Geen idee waar de how-to is, maar in het kort
- remtrommel en remschoenen moeten dr weer af
- met een open-ringsleutel 11 de remleiding losdraaien. Niet met een steeksleutel!
- 2 boutjes uit de remcylinder draaien (imbus)
- nieuwe remcylinder weer vastzetten, remleiding terugschroeven
- remschoenen en trommel terugzetten
- ontluchten.
De rechter dus.
die heeft meer grip doordat ie alle 6 de vlakken en 5 van de 6 punten van de kop gebruikt ipv maar 2 van de 6 vlakken.
Mijn mening/tip over het losdraaien van remleidingen (en andere dingen die gevoelig zijn voor het strippen van de kop)
Goed passende sleutel dr op zetten, met een hamer op het einde van de sleutel tikken in de juiste draairichting ipv kracht zetten met de hand, door de schok komt de draad veel beter los, zonder het materiaal te overbelasten. En een 2e tip (maybe) is als de leiding klemt in de wartel, na de 1e kwart-slag even te wachten tot de remvloeistof in de naad kruipt (of een beetje kruipolie gebruiken vantevoren), dan draai je de remleiding niet tot een wokkel..