hallo iedereen
deze vraag zal wellicht al wel eens gesteld zijn geweest, maar ik zou heel graag mn ax willen ombouwen van 3 naar 4 gaats. hoe kan ik dit het beste oplossen?goedkoopste manier? dank bij voorbaat.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Bas_S wrote:De simpelste manier aan de voorkant is denk ik toch gewoon een 4 gats naaf in een 3 gats poot persen.
Bossie wrote:Waarbij je wel rekening moet houden dat je de bovenste helft van de veerponten van de AX over moet bouwen op de onderste helft vd 106/Saxo veerpoten, de veren van een 106/Saxo passen nl. Niet onder een AX.
Bossie wrote:Let ook op of de montagepunten van de droplinks op de veerpoten bij insturen de remslangen niet raakt. Deze er eventueel afslijpen.
Bossie wrote:Let daarnaast op of je de goede aandrijfassen hebt, anders krijg je wel heel veel speling op het wiellager en zijn deze zo einde oefening. Als je een type 1 AX hebt, dan moet je ook andere fuseekogels. De pen van de fuseekogels die in het fusee gaat is bij een type 2 dikker.
Bossie wrote:Hou er bij de achteras rekening mee dat de remleidingen niet altijd 1 op 1 passen.
AlexanderB wrote:Bossie wrote:Let ook op of de montagepunten van de droplinks op de veerpoten bij insturen de remslangen niet raakt. Deze er eventueel afslijpen.
Euh, ja, als je nu driegaats remmen hebt, dan gaat dat zeker weten raken, gelukkig zijn de beugeltjes van een 106/saxo zonder grote moeite pas te maken op een AX en dan heb je dat probleem niet. Verder, waarom zou je die droplink-beugels afzagen? Je kan ze beter gebruiken als je ze hebt.
...
Oh, en als je de stabilisatorstang met droplinks wilt gebruiken, zal je waarschijnlijk nog wat moeten aanpassen aan de uitlaat.
Users browsing this forum: No registered users and 20 guests