het bougiegat kan voelen met een schroevendraaier waar het BDP zit, en dan alsnog de starterkrans kan blokkeren..
Hoe moet t anders dan?
Daarmee heb je geen zekerheid dat cilinder 1 TDC staat, aangezien je nokkenas bij 1 rondgang van de krukas 2x rond gaat. Je basis (krukas) moet goed staan, van daaruit kun je verder gaan werken.
AlexanderB wrote:Ik doe t volgens de haynes methode, dus nokkenas op tijd zetten en blokkeren, en dan gewoon via dat kleine gaatje (met schroefdraad dr in, zit meestal n schroefje in) n pin (schroevendraaier) door de starterkrans steken, en dr vanuit gaan dat het goed stond voor ik dr aan begon.
Users browsing this forum: No registered users and 34 guests